Již v roce 2013 Google oznámil, že provede v AdWords změny, díky kterým bude možné vytvářet reklamy pro mobilní zařízení. Dnes můžeme cílit na mobilní zařízení, vytvářet pro ně zvlášť reklamu a sledovat, na kterých zařízeních mají naše reklamy největší úspěch. Nic ale není dokonalé. Pojďme se podívat na to, jaké výhody a nevýhody nám tyto specifické PPC kampaně přináší.
Vyhledávání na mobilních zařízeních neustále roste. Každým rokem se firmám více vyplatí investovat právě do reklamy pro mobilní zařízení. Lidé vyhledávají různé zboží cestou do práce, cestou z práce, když jsou na obědě atd. Přes den pak velmi často používají desktop. Jisté ale je, že vyhledávání na mobilních zařízeních neustále roste. Vypozorujte proto ve svých kampaních, v kterou denní dobu lidé používají různá zařízení a reflektujte toto zjištění v PPC reklamě.
Výhody a nevýhody kampaní na základě zařízení
Demografické rozdíly
Až budete vytvářet kampaně, možná se budete snažit brát v úvahu demografické rozdíly, jako jsou věk, pohlaví atd. Například na tabletu většinou více nakupují ženy, muži často nakupují na pevném počítači. Ve skutečnosti ale neexistuje žádné pravidlo, které by jasně řeklo, že dané pohlaví v určitém věku je pro daná zařízení nejčastější. Určitá pravidla ale vypozorovat lze.
Specifické požadavky jednotlivých uživatelů
I v závislosti na zařízeních, která uživatelé používají, vyhledávají s různými zájmy, trpělivostí a potřebami. Bez ohledu na růst hlasového vyhledávání je možné a výhodné pro uživatele na mobilních zařízeních vytvořit reklamy se specifickými klíčovými slovy. Každý typ uživatele zkrátka přemýšlí jinak.
Rozpočtování
Velice důležitou součástí AdWords je možnost rozpočtování. Díky vytvoření kampaní pro specifická zařízení budete moci rozdělit rozpočet tak, jak uznáte za vhodné.
Složitější nastavování i sledování reklam
Nespornou nevýhodou PPC kampaní dle typu zařízení je však složitost nastavování kampaní. Nejenže je nutné vědět, jak a kde je vhodné reklamu nastavit, ale počítejte také s tím, že budete muset sledovat zhruba 3x více údajů. Vaše časová investice do reklamy pak bude mnohem vyšší.
Možné technické problémy
I když jsou PPC kampaně pro mobilní zařízení efektivní, nic není dokonalé a musíme počítat s několika technickými problémy. Některá rozšíření o aplikaci se nezobrazují na tabletech, v některých případech rozšíření o volání není možné vytvořit přesměrování. Zkrátka, některé nástroje se vždy nechovají tak, jak bychom očekávali. Důležité ale je, že je vše řešitelné.
Jak nasadit PPC kampaně dle typu zařízení?
U reklam pro specifická zařízení počítejte s tím, že je vhodné nastavit také dle typu vašeho produktu či služby lokality, kde budou jednotlivé reklamy zobrazovány, berte v úvahu věk a pohlaví vyhledávajících uživatelů a nezapomeňte doplnit vylučující klíčová slova, jak je tomu u klasických kampaní.
Pokud již nyní používáte Google AdWords a vaše reklamy už nějakou dobu běží, zhodnoťte, zda vám nechybí reklamy specifické pro různá zařízení. Zhodnoťte klíčová slova, která fungují a vytvořte na tomto základě novou testovací kampaň. Pak už jen optimalizujte dle vysledovaných výsledků.
Závěr
Jsou tedy PPC kampaně dle typu zařízení skutečně nutností? Stručně řečeno, ne. Nutné nejsou, ale tato možnost by na základě vámi nabízených produktů či služeb měla být velmi vážně zvážena. Možná, že vám výše zmíněné výhody a nevýhody pomohou v rozhodování …
autor: Petr Hádek, Martina Rosenkrancová a kolektiv
zdroj: searchengineland.com, google.com, cpcstrategy.com, searchenginemarketing.com