Vytvořte přesvědčivou upoutávku na váš YouTube kanál

Co je to upoutávka na YouTube kanál
Zjistěte, jak vzbudit pozornost návštěvníků vašeho kanálu a přesvědčit je, že stojí za to vaše videa pravidelně odebírat.

Jelikož je YouTube největší sociální sítí pro sdílení videa, váš kanál je nucen čelit obrovské konkurenci ostatních Yyoutuberů z celého světa. Co vám bude platné obrovské množství návštěvníků, kteří YouTube denně používají, když vaše video zanikne v záplavě ostatních a nikdo jej neuvidí?

Na YouTube záleží na prvním dojmu. Jedním z nejúčinnějších způsobů, jak si získat srdce nových diváků na svém kanálu, je přitažlivá upoutávka. Pokud se vám podaří vytvořit skvělou upoutávku, dokážete zaujmout potenciální diváky, kteří se stanou vašimi odběrateli, budou dále vaše video sdílet a získávat pro vás další a další sledovanost.

Co je to upoutávka na YouTube kanál?

Upoutávka na kanál YouTube je video, které má divákům pomoci rychle se seznámit s vaším kanálem. Je-li upoutávka povolena, zobrazí se v horní části stránky vašeho YouTube kanálu, a návštěvníkům, kteří nejsou přihlášeni k odběru, se automaticky přehraje.

Upoutávka je velmi důležitá, protože pokud se chystáte vynaložit úsilí na propagaci svého YouTube kanálu, budete potřebovat způsob, jak tuto návštěvnost přeměnit na pravidelné odběratele. Co by měla upoutávka obsahovat, abyste diváky okamžitě zaujali?

  • Vaše krátké představení a sdělení, pro koho je váš kanál určen (blogeři, automobilisté, hráči počítačových her atd.).
  • Přehled typů videoobsahu, který na svém kanálu publikujete.
  • Ukázka vašeho videoobsahu.
  • Jak často zveřejňujete nová videa.
  • Přesvědčivá výzva k akci (CTA) vybízející diváky k odběru.

Jak vytvořit upoutávku na kanál YouTube?

Jak tedy můžete vytvořit upoutávku na kanál YouTube, který přitažlivým způsobem pokryje všechna výše uvedená témata? Pojďme se do toho ponořit.

Vžijte se do kůže svých diváků

Chcete-li vytvořit úžasnou upoutávku na váš YouTube kanál, měli byste předpokládat, že divák o vás zatím neví vůbec nic, a položit si následující otázky:

  • Co chce divák o mém kanálu okamžitě vědět?
  • Jaké znalosti je nejdůležitější předat v prvních několika sekundách?
  • Jaký chci, aby měl divák po zhlédnutí upoutávky na můj kanál pocit?
  • Proč by měl mít nutkání se na můj kanál vrátit?
  • Jaký tón bych měl použít – hravý, humorný, vážný, informativní?
  • Jaká barevná schémata a písma jsou v souladu s mou značkou?

Divák by si měl být jistý, že našel ten správný kanál už během prvních 5-10 sekund pouze z informací, které mu v upoutávce poskytnete.

Odpovědi na tyto otázky jsou klíčové pro dosažení vašich cílů v oblasti video marketingu, ať už jde o budování komunity nebo vydělávání peněz na YouTube. Pokud pochopíte, co vaše publikum skutečně chce (ne to, co si myslíte, že chce), budete moci svým divákům servírovat hodnotný obsah přesně podle jejich vkusu.

Jak vytvořit upoutávku na kanál YouTube

Vytvořte dobře strukturovaný scénář

Pokud budete v upoutávce mluvit, napište si scénář nebo si sepište několik bodů, o kterých budete ve videu hovořit.

Video strukturujte od začátku do konce a vložte do něj jasné a přesvědčivé sdělení. Čím stručnější a údernější bude upoutávka na váš kanál, tím efektivněji bude fungovat, tím více zhlédnutí a nových odběratelů na YouTube získáte.

Od slov a obrázků objevujících se na obrazovce až po hudbu a zvuky, které diváci uslyší, vše by mělo jasně sdělovat poselství vašeho kanálu a odpovídat tomu, jak vaše značka vypadá a působí.

Musíte pokrýt co nejvíce informací a máte na to jen asi minutu. Scénář vám pomůže vyhnout se hluchým místům a umožní vám postihnout všechny klíčové body v co nejkratším čase.

Používejte titulky

Aby byla vaše upoutávka atraktivnější, kombinujte krátké scény, zvuky a mluvené slovo. V rámci první obrazovky přidejte krátký titulek nebo vyjmenujte klíčová témata, kterým se ve videu věnujete.

Je vhodné také použít titulky pro ty, kteří upoutávku sledují s vypnutým zvukem. Možná současně poslouchají hudbu nebo jsou na místě, kde by zapnutý zvuk mohl rušit okolí.

Zaujměte pozornost dynamickým pohybem

Domovské stránky YouTube kanálů často vypadají dost "rušně". Všude, kam se podíváte, jsou tlačítka, seznamy skladeb, miniatury videí, a dokonce i možnost, která návštěvníkům umožní váš kanál úplně opustit. Proto by vaše video upoutávka měla být dostatečně dynamická, aby si dokázala získat pozornost diváků. Nic totiž nepřiláká diváky více než animovaná grafika v kombinaci se správnou hudbou. Skvělá grafika diváky okouzlí a hudba dodá upoutávce na váš kanál správnou energii.

Podle odborníků na video strategii je důležité udržet oči diváka v pohybu, abyste udrželi jeho pozornost u videa. Ale i když bylo prokázáno, že rychle se pohybující dynamické záběry zvyšují angažovanost, mějte na paměti, že tento typ obsahu není ideální pro všechny YouTube kanály – například pro kanál věnující se józe a meditaci byste měli použít spíše klidné a pomalé záběry. I tak by ale mělo být vším cílem přilákat pozornost.

Nepřehánějte to s délkou

Celým smyslem upoutávky na YouTube kanál je co nejrychleji představit novým divákům to nejlepší o vás a vašem obsahu.

Na rozdíl od ostatních videí ve vašem kanálu by tedy samotná upoutávka měla okamžitě upoutat pozornost vašich diváků a v několika krátkých vteřinách jim sdělit všechny informace, které potřebují k rozhodnutí, zda je pro ně váš kanál ten pravý. Lidé ovšem neudrží pozornost dlouho. Proto by vaše upoutávka neměla být delší než 30 až 90 sekund.

To by mělo stačit k tomu, abyste novým návštěvníkům sdělili, kdo jste, jaký typ obsahu mohou od vašeho kanálu YouTube očekávat a kdy budete zveřejňovat nová videa.

Ukažte nejdůležitější momenty

Na YouTube více než kde jinde platí, že jednou ukázat je lepší než stokrát říct. Kromě sdílení všech důležitých informací týkajících se vašeho kanálu můžete svým divákům ukázat také upoutávku, která je přiměje k tomu, aby si videa na vašem kanálu prohlédli. Použijte nejlepší momenty ze skutečných videí ve vašem kanálu. Snažte se v ukázkách vystihnout povahu a tón vašich videí. Jsou vtipná, vzdělávací, vážná, relaxační, zábavná nebo akční? Pokud na vašem kanále již nějaká videa máte, neměl by to být problém. Stačí vybrat jeden z nejlepších klipů a zařadit ho jako hlavní ukázku do upoutávky na váš kanál.

Použijte upoutávku na YouTube kanál k tomu, abyste svým divákům ukázali, co mohou od vašich videí očekávat a na co se mohou těšit.

Ukažte v upoutávce svůj vlastní příběh

Jako lidé máme tendenci tíhnout k jiným lidem. Předvedení vaší jedinečné osobnosti před kamerou vám umožní prohloubit vazby s novým publikem. Předveďte jim svůj příběh – sdělte jim důvody, proč jste svůj kanál založili, a proč vás baví témata, kterým se věnujete. Vyprávění příběhů s sebou přináší také následující výhody:

  • Vzbudí v divácích emoce.
  • Usnadní vám vyjádření své osobnosti.
  • Udržují vaše diváky v napětí a dychtivé po dalších příbězích.
  • Váš obsah se díky příběhu stává zapamatovatelnějším.

Když vyprávíte osobní příběhy zábavným a neotřelým způsobem, lidé mají pocit, že vás znají, což v konečném důsledku vede k většímu počtu odběratelů vašeho kanálu.

Na konci uveďte výzvu k akci pro přihlášení k odběru

Pokud jste se řídili výše uvedenými tipy, dali jste divákům dostatek důvodů k odběru. Stále je však třeba, abyste jim řekli, co mají nyní udělat – přihlásit se k odběru vašeho kanálu.

Zde je několik běžných výzev k odběru:

  • "Nezapomeňte stisknout tlačítko pro odběr"
  • "Pokud se vám upoutávka líbila, přihlaste se k odběru mého kanálu"
  • "Přihlaste se k odběru, abyste nepřišli o další videa"
  • "Nyní je čas přihlásit se k odběru!"
  • "Klikněte pro přihlášení k odběru"

Nezáleží na tom, jak svůj návrh formulujete, ale ujistěte se, že přesně říká divákům, co mají udělat.

Vytvořte upoutávku na váš YouTube kanál ještě dnes

Mít vlastní YouTube kanál je skvělý způsob, jak propagovat své podnikání na této sociální síti, proto se ujistěte, že máte upoutávku, která přiměje diváky váš kanál pravidelně odebírat. Předchozí tipy vám pomohou vzbudit pozornost návštěvníků vašeho kanálu a přesvědčit je, že stojí za to vaše videa pravidelně odebírat.

 

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

 

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp