Kampaně Performance Max zdůrazňují posun k automatizaci v digitální reklamě. Marketéři, kteří se chtějí dostat na přední pozice, by měli vědět, jak vytěžit z tohoto typu kampaní co nejvíce. Poradíme vám, na co se zaměřit.
Kampaně Google Performance Max, někdy označované také pouze zkratkou PM, představují nejnovější typ PPC kampaní v Google Ads. Bez nadsázky by se dalo říct, že je tento typ kampaní jakýmsi souhrnem či kombinací všech ostatních typů reklam – tedy těch obsahových, vyhledávacích i nákupních – a nechybí v nich ani zapojení akvizic a remarketingu. Představují tedy takové „vše v jednom“ a jsou teoretickým příslibem maximálního výkonu.
Co jsou kampaně Performance Max?
Performance Max je formát reklamních kampaní Google založených na cílech, který pomáhá cílit na zákazníky na Googlu, u nichž je největší pravděpodobnost konverze. Díky jeho automatizačním schopnostem je lákavou možností pro ty, kteří chtějí vylepšit své PPC kampaně ve vyhledávání. Tento typ reklam totiž využívá veškeré reklamní plochy Google – včetně vyhledávací či obsahové sítě, ale i YouTube či Map a Gmailu. A cíl je jasný – zvýšit online prodej, generovat více potenciálních zákazníků a přivést více návštěv.
►Kampaně Performance Max staví vaše obchodní cíle do popředí a upřednostňují je před ostatními signály zadáváním vašich konkrétních konverzních cílů. Dosažení cílů je možné na základě automatizace – kampaně proto potřebují co nejvíce podkladů v podobě textů, kreativ, feedů či informací o publiku.
Jak vytěžit z kampaně Performance Max maximum?
Kampaň Performance Max je navržena tak, aby doplňovala kampaně ve vyhledávání zaměřené na klíčová slova prostřednictvím automatického nabízení cen a cílení. A právě automatické nabízení cen a cílení prostřednictvím optimalizace napříč kanály je pro vás jakožto inzerenta nejdůležitější - díky tomuto zaměření na cíle budou kampaně PM využívat technologii automatického nabízení cen a cílení, atribuci na základě dat a automaticky přizpůsobené reklamy, které vám pomohou najít více zákazníků, ať jsou kdekoli v Google Ads.
►Automatizace vám může pomoci efektivněji investovat váš rozpočet a dynamicky přidělovat výdaje tam, kde jsou příležitosti nejvyšší návratnosti investic.
Nechytejte v kaluži, běžte na otevřené vody
Pokud bychom si měli kampaně Performance Max nějak vizualizovat, pak se zkusme vcítit do role rybáře. Na výběr máte dvě možnost – buď můžete nahodit udičku v několika malých rybnících a čekat, jestli se vám v některém z nich podaří chytnout velkého kapra (a jestli se zase rychle nepustí, než doběhnete od jedné udice ke druhé), nebo se můžete vydat na velkou vodní plochu, kde můžete roztáhnou velké sítě a snadno chytiti spoustu ryb, včetně těch největších. A přesně jako velká rybářská síť funguje i Performance Max – pomůže vám zachytit zákazníky, ať jsou kdekoliv. A navíc vám usnadní správu kampaní.
Tipy pro efektivní kampaně PM
Nyní, když už je jasné, jak efektivní kampaně Performance Max jsou a jak fungují, si pojďme ukázat několik osvědčených postupů, jak dosáhnout většího počtu a kvalitnějších konverzí, abyste z nich vytěžili opravdu maximum.
- Nastavte si reálné konverzní cíle – u kampaní PM musíte nastavovat cíle a je jasné, že ne všechny kampaně budou mít totožné cíle. Proto pro každou kampaň nastavte takový cíl, který je reálný a přínosný právě pro vaše podnikání. Jen správnou optimalizací kampaní PM budete moci maximalizovat své marketingové výsledky.
- Nastavte správné hodnoty konverze – pro Performance Max kampaně je vhodné používat strategie nabídek založené na hodnotě, které vám pomohou určit hodnotu konverzí. Proto vždy nastavujte hodnoty tak, aby reprezentovaly relativní důležitost různých cílů konverze a pomohly automatizaci PM pochopit a upřednostnit konverze, které jsou pro vaši firmu nejdůležitější.
- Nezapomeňte na offline – u kampaní Performance Max je důležité mít na paměti, že mnoho konverzí probíhá v offline prostoru – kampaně PM vám umožňují importovat je a měřit spolu s online konverzemi. Spárováním PM s importy offline konverzí pomůžete Performance Max dosáhnout vyšší kvality potenciálních zákazníků napříč kanály.
Pár slov závěrem
Z výše uvedených řádků je jasně patrné, že kampaně Performance Max mohou být velkým přínosem pro všechny marketéry. Všichni ti, kteří se chtějí dostat se svým byznysem na špici, by měli na tyto kampaně zaměřit svou pozornost a naučit se je správně využívat. Performance Max zdůrazňuje posun k automatizaci v digitální reklamě a Google i nadále slibuje, že bude přidávat další funkce, které umožní lepší nastavení a správu kampaní pro dosažení těch nejlepších možných výsledků. Nechme se tedy překvapit, co nás v oblasti reklamních kampaní v nejbližších měsících čeká…
Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Vlastimil Malík
Foto zdroj: pixabay.com