Chtěli byste pořádně nakopnout vaši SEO strategii? Zlepšit nalezitelnost vašeho webu ve vyhledávačích? Získat autoritu a status experta ve vašem oboru? Získat přímou návštěvnost prostřednictvím odkazu? Pokud už jste vyzkoušeli Guest blogging, víte, že toto jsou hlavní přínosy sdílení vašich článků na autoritativních a hojně navštěvovaných stránkách. Pojďme si říci, jak provozovat Guest blogging co nejefektivněji.
Najděte nejvhodnější webové stránky
Předtím, než začnete tvořit svou strategii pro Guest blogging, vše si důkladně naplánujte. Začněte průzkumem. Vyhledejte stránky, které se zabývají stejným nebo podobným tématem jako váš web, a informujte se, jestli přijímají Guest posty. Nejrychlejším způsobem je zadat do vyhledávače dotaz:
- „guest post“ + vaše niche
- pravidla pro přispěvatele + vaše niche
- vložit příspěvek + vaše niche
Můžete se také obrátit přímo na autory nebo majitele vašich oblíbených blogů. Budujte vztahy s autoritami v oboru, zvýšíte tím své šance na umístění článku.
►Pokud nemáte dostatek času na hledání vhodných příležitostí pro Guest blogging, zkuste tento časově náročný úkol svěřit SEO agentuře, která udělá vše za vás.
Navažte kontakt s majiteli blogů
Jakmile vyberete vhodné blogy, oslovte je se žádostí o publikaci článků. Ke každému blogu přistupujte individuálně. Buďte zdvořilí a oslovte majitele jménem, aby bylo jasné, že nejde o hromadně rozesílaný e-mail. Představte se, popište váš web a navrhněte majiteli spolupráci.
„Soustřeďte konverzaci na to, co můžete nabídnout, místo toho, co chcete získat. Předveďte ukázky své práce, aby váš protějšek viděl, že jste pro jeho blog schopen zajistit vysoce kvalitní obsah.“
Používejte kvalitní anchor texty
Odkazy z článků na autoritativních webech podpoří vaše SEO a posunou vaše stránky výš ve výsledcích vyhledávání. Anchor texty (texty odkazu směřujícího na vaši stránku) jsou důležitou částí, která ovlivňuje dopad odkazu na SEO vaší stránky. Předtím než začnete shánět, kam umístit své články, ujistěte se, že máte připravený seznam anchor textů s klíčovými slovy, které dokážou posunout vaši stránku výš.
►Pokud budete odkazovat na vaše stránky pomocí správně zvolených anchor textů, získáte dlouhodobý přínos ve výsledcích Google.
Kvalita je důležitější než kvantita
Pokud se snažíte zvýšit autoritu a zlepšit SEO svých stránek, je mnohem výhodnější umístit dobře napsané, čtivé články na menší množství vysoce kvalitních, autoritativních a navštěvovaných webů než na velké množství nekvalitních stránek, které nemají velkou autoritu. Zatímco kvalitní zpětné linky zvyšují vaši autoritu, nekvalitní odkazy vám příliš nepomohou, v krajním případě mohou i uškodit. Použijte SEO nástroje jako Netmonitor, AHREFS nebo Moz a zjistěte si o stránkách co nejvíc informací.
- Jaká je jejich autorita?
- Odkud na ni vedou zpětné odkazy?
- Má stránka nějakou návštěvnost?
Pokud se soustředíte pouze na kvalitní stránky, bude se vám vaše SEO snaha vyplácet mnohem více.
„Umisťovat články na nekvalitní blogy, které mají nízkou autoritu, minimální návštěvnost a často vznikají pouze za účelem prodeje odkazů, je ztráta peněz a času.“
Odpovídejte na otázky a komentáře
Jakmile se vám podaří publikovat článek na autoritativním serveru, vaše práce ještě zdaleka nekončí. Zůstaňte se svými čtenáři v kontaktu. Sledujte komentáře k vašemu článku a promptně odpovídejte na jakékoli dotazy. Vytvoříte si tím vztahy se svými čtenáři a podpoříte budování své značky.
►Guest blogging vyžaduje čas a trpělivost při hledání vhodných stránek pro umístění článku. Jedná se ale o jeden z nejúčinnějších způsobů získání kvalitních zpětných odkazů, které mají dostatečnou autoritu k tomu, aby posunuly vaši stránku výš ve výsledcích vyhledávání.
Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Vlastimil Malík
Foto zdroj: pixabay.com