Uspět v PPC reklamě není snadný boj. Musíte porazit všechny své ostatní konkurenty, kteří využijí každé příležitosti, aby vás předběhli. Obzvláště pokud spravujete velký PPC účet se stovkami kampaní a tisíci klíčovými slovy, může pro vás být velice obtížné v této konkurenci obstát. Jedním z pomocníků, kteří mohou zvrátit rovnováhu sil výrazně ve váš prospěch je umělá inteligence neboli AI, která vám se správou PPC kampaní pomůže.
S čím vším vám dokáže pomoci umělá inteligence
- Umělá inteligence je rychlá a schopná ušetřit vám čas, který můžete věnovat jiným aspektům vašeho podnikání.
- Dokáže zpracovat najednou velké množství dat a interpretovat výsledky mnohem dříve, než by to dokázal jakýkoli člověk.
- Má schopnost pracovat 24 hodin denně, 7 dní v týdnu a během této doby nepřetržitě monitorovat vaše kampaně.
Využití umělé inteligence v PPC reklamě je praktiky nekonečné. Google Ads například dokáží pomocí své umělé inteligence vyhodnotit, zdali je konkrétní uživatel již dostatečně zralý na konverzi a pomocí automatizovaného biddingu upravují výkon vašich kampaní tak, abyste dosáhli maximální efektivity. Umělá inteligence Google Ads se totiž neustále učí na obrovském množství dat od uživatelů z celého světa. Dokáže tak velice přesně odhadnout, jak budou konkrétní lidé na vaši reklamu reagovat. Kromě nástrojů umělé inteligence přímo od Google však můžete přirozeně používat i nástroje třetích stran, které vám pomohou také a často jsou i lepší.
V čem tkví hlavní síla umělé inteligence v PPC
Hlavním důvodem, proč stále více firem používá při správě PPC účtů různé nástroje vybavené umělou inteligencí je její výkon. Pokud totiž při řízení PPC kampaně efektivně použijete umělou inteligenci, dosáhnete přesnějšího cílení, získáte vyšší dosah, snížíte si náklady na reklamu a tím si zvýšíte návratnost investic (ROAS).
Zatímco donedávna bylo pro správu větších PPC účtů potřeba mnoho času a lidí, kteří navíc dělali chyby, současná AI převezme veškerou tuto práci a bude optimalizovat, nastavovat a vyhodnocovat PPC kampaň za vás.
Limity umělé inteligence
Umělá inteligence, přestože zvládne mnohé, však stále ještě není lepší než člověk. Postrádá kreativitu, díky které lidský pracovník může v některých případech odhadnout situaci lépe. Například při stanovování výše automatických nabídek může umělá inteligence dospět díky nedostatku dat k nesprávným závěrům, díky kterým stanoví zbytečně vysoké ceny za proklik což vede k rychlejšímu vyčerpání denního limitu na reklamním účtu. Aby totiž umělá inteligence fungovala co nejlépe, budete ji muset nakrmit dostatečným množstvím dat, aby mohla dospět ke správným závěrům. Udává se, že ke správnému fungování AI byste měli mít na svém PPC účtu alespoň 15 konverzí během 20 dní, což však v praxi většinou nestačí. Čím více konverzí a ostatních dat máte, tím spolehlivějších závěrů AI dosáhne.
►Každopádně, pokud svěříte svůj PPC účet umělé inteligenci, měli byste často, pravidelně a důkladně kontrolovat, co se na účtu děje a zdali se vám práce AI vyplácí.
Lidé mají stále navrch
Zvědavost a kreativita jsou typicky lidskými vlastnostmi, které umělá inteligence v dohledné době nebude schopna napodobit. Ujistěte se proto, že je při tvorbě PPC kampaní používáte co nejvíce. Nejlépe využijete umělou inteligenci, pokud ji necháte, aby vám usnadňovala vaši práci, nikoli aby pracovala za vás.
Najděte správné AI řešení pro vaše podnikání
Pokud chcete co nejlépe využít při správě PPC kampaní principů umělé inteligence, měli byste vybrat správné procesy, které chcete automatizovat a potom k tomuto účelu vybrat vhodné nástroje.
Zrevidujte svůj současný pracovní proces a najdete místa, kde nestíháte. Poté najděte přesně takové AI nástroje, které vám s konkrétními procesy pomohou. Vyzkoušejte, co funguje, a uvidíte, kolik času vám použití těchto nástrojů ušetří. Ujistěte se také, že použití těchto nástrojů nevytváří více problémů, než je schopno vyřešit.
Čas, který nasazením umělé inteligence ušetříte, využijte ke zlepšení vašich strategií a kampaní. Nespoléhejte se jen na to, že umělá inteligence vyřeší vše za vás - zatím to ještě nedokáže. Přestože je umělá inteligence velmi silný nástroj, pro dosažení nejlepších výsledků musí spolupracovat s lidmi. Nalezení této rovnováhy je klíčem k vašemu úspěchu.
Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Vlastimil Malík
Foto zdroj: pixabay.com