EAN (mezinárodní číslo obchodní položky) je v Nákupech Google často přehlíženým aspektem, i když je pro identifikaci produktu velice důležité. Google proto ohlásil změnu pravidel platnou od 16. května 2016. Počínaje tímto dne budou reklamy týkající se produktů, které nebudou obsahovat tento identifikační kód, budou pozastaveny. Prodáváte-li tedy produkt, kterému je přidělen unikátní kód EAN, je třeba tento kód zahrnout i v reklamách v rámci Nákupy Google. V opačném případě bude vaše reklama zamítnuta.
Google bude od 16. května striktně vyžadovat doplnění EAN kódů v rámci Nákupů Google, a to u všech produktů, které prodávají minimálně dva výrobci. Tímto pravidlem společnost Google rozšiřuje opatření, které bylo zavedeno již v roce 2015 a na jehož základě bylo vyžadováno doplnění EAN kódů u 50 vybraných produktů.
V případě, že u produktů, kterým byl přiřazen unikátní EAN kód a je prodáván minimálně dvěma prodejci, nedoplníte EAN, vaše reklama bude pozastavena. Proč se Google rozhodl právě takto? Existuje několik důvodů…
Lepší produktová data = lepší uživatelská zkušenosti a vyšší zapojení
Čím více informací o produktech poskytnete, tím vyšší budete mít šanci, že vaše reklamy budou zobrazovány správným lidem, na správném místě a ve správný čas. Lepší identifikace produktu dává větší jistotu, že odpovídá hledanému výrazu vyhledávajícího. A proto, čím více informací o produktu poskytnete, tím bude Google raději.
Zvýšení počtu zobrazení
Inzerenti, kteří doplnili více informací o svých produktech včetně kódů EAN, mají vyšší počet zobrazení reklam, a to o desítky procent. Navíc díky těmto informacím může být reklama zobrazována i jinde, nikoli pouze ve vyhledávání (např. na YouTube, na stránkách partnerů atd.).
Zvýšení počtu konverzí
Neméně důležitou informací pro vás pravděpodobně bude skutečnost, že doplněním EAN kódů se ve většině případů zvyšuje počet konverzí.
Závěr
Deadline pro doplnění EAN kódů je už 16. května. Buď můžete čekat až do posledního dne před stanoveným termínem, nebo můžete své reklamy zvýhodnit již dnes. Pokud jste ještě nedoplnili EAN kódy ke svým produktům v rámci Adwords, zbytečně neotálejte…
Zdroj: google.com, marketingland.com, searchengineland.com, iprospect.com, foto: pixabay.com, flickr.com
Autor: Petr Hádek, Martina Rosenkrancová a kolektiv