Při plánování své marketingové strategie se mnoho obchodníků zabývá PPC reklamou a optimalizací pro vyhledávače (SEO) odděleně. Tyto dva zdroje návštěvnosti však spolu sdílejí stejný prostor - stránku s výsledky vyhledávání. Je proto logické, že se mohou navzájem ovlivňovat. Měli bychom se proto oprostit od tunelového vidění a uvědomit si, že přesto že se jedná o dva různé zdroje návštěvnosti, jednotlivé skupiny návštěvníků se mohou překrývat. Hledejme tedy spíše společné styčné body, které nám umožní pomocí SEO podporovat PPC kampaně a naopak.
Využijte organické vyhledávání jako zdroj klíčových slov pro PPC
Klíčová slova jsou důležitou součástí PPC reklamy a nalezení těch nejvhodnějších je cílem všech obchodníků, kteří chtějí efektivně propagovat své stránky. Lidé však mohou hledat vaše produkty podle mnoha různých frází, z nichž některé by vás pravděpodobně nikdy nenapadly. Jejich nalezení a zařazení do PPC kampaní tak může být velmi cennou pomocí, která vám umožní zvýšit návratnost prostředků investovaných do reklamy, a tím i váš zisk. Cenným zdrojem informací o klíčových slovech, která můžete zařadit do vašich PPC kampaní, se může stát právě organická návštěvnost.
Google Analytics je cenným zdrojem informací o klíčových slovech
V Google Analytics v části "Akvizice" klikněte na záložku "Search console" a poté na "Dotazy". Zde uvidíte seznam výrazů, které lidé použili při vyhledávání vašeho webu. Klíčová slova obsahují také počet zobrazení, počet kliknutí a pozici na stránce s výsledky vyhledávání (SERP). Tento seznam je neocenitelným zdrojem informací o tom, jaká jiná slova pro nalezení vaší stránky lidé používají. Můžete tak získat tipy na klíčová slova, jaká vaše konkurence zatím nepoužívá a získat tak v PPC reklamě velký náskok.
Využijte i úspěšná klíčová slova
Jakmile začnete třídit data z organické návštěvnosti, s největší pravděpodobností narazíte na oblasti, v kterých váš web dosahuje vysoké návštěvnosti z organického vyhledávání. Mohlo by to svádět k tomu, nepoužívat tato klíčová slova v PPC, protože jste na ně stejně první "zadarmo" v přirozených výsledcích vyhledávání. To ovšem není dobrý nápad. Pokud to totiž neuděláte vy, pravděpodobně tato slova použije vaše konkurence, a se svými PPC reklamami se dostane před vás. A to jistě nechcete.
►Pokud se pohybujete v konkurenčním tržním segmentu, jako je například zdraví, hubnutí, finanční služby a podobně, může použití těchto klíčových slov znamenat rozdíl mezi úspěšnou a neúspěšnou kampaní. Podle výzkumů totiž zaznamenávají PPC reklamy až o 89% více kliknutí.
Méně úspěšná klíčová slova
Pokud seřadíte klíčová slova podle počtu zobrazení, můžete odhalit klíčová slova, na která nejste ve vyhledávačích příliš úspěšní. Kromě toho, že byste se měli snažit organickou návštěvnost na tyto výrazy z vyhledávačů zvýšit, můžete posílit jejich návštěvnost pomocí PPC reklamy. Obzvláště pokud tato klíčová slova mají vyšší objem vyhledávání a jsou pro vaši firmu vysoce relevantní.
Pár slov na závěr
Návštěvnosti z organického vyhledávání a z PPC jsou často posuzovány odděleně. Pokud však budou tyto dva marketingové kanály spolupracovat, mohou společně dosáhnout mnohem lepších výsledků. Důležitý totiž není výkon vašich jednotlivých marketingových kanálů, ale váš celkový zisk.
Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Vlastimil Malík
Foto zdroj: pixabay.com