Každý, kdo k propagaci své firmy používá PPC reklamu, dobře ví, že její text a obsah mohou podstatným způsobem ovlivnit její výkon. Pokud zvolíte správné nadpisy, klíčová slova a výzvy k akci, můžete dosáhnout skvělých výsledků, a to i když se vaše reklama nebude zobrazovat na nejvyšší pozici. Ovšem co URL adresa, která se v textu reklamy zobrazuje? Může znamenat rozdíl ve výkonu? V tomto článku se to dozvíte.
Co je to viditelná URL adresa
V textu PPC reklamy Google Ads je vidět i URL adresa. Nemusí to ovšem být ta samá adresa, na kterou vede odkaz. Zatímco se návštěvník po kliknutí na odkaz dostane na stránku například: "www.example.com/kategorie/produkt.php?parametr1¶metr2¶metr3", v reklamě může být uvedena viditelná adresa například ve tvaru "www.example.com/produkt". Jedinými podmínkami je, že doména 1. a 2. řádu (v tomto případě example.com) musí být shodná a viditelná URL nesmí být delší než 35 znaků.
Jak dokáže viditelná URL podpořit výkon PPC reklamy
Účelem každé PPC reklamy není jen dostat se pomocí dostatečně vysokých nabídek na správná klíčová slova na vrchol výsledků vyhledávání. To je jen polovina vašeho úkolu. Stejně důležité je i zaujmout pozornost uživatele a přesvědčit jej, že stránka, kterou propagujete, je tou nejlepší odpovědí na dotaz, který zadal do vyhledávače.
K tomuto účelu slouží jednotlivé části reklamy, jako jsou nadpis, popis i viditelná adresa, které by se měly vzájemně doplňovat a poskytnout uživateli jasné marketingové sdělení podpořené důraznou výzvou k akci, samozřejmě za přítomnosti klíčových slov, které uživatel hledal. Samozřejmě nadpis a text reklamy hrají větší úlohu než viditelná URL adresa, jednak proto, že jsou nápadnější a mohou obsahovat více znaků a tím i komplexnější sdělení. Ovšem v PPC se počítá každý bod, který můžete získat a přiblížit se tak překonání vaší konkurence.
►Na tom, co napíšete do vaší viditelné URL adresy tedy skutečně záleží, jelikož to může znamenat rozdíl mezi úspěchem a neúspěchem. Snažte se proto viditelnou adresu optimalizovat stejně jako zbytek reklamy.
Jak co nejlépe optimalizovat viditelnou URL
Jedním z nezákladnějších způsobů optimalizace URL adresy je vložení klíčového slova, které uživatel vyhledával. Pokud je totiž hledané klíčové slovo obsaženo v URL adrese, Google jej při vyhledávání zvýrazní, což připoutá pozornost návštěvníka k vaší reklamě. Klíčové slovo přitom nemusí být umístěno pouze za lomítkem. Můžete jej vložit i do subdomény před doménové jméno, například "klicoveslovo.example.com". Pamatujte však, že pokud chcete do URL adresy vložit víceslovný long tail klíčový výraz, nemůžete mezi jednotlivými slovy dělat mezery. Aby bylo klíčové slovo srozumitelné, využijte k oddělení slov pomlčky či podtržítka, například: "example.com/klicove-slovo". Do URL adresy můžeme vložit i výzvu k akci (například: "example.com/objednejte-klicove-slovo"), která způsobí, že uživatel, který klikne na reklamu, bude již vědět, o co jde a bude připraven nakupovat. Zároveň tím odfiltrujete návštěvníky, kteří zatím nakupovat nechtějí a pouze shánějí informace.
►Pokud použijete ve viditelné URL výzvu k akci, dbejte na to, aby na cílové stránce skutečně bylo možné tuto akci vykonat, to znamená, že by odkaz měl vést například na stránku, kde si může návštěvník konkrétní produkt koupit, nikoli například na hlavní stránku webu.
Několik slov na závěr
Optimalizace viditelné URL adresy má blahodárný vliv na všechny parametry PPC reklamy. Pomůže přitáhnout pozornost návštěvníků a zároveň jim sdělit, co je na cílové stránce čeká. Díky tomu budou na vaši reklamu více klikat lidé se záměrem nakupovat, což bude znamenat nejen zvýšení konverzního poměru a tržeb, ale také skóre optimalizace, které pomůže snížit cenu za proklik.
Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Vlastimil Malík
Foto zdroj: pixabay.com