Vnitřní SEO prolinkování pro e-shopy

Prolinkování
Přečtěte si kompletní průvodce interního propojení obsahu pro e-shopy, který vám pomůže zlepšit SEO.

Přinášíme vám devět osvědčených tipů pro interní propojení stránek ve vašem internetovém obchodě. Zlepšete pozici vašeho e-shopu ve výsledcích vyhledávání pomocí osvědčených postupů!

Co je interní propojení?

Interní propojení umožňuje propojit jednotlivé webové stránky na stejné doméně mezi sebou. Pokud návštěvník vašeho webu klikne na interní odkaz, bude přesměrován na jinou stránku vašeho webu. Odkazy mohou být na stránce ve formě slov, frází nebo obrázků.

Interní propojení není důležité jen z hlediska lepší orientace na webu, ale pomáhá také vyhledávačům porozumět struktuře a hierarchii vašeho webu.

Interní propojení ale není to samé jako externí propojení. V případě externího propojení umisťujete na svůj web odkazy, které uživatele přesměrují na jiné weby.

Proč se internímu propojení věnovat?

Interní propojení je zásadní pro všechny webové stránky, ale především zvláště důležité pro webové stránky internetových obchodů. Pomáhá zjednodušit pohyb uživatele na webu, a tím zvyšuje uživatelskou přívětivost vašeho webu. Zákazníkům se tak bude s webem mnohem lépe pracovat a pravděpodobně od vás nakoupí více produktů nebo služeb a budou se k vám rádi vracet.

Další z výhod, proč internímu propojení věnovat pozornost je zvýraznění propagačních akcí či například recenzí nebo nových produktů ve vašem internetovém obchodě.

Jeho podstatnou výhodou je, že je s jeho pomocí možné optimalizovat váš e-shop pro vyhledávání (SEO), což vede k získání lepší pozice ve výsledcích vyhledávání (SERP) a přivede k vám tak snadněji nové zákazníky.

Interní propojení webového obsahu vs. webová navigace

Interní propojení v rámci webového obsahu zahrnuje odkazy v obsahu stravenky. Oproti tomu interní propojení pomocí navigace se nachází v navigační nabídce vašeho webu. Webová navigace pomáhá lidem najít hlavní stránky na vašem e-shopu a snáze se na něm pohybovat.

Osvědčené postupy pro propojení webu pomocí webové navigace

Nejprve si pojďme představit postupy, které usnadní vašim návštěvníkům pohyb v e-shopu v rámci webové navigace.

Navigační nabídka celého webu

Navigační nabídku celého webu je možné si představit jako tabulkový přehled menu, který zobrazuje veškeré kategorie na webu rozdělené do podkategorií. Návštěvník webu tak může kromě své hledané kategorie objevit snadněji i jinou kategorii, ve které by mohl zakoupit další zboží. 

Nikdy byste však navigační nabídku neměli přeplnit, aby zůstal stále přehledný a nezobrazovalo se v ní spoustu podrobných kategorií.

Sekundární navigační webová nabídka

Sekundární navigační webová nabídka představuje rychle odkazy na podstránky, které by mohly uživatele nejvíc zajímat. Zobrazí se po kliknutí na kategorii v menu.

Návštěvník se tak na stránce lépe orientuje a může si přímo vybrat podkategorii, kterou hledá.

Alza

Navigace v drobečkové navigaci HTML

Drobečková navigace HTML se zobrazuje nejčastěji v horní části webové stránky. Jde vlastně o jakousi cestu kategoriemi produktu. Návštěvníkům pomáhá pochopit, kde se na webu nacházejí a zároveň usnadňuje cestu navigace na předchozí stránky.

Díky drobečkové navigaci je uživatelům umožněno snadnější procházení stránek, což zlepšuje uživatelský dojem z vašeho internetového obchodu a zároveň zvyšuje relevanci stránek.

Manufaktura

HTML sitemap

HTML sitemap je stránkou, která uvádí výčet stránek na vašem webu a poskytuje na ně odkazy. Většinou se zobrazuje ve spodní části webu. Některé sitemap zobrazují veškeré webové stránky, které se na webu nacházejí, jiné mohou zobrazovat pouze nejdůležitější odkazy. Výhodou sitemap v zápatí webu je, že je většina stránek webu vzdálena jen několik kliknutí, což napomáhá jak uživatelské dostupnosti, tak SEO.

Po vytvoření sitemap je nezbytné udržovat na webu aktualizovaný soubor sitemap HTML, aby se zajistilo, že se návštěvníci i vyhledávače dostanou na jakoukoli stránku co nejsnadněji.

Apple TV

Osvědčené postupy pro propojení webu pomocí interního propojení webového obsahu

Dostáváme se k propojení webových stránek prostřednictvím interního odkazování v obsahu. Pojďme si představit pár zaručených tipů, jak stránky propojovat mezi sebou.

Podpůrný obsah pro stránky kategorií

Existuje mnoho způsobů, jak zabudovat podpůrný obsah pro stránky kategorií do webového obsahu. Jedním z ideálních způsobů je vložení odkazu na kategorie do spodní části webové stránky. 

Nezapomínejte na to, že propojovat byste měli spolu pouze ty stránky, které dávají společně smysl.

Vnitřní propojovací moduly

Vnitřní propojovací moduly mohou představovat například souvislá vyhledávání. Jedná se o textové odkazy bohaté na longtailová klíčová slova, které míří na další interní webové stránky. Měly by v sobě skrývat popisující informace představující tvar, barvu, texturu či velikost, což návštěvníkům umožní snadnější orientaci na vašem e-shopu.

Související produkty

Každý elektronický obchod by měl obsahovat widgety souvisejících produktů. Díky ním mohou uživatelé objevit další produkty, o které by mohli mít zájem a nakoupit u vás tak více zboží.

Widgety souvisejících produktů mají nejčastěji podobu:

  • Doporučujeme dokoupit

  • Lidé také procházeli/viděli

  • Ideální v kombinaci s

  • Zákazníci také zakoupili

  • Související produkty

  • Může se vám také líbit

  • a další.

Odkazy na související produkty jsou ideální pro cross-selling, upselling a zploštění celkové struktury webových stránek.

CZC

Vlastnosti produktu

Tam, kde není možné použít drobečkovou navigaci, mohou mezeru vyplnit vlastnosti nabízených produktů nebo služeb. Tyto dvě možnosti je také možné a zároveň ideální kombinovat.

Zmiňovat můžete například velikost, styl, barvu, značku výrobce, příchuť, kolekci, texturu, způsob zpracování nebo způsob použití. Po kliknutí na interně provázanou vlastnost produktu by mělo být možní dostat se na další webovou stránku ve vašem internetovém obchodě.

E-obuv

Obsah vytvářený uživateli (UGC)

Obsah vytvářeny uživateli může mít mnoho podob. Může zahrnovat například recenze, doporučení nebo otázky a odpovědi. Otázky a odpovědi ve vašem internetovém obchodě jsou ideálním místem, kde hojně využívat interní odkazování.

Slevomat

Obecná doporučení pro interní propojení internetového obchodu

Teď už víte proč a kam začlenit interní odkazy, jak ale odkazovat tak, aby bylo interní odkazování co nejúčinnější?

Zde jsou obecné tipy:

  • Odkazujte na hodnotné stránky s větším množství obsahu, kde může návštěvník objevit spoustu věcí.

  • Využívejte popisný text, aby bylo hned jasné, co se pod odkazem skrývá.

  • Odkazujte na relevantní/související stránky.

  • Odkazujte na kanonickou URL adresu.

  • Nepoužívejte stejný popisný text pro více webových stránek.

Vytěžte z interního propojení maximum

Interní odkazování je ideální cestou, kterou byste se měli vydat, pokud chcete ze svého internetové obchodu vytěžit maximum. Dodržujte doporučené postupy uvedené v tomto článku, které nejen zajistí snadnější orientaci návštěvníkům vašeho e-shopu, ale zároveň optimalizují váš e-shop pro internetové vyhledávače, což vám pomůže k získání většího množství zákazníků.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Gabriela Soukupová

Foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp