Pokud chcete u svých PPC reklam získat vyšší míru prokliku a zároveň dosáhnout vyššího skóre kvality, které způsobí nižší ceny za proklik, měli byste využít každé příležitosti k optimalizaci PPC kampaně. Optimalizace PPC reklamy zahrnuje tvorbu relevantních inzerátů, přesvědčivých rozšíření, nadpisů, které co nejpřesněji odpovídají vyhledávacímu dotazu, a popisů, které obsahují silnou výzvu k akci. Pokud se uživateli zobrazí vaše reklama, měli byste se ze všech sil snažit, aby na ni také kliknul. Protože pokud totiž nezískáte kliknutí vy, získá je váš konkurent.
Viditelná URL adresa v reklamě – často přehlížená příležitost
Jedním ze způsobů, jak přidat vaší PPC reklamě na atraktivitě, je viditelná URL adresa, která se může stát dalším nástrojem, jak přitáhnout pozornost uživatelů. Přesto je však optimalizace této části PPC reklamy obchodníky pohříchu často přehlížena.
Je to pochopitelné – většina obchodníků se soustředí na hledání nejlepších klíčových slov, remarketingové seznamy a spoustu dalších věcí, a viditelná URL adresa se může zdát jako nepříliš podstatná. Neměli bychom však zapomínat, že úspěch PPC kampaně je dán souhrou všech jejích komponentů a každý bod navíc se počítá.
►Tento článek vám pomůže pochopit, co je viditelná adresa URL, k čemu slouží, a ukáže vám způsoby, jak viditelnou URL adresu změnit a proč je dobré to udělat.
Co je to viditelná URL adresa v PPC reklamě
Možná nevíte, že viditelná URL adresa, která se zobrazuje ve vašem reklamním inzerátu, není skutečný web. Není to místo, kam posíláte návštěvníky, když kliknou na vaši reklamu. Jde pouze o další informaci, kterou uživatel uvidí, když se mu zobrazí vaše reklama.
I když viditelná URL adresa nemusí být skutečný web, musí se řídit těmito dvěma následujícími pravidly:
1. Viditelná adresa a adresa, kam se uživatel dostane po kliknutí na vaši reklamu, musí mít stejnou kořenovou doménu druhého řádu. Pokud například váš web běží na adrese „domena.cz“, všechny viditelné URL adresy musí obsahovat adresu domena.cz. To znamená, že viditelná adresa může být například cokoli.domena.cz, domena.cz/nejaky_text/, ale nemůže to být adresa.cz, protože se jedná o jinou doménu.
2. Viditelná adresa může mít nejvýše 35 znaků
►Pokud budete dodržovat tato dvě pravidla, může viditelná adresa obsahovat prakticky cokoli, co vám pomůže optimalizovat vaši reklamu. Níže najdete několik příkladů pro inspiraci.
Způsoby optimalizace zobrazené URL adresy
Použijte v zobrazené adrese výzvu k akci
Silná výzva k akci nutí uživatele k provedení konverze tím, že uživateli výslovně sdělí, co byste po kliknutí na reklamu chtěli, aby udělal. Pokud viditelná adresa URL obsahuje výzvu k akci, ujistěte se, že odpovídá výzvě k akci na vstupní stránce.
Zvyšte relevanci reklamy pomocí klíčového slova ve viditelné URL adrese
Jedním z nejlepších způsobů, jak zvýšit relevanci vašich reklam, je zahrnout do nich klíčová slova z vyhledávacího dotazu. Pokud jsou klíčová slova obsažena ve viditelné URL adrese, Google tento text tučně zvýrazní.
Použijte podtržítka a pomlčky, aby byla vaše URL adresa čitelnější
Protože viditelná URL adresa musí vypadat jako funkční URL adresa, nemůže používat mezery. To některé inzerenty vede ke spojování slov, což znemožňuje uživateli dešifrovat, co se mu snažíte sdělit. Nejlepším způsobem, jak upoutat pozornost a učinit marketingové sdělení co nejpochopitelnější, je použití podtržítek nebo pomlček mezi slovy. Například: „domena.cz/ziskejte-slevu-na-vse“ nebo „domena.cz/ziskejte_slevu_na_vse“. Pokud potřebujete ušetřit místo, použijte text bez mezer, ale použijte na začátku každého slova velké písmeno, například „domena.cz/ZiskejteSlevuNaVse“.
Vložte text do subdomény zobrazené URL adresy
Kromě využití části za lomítkem můžete k vložení textu použít i subdoménu (část před doménou). Protože většina viditelných URL v reklamách na stránce s výsledky vyhledávání nemá žádnou subdoménu nebo jen subdoménu www, text v subdoméně vaši reklamu odliší od ostatních a přitáhne pozornost návštěvníků. Například: „sleva30procent.domena.cz“.
Jak změnit viditelnou URL adresu
Jednou z nejlepších věcí na optimalizaci viditelné adresy je skutečnost, že je to velice jednoduché a dá se to snadno provést v nastavení reklamy. Pokud se rozhodnete svou viditelnou URL změnit, nezapomeňte ji otestovat pomocí A/B testu oproti stávající verzi a zjistit, zda zlepšuje vaše klíčové ukazatele výkonu. Testování, vyhodnocování a optimalizace vám pomohou postupně nalézt nejlepší variantu, která zvýší vaši míru prokliku i konverzní poměr.
Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Vlastimil Malík
Foto zdroj: pixabay.com