Zlepšete konverzní poměr PPC kampaní v pěti krocích

Konverzní poměr PPC kampaní
V PPC také stále vzrůstá konkurence, což činí dosažení požadovaných výsledků stále obtížnější. Jak provozovat PPC kampaň efektivně a získat náskok před konkurencí?

Začátek tohoto roku přinesl několik špatných zpráv, které znesnadní život online marketérům. Jednou z nich je snížení organického dosahu na Facebooku. Pro většinu lidí zabývajících se online marketingem to znamená snížení návštěvnosti a zisků, které se snaží nahradit jinými zdroji, především pomocí PPC. Výhodami PPC jsou okamžité výsledky, ovšem za cenu vysokých nákladů. V PPC také stále vzrůstá konkurence, což činí dosažení požadovaných výsledků stále obtížnější. Jak provozovat PPC kampaň efektivně a získat náskok před konkurencí?

Optimalizace konverzního poměru

Jednou z nejúčinnějších strategií pro zvýšení efektivity v Adwords je optimalizace konverzního poměru, která vám umožní zkoušet nové postupy a zvyšovat návratnost investicí do kampaně (ROI) bez nutnosti přidávání nových klíčových slov nebo navýšení nákladů na kampaň.

Zde je 5 chytrých PPC tipů, které vám přinesou více konverzí a zlepší efektivitu vašich reklamních kampaní.

Optimalizujte skóre kvality

Od začátku své existence se Google snaží poskytovat uživatelům co nejrelevantnější výsledky. Jedním ze způsobů, jak se toho snaží dosáhnout, je „skóre kvality u PPC reklam. Skóre kvality ovlivňuje cenu za proklik, a tím efektivitu celé vaší kampaně.

Co ovlivňuje skóre kvality?

Skóre kvality určuje Google podle několika faktorů, které spolu úzce souvisí. Jsou to:

  • Proklikovost - (CTR) kolik osob, kterým se zobrazila vaše reklama, se skutečně prokliklo na cílovou stránku.
  • Zkušenost uživatelů s cílovou stránkou - jaké procento lidí, kteří skrz reklamu přišli na vaši stránku, zase ihned odešlo, protože nenašli to, co hledali?
  • Relevance reklamy - Google posuzuje, jak je vaše reklama relevantní ke klíčovým slovům, na které cílíte.

Clicktrough ratio (CTR)

Nejdůležitějším faktorem, který ovlivňuje skóre kvality, je CTR. Proto je jednou z nejdůležitějších snah většiny PPC marketérů udělat reklamu natolik přitažlivou, aby vynikla před konkurencí. Jedním ze způsobů, jak toho dosáhnout, je použít v reklamě klíčové slovo, které uživatel hledá. Je proto lepší rozdělit kampaň do více segmentů a vytvořit více reklam, pro každé z klíčových slov zvlášť. Klíčové slovo by se mělo objevit v titulku i v textu reklamy.

Samotný titulek by měl na první pohled přitáhnout pozornost. Mělo by být na první pohled jasné, co uživatele na cílové stránce čeká. Důkladná analýza klíčových slov je pochopitelně základ. Soustřeďte se na problémy, které trápí vaši cílovou skupinu, a nabídněte jim řešení.

Optimalizací CTR získáte nejen více cílené návštěvnosti, ale díky vylepšení skóre kvality se vaše reklama bude zobrazovat na vyšší pozici a sníží se vám cena za proklik. Získáte tak více návštěvníků za nižší cenu, a tím si zajistíte vyšší návratnost prostředků vložených do reklamy (ROI).

Důležitá je také zkušenost uživatelů s cílovou stránkou. Cílová stránka (landingpage) by měla přesně odpovídat účelu, který uživatel hledá. Je proto dobrým nápadem vytvořit speciální cílovou stránku pro každou reklamu a každé klíčové slovo, na které cílíte. Užitečné je v tomto případě použití dynamické náhrady textu, která dokáže nahradit části textu vaší landingpage v závislosti na klíčovém slovu, které návštěvník hledal. Ušetříte si tak hodiny nebo možná i dny práce, které byste jinak strávili vytvářením desítek či stovek stránek pro každé klíčové slovo zvlášť. Relevantní cílová stránka nejen že pomůže zlepšit skóre kvality, ale také zlepší konverzní poměr, a tím váš zisk.

Zlepšení cílení reklam pomocí „In-market audiences“

PPC reklama na Facebooku si získala popularitu díky svým pokročilým možnostem cílení na uživatele podle jejich demografie a zájmů. Google AdWords nemohl zůstat pozadu, a tak nyní můžete využít pokročilých možností cílení na různé segmenty uživatelů i na této reklamní platformě.

Pomocí funkce In-market audiences můžete cílit na návštěvníky na základě dat o jejich zájmech a uživatelském chování, které o nich Google neustále sbírá a analyzuje. Tato data jsou rozdělena do mnoha kategorií, takže můžete cílit jak na zákazníky, kteří se zajímají obecně například o audio techniku, tak přímo na ty, kteří mají zájem o subwoofery od Sony. Google tyto informace získává na základě uživateli vyhledávaných klíčových slov, navštívených stránek, kliků na reklamy a mnoha dalších faktorů. Funkce In-market audiences vám umožní zacílit vaši reklamní kampaň s laserovou přesností na ty uživatele, kteří mají o váš produkt skutečně zájem a u kterých je vysoká pravděpodobnost, že u vás nakoupí.

Rozšíření reklamy vám dá náskok před konkurencí

Abyste se svou PPC reklamní kampaní prorazili mezi všudypřítomnou konkurencí, je třeba využít všech dostupných prostředků. Jedním z nich je možnost rozšíření vaší Adwords reklamy. Svou reklamu můžete rozšířit o spoustu užitečných údajů, které poskytnou návštěvníkům dodatečné informace a přesvědčí je, aby si zvolili právě vaši firmu.

  • Adresa a telefon: umožní vložit do vaší reklamy adresu a telefonní číslo pro snadnější kontakt.
  • Další odkazy z cílového webu: umožňují proklik přímo na specifické stránky, například ceník, nebo různé barevné varianty či velikosti produktu.
  • Možnost zaslání SMS či přímého telefonního hovoru: Jelikož více než 60 procent všech kliků na PPC reklamy pochází z mobilních zařízení, umožňuje toto rozšíření, aby vám zákazník zavolal nebo poslal SMSku přímo ze svého chytrého telefonu.

Používejte remarketing

Mnoho návštěvníků, které získáme pomocí PPC reklamy, u nás nakonec nenakoupí, protože ke svému rozhodnutí potřebují více času. Často potenciálního zákazníka zachytíme v příliš rané fázi nákupního cyklu, kdy teprve sbírá o produktu informace. Abychom zvýšili efektivitu naší kampaně na maximum, je dobré zachytit tyto ztracené příležitosti pomocí remarketingu.

Cílem remarketingu je získat zákazníky, které naše předchozí kampaň nedokázala přesvědčit. Neplýtvejte proto časem a prostředky zobrazováním stejné reklamy jako předtím. Nabídněte zákazníkovi něco navíc, například dodatečné informace o produktu ve formě e-booku zdarma, a přesvědčte jej, že váš produkt vyřeší jeho problém. Můžete také využít dynamického cílení a zobrazit potenciálním zákazníkům přesně ty informace, které je přesvědčí ke konverzi.

Používejte remarketing

 

Využijte sílu umělé inteligence

Strojové učení a umělá inteligence přináší do světa PPC reklamy nové a netušené možnosti. Aplikace jako AcquisioTuring, které dokáží spravovat váš rozpočet na reklamu a automaticky určovat nejvýhodnější cenu za proklik mnohem lépe, než by to dokázal jakýkoli lidský správce PPC kampaně, znamenají budoucnost, která nám nyní klepe na dveře. AcquisioTuring je řešení, které za pomoci 30 prediktivních a analytických algoritmů na bázi strojového učení dokáže efektivně spravovat PPC kampaň za vás. Na základě dat, získaných z více než 30 000 účtů, které používají tuto platformu, dosahuje správa PPC reklamní kampaně pomocí AcquisioTuring zvýšení počtu konverzí až o 71 procent. Zároveň s tímto impozantním navýšením konverzního poměru dochází k razantnímu snížení ceny za proklik až o 64 procent. Kde se tento vývoj zastaví? Připraví nástup umělé inteligence PPC konzultanty o práci? V horizontu 10 let, možná i dříve, je to docela pravděpodobné.

Pracujte chytře, nikoli tvrdě

V neustále se zvětšující konkurenci na poli online marketingu a PPC reklamy je stále důležitější využít i té sebemenší možnosti k získání výhody před ostatními. Pomocí těchto tipů můžete vyladit své PPC kampaně k maximální efektivitě a nechat svou konkurenci daleko za sebou.

zdroj: ppchero.com, cpcstrategy.com, marketingland.com

Autor: Petr Hádek, Martina Rosenkrancová a kolektiv

foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp