Získejte větší návštěvnost z odkazů – rychle a snadno

zpětné odkazy
Vyhledávače (hlavně Google) jsou stále největším zdrojem prokliků na vaše webové stránky. Neignorujte ale návštěvnost z jiných zdrojů, jako jsou sociální média a jiné webové stránky.

Vyhledávače, především Google, zůstávají stále největším zdrojem prokliků na webové stránky, což je fakt, který nelze ignorovat. Nicméně je důležité si uvědomit, že návštěvnost z jiných zdrojů, jako jsou sociální média a jiné webové stránky, má také svůj význam. Tento trend ještě zesílil s tím, jak mladší publikum častěji vyhledává podniky a informace na sociálních sítích. V roce 2022 došlo k významnému nárůstu podílu referral návštěvnosti na celkové návštěvnosti průměrného webu, a to ze 3 % na více než 10 %. V tomto průvodci se zaměříme na nejoblíbenější zdroje odkazové návštěvnosti a na to, jak mohou tyto zdroje pomoci vašemu podnikání růst. Ukážeme vám, co můžete udělat pro to, abyste získali více kliknutí z míst mimo vyhledávače a jak efektivně využít rozmanité zdroje návštěvnosti k podpoře svého online rozvoje.

Co je to referenční (referral) návštěvnost?

Referenční návštěvnost označuje návštěvnost pocházející z odkazu na webu, který není váš vlastní. Pokud jste klikli na odkaz na některém webu, webová stránka, na které jste přistáli, započítá vaši návštěvu jako referenční návštěvnost.

Pro srovnání, dalšími běžnými zdroji návštěvnosti webových stránek jsou vyhledávání a přímá návštěvnost. Návštěvnost z vyhledávání pochází z návštěvníků, kteří kliknou na výsledky vyhledávání, například v Google. Přímá návštěvnost pochází od návštěvníků, kteří jdou přímo na vaše webové stránky, například když zadají vaši adresu URL do prohlížeče.

Mezi příklady odkazových zdrojů návštěvnosti lze zařadit např:

  • Aplikace sociálních médií, jako je Facebook nebo X (dříve známý jako Twitter).
  • Online katalogy, jako je Seznam.cz nebo Firmy.cz
  • Téměř jakákoli webová stránka, která není součástí vyhledávače, například příspěvek na blogu.

Proč je návštěvnost z odkazů přínosná?

Pokud chcete rozvíjet své online podnikání, je přilákání většího počtu doporučených návštěvníků důležitým krokem. Zde jsou tři důvody, proč.

Generování většího počtu potenciálních zákazníků

Na nejzákladnější úrovni znamená zvýšení referenční návštěvnosti zvýšení počtu potenciálních zákazníků, kteří navštíví vaše webové stránky.

Nejde však jen o to, aby více lidí prošlo vašimi virtuálními dveřmi. Jsou to lidé, kteří vás našli aktivním kliknutím na odkaz, který je zaujal. Pokud je tedy zpětný odkaz, na který klikli, relevantní pro vaše webové stránky, mají tito návštěvníci vysoký záměr dozvědět se a možná i zakoupit to, co prodáváte.

Získejte větší návštěvnost z vyhledávačů

Zpětné odkazy z kvalitních webových stránek jsou pro vyhledávače signálem, že vaše webové stránky jsou důvěryhodné.

 Zpětné odkazy jsou stále vlivným faktorem hodnocení ve vyhledávačích a jedním ze základů úspěšného SEO.

Jakmile se váš profil zpětných odkazů a návštěvnost z odkazů zvýší, budete se umisťovat na více stránkách s výsledky vyhledávání a generovat z nich větší návštěvnost.

Snižte svou závislost na Googlu

Google je fantastickým zdrojem návštěvnosti. Přílišné spoléhání na jediný zdroj je však nebezpečné - zejména proto, že neustálé aktualizace Googlu mohou přes noc vaši návštěvnost výrazně ovlivnit.

Je proto důležité diverzifikovat zdroje návštěvnosti vašich webových stránek. Když diverzifikujete zdroje referenční návštěvnosti, získáte větší kontrolu nad úspěchem svých stránek. Pokud jeden zdroj, například vyhledávání, zaznamená propad, můžete jej vyrovnat další návštěvností z jiného zdroje, například z katalogů.

5 způsobů, jak získat více referenční návštěvnosti

Generování většího počtu odkazů je tedy důležité. Jak ale postupovat, abychom ho získali více? Pojďme se do toho ponořit.

Zařaďte svůj web do online katalogů

Online katalogy jsou jako telefonní seznamy digitálního věku. Lidé hledají na webových stránkách, jako například Firmy.cz, služby a podniky, které potřebují.

Publikujte články v rámci guest bloggingu

Guest bloggingové články jsou skvělým způsobem, jak si vybudovat doporučující návštěvnost. Jde o to oslovit webové stránky, které chtějí obsah, a nabídnout jim napsání příspěvku na blog výměnou za poskytnuté zpětné odkazy.

Nejlepší je zaměřit své úsilí o publikování guest blogging příspěvků na weby, které souvisejí s vaším podnikáním, což znamená, že se váš obsah dostane k relevantnímu publiku poskytujícímu špičkovou návštěvnost. Pokud se vám podaří nastavit pravidelný rozvrh zveřejňování příspěvků, tím lépe, protože to vám umožní udržet si stálou referenční návštěvnost z těchto zdrojů v průběhu času a zvýšit návštěvnost vašich webových stránek.

Pište tiskové zprávy

Tiskové zprávy jsou rychlým a snadným způsobem, jak získat vlnu čerstvé návštěvnosti z odkazujících URL adres. Skvělý nápad je vydat tiskovou zprávu k události, kterou budete pořádat, nebo k oznámení důležitých událostí, jako jsou změny ve vedení, zveřejnění výsledků, akvizice a uvedení produktů na trh.

Tisková zpráva je skvělá pro propagaci nových produktů nebo událostí a zároveň generuje cennou návštěvnost z publikací, které ji převezmou.

Ale upřímně řečeno, pokud za tiskovou zprávu platíte, můžete psát v podstatě o čemkoli a předstírat, že to stojí za to. Některé firmy dokonce rozesílají tiskové zprávy vždy, když získají nového klienta.

Buďte aktivní na sociálních sítích

Stránky sociálních médií jsou také přirozenými uchazeči o přivedení referenční návštěvnosti. Navíc existuje několik možností, které se hodí pro vaši značku a publikum.

Například Facebook je fantastický pro starší publikum a pořádání akcí. TikTok je určen mladšímu publiku a umožňuje vám předvést svůj video talent. A samozřejmě je tu LinkedIn, pokud je váš cílový zákazník profesionálního smýšlení.

Bez ohledu na to, kterou platformu sociálních médií si vyberete, dbejte na to, aby vaše příspěvky obsahovaly jasnou výzvu k akci, která povede lidi na vaše webové stránky. Tímto způsobem získáte z aplikací sociálních médií návštěvnost.

Vytvářejte obsah hodný odkazu

Pokud chcete zachytit zpětné odkazy a zvýšit návštěvnost, kterou získáváte z jiných webových stránek, potřebujete správnou návnadu. V tomto případě mluvíme o obsahu, na který chtějí odkazovat jiné webové stránky.

Zde je několik typů obsahu, na který autoři a marketéři rádi odkazují:

  • Původní data: Statistiky z průzkumu nebo data, která vaše aplikace získala.
  • Infografiky: Souhrn statistických údajů nebo vizuální prezentace nějakého procesu.
  • Názorové příspěvky na blogu: Nový pohled na běžnou otázku ve vašem oboru

Jakmile vytvoříte magnet na zpětné odkazy, sdílejte jej s publikacemi a myšlenkovými lídry ve vašem oboru, aby mohli odkazovat na váš web.

Snadný způsob odkazování

Návštěvnost z odkazů je důležitým zdrojem nových potenciálních zákazníků. Vzhledem k tomu, že vyhledávače jsou stále vybíravější a stále více lidí vyhledává na platformách sociálních médií, budou referenční odkazy ještě větším faktorem vašeho úspěchu na internetu.

Až budete přemýšlet o tom, jak získat více návštěvníků webu z více míst, vzpomeňte si na těchto pět rychlých a snadných způsobů, jak získat větší návštěvnost z odkazů.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp