Vylučující klíčová slova - co to je?

PPC reklama
Vylučující klíčová slova jsou způsob, jak Googlu pomoci zjistit, kdo by neměl vidět vaše reklamy. Čas, který do nich vložíte, se vám mnohonásobně vyplatí.

Správně použitá vylučující klíčová slova vám dávají přesnou kontrolu nad tím, komu Google zobrazuje vaše reklamy. A pokud svou reklamu neukážete lidem, kteří o ni nestojí, vaše ROAS bude o poznání vyšší. V dnešním článku  se podíváme na to, co jsou vylučující klíčová slova a jak může správné používání vylučujících klíčových slov exponenciálně zlepšit vaše výsledky z PPC reklam Google.

Co jsou vylučující klíčová slova?

V kontextu reklam jsou vylučující klíčová slova nebo fráze, které brání umístění reklamy na dotazy, které je používají. Pokud například prodáváte pouze elektrické kytary a chcete zabránit zobrazování reklam, když lidé hledají akustické kytary, můžete použít vylučující klíčové slovo „akustická“.

Vylučující klíčová slova jsou velmi účinná, protože vám umožňují kontrolovat výsledky vyhledávání a zabránit zobrazování reklam na nesouvisející vyhledávání. V důsledku toho je můžete použít ke zlepšení vaší PPC kampaně nebo reklamní sestavy téměř u všech metrik.

Přidání vylučujících klíčových slov vám tedy ušetří peníze a rychleji se dostanete k relevantnímu publiku.

Typy vylučujících klíčových slov dle shody

Vylučující klíčová slova ve volné shodě

Klíčová slova ve volné shodě jsou nejčastěji používaná v PPC reklamních kampaních. Když v cílení reklam používáte klíčová slova, jsou výchozím typem shody. Vylučující klíčové slovo ve volné shodě vyloučí vaši reklamu z vyhledávání, která používají přesně toto klíčové slovo, ale také z vyhledávání, která zahrnují jakoukoli kombinaci vašeho klíčového slova.

Například: Pokud prodáváte boty a používáte běžecké boty jako vylučující klíčové slovo ve volné shodě, vyloučíte svou reklamu z vyhledávání obsahujících tyto výrazy:

  • Běžecké boty
  • Boty na běhání

PPC reklama

Vylučující klíčová slova ve frázové shodě

Toto nastavení klíčových slov můžete použít k vyloučení reklamy z vyhledávání, která obsahují přesné klíčové sousloví. I když vyhledávání obsahuje další slova, vaše reklamy se nezobrazí, pokud je zahrnuto vylučující klíčové slovo ve frázové shodě.

Vyloučíte tedy jakékoli vyhledávání Google, které obsahuje stejná klíčová slova ve stejném pořadí jako vaše vylučující fráze. Například: Pokud použijete zápornou frázi „rybářský prut z uhlíkových vláken“, vaše reklamy se budou i nadále zobrazovat na tyto dotazy:

  • Karbonový rybářský prut
  • Rybářský prut na pstruhy
  • Nejlepší rybářský prut s vyztužením z uhlíkových vláken

Nezobrazí se však, když někdo hledá:

  • Rybářský prut z uhlíkových vláken na pstruhy
  • Nejlepší hlubokomořský rybářský prut z uhlíkových vláken

Vylučující klíčová slova v přesné shodě

Tato klíčová slova vylučují vaši reklamu z vyhledávání, která je přesně obsahují. Vaše reklama se stále může zobrazovat na vyhledávání, která obsahují vylučující klíčové slovo v přesné shodě spolu s dalšími slovy. Například: Pokud použijete vylučující klíčové slovo v přesné shodě [rybářský prut], vyloučíte pouze vyhledávací dotaz rybářský prut.

Vaše reklama se bude i nadále zobrazovat na tyto vyhledávací dotazy:

  • Rybářský prut z uhlíkových vláken
  • Rybářský prut na pstruhy
  • Rybářské pruty

Jak najít vylučující klíčová slova?

Jedním ze způsobů, jak vytvořit seznam vylučujících klíčových slov, je zamyslet se nad každým případem, kdy někdo vyhledává služby obsahující klíčová slova související s vašimi službami, ale nehledá přesně to, co nabízíte.

Pokud se rozhodnete jít touto cestou, budete trávit příliš mnoho času vytvářením seznamu vylučujících klíčových slov a nikdy nebudete moci plně optimalizovat své reklamy.

Lepší způsob je, jednoduše nastavit reklamy a nechat vše na strojovém učení. Jakmile budete mít dostatek dat, projděte si vyhledávací dotazy s tím, že ty, které nejsou relevantní, vyloučíte.

Při procházení vyhledávacích dotazů se také můžete zaměřit na klíčové metriky, jako jsou CPC, CPA atd.

Proč na těchto klíčových metrikách záleží?

Pokud jde o to, proč jsme k filtrování vybrali tyto metriky, jedná se zejména o základní signály toho, zda odpovídáte záměru vyhledávání či nikoli. Nízká míra prokliku je vynikajícím ukazatelem toho, že vaše reklama lidem při vyhledávání nezobrazuje to, co očekávají.

Postupem času vaše cena za akvizici určuje trend pro celou kampaň. Vylučující klíčová slova vám mohou pomoci extrahovat vyhledávání, která vám nepomáhají dosáhnout vaší CPA.

Pay per click

Shrnutí

Vytvoření seznamu vylučujících klíčových slov může ovlivnit vaši kampaň nebo reklamní sestavu následujícími způsoby:

1. Vylučující klíčová slova Zlepšují míru prokliku

Toto je nejviditelnější výhoda. Pokud Google zobrazuje vaše reklamy na dotazy, které neodpovídají záměru, na který cílíte, dejte mu nějaký směr pomocí seznamu vylučujících klíčových slov.

2. Vylučující klíčová slova zvyšují počet konverzí

Lepší míra prokliku znamená, že zobrazujete reklamy správným lidem. Správní lidé se pravděpodobně více zajímají o to, co prodáváte, a následně snáze konvertují.

3. Vylučující klíčová slova Zlepšují cenu za akvizici

Seznam vylučujících klíčových slov napomáhá konverzím tím, že na vaši vstupní stránku posílá kvalitnější provoz. Provoz v lepší kvalitě snižuje vaše náklady na akvizici.

4. Vylučující klíčová slova usnadňují optimalizaci

Seznamy vylučujících klíčových slov můžete použít na úrovni reklamní sestavy, abyste zabránili jejich vzájemnému přelévání. Když je použijete tímto způsobem, zajistíte, že oslovíte lidi, které chcete, s danou konkrétní skupinou a odlišíte ji od ostatních reklamních sestav, abyste mohli přesněji sledovat výkon.

Vylučující klíčová slova jsou způsob, jak Googlu pomoci zjistit, kdo by neměl vidět vaše reklamy. Jsou základní součástí každé kampaně Google Ads a čas, který do nich investujete, se vám mnohonásobně vyplatí.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

 

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp