Marketingový průmysl se neustále rozvíjí a je čím dál tím složitější. Právě proto jsou marketingoví specialisté stále více hledanou pracovní silou. Stačí se podívat, jak často se mění a rozšiřuje platforma AdWords, možnosti PPC reklamy na sociálních sítích atd. A nyní Google přišel s další novinkou, která inzerentům pomůže sledovat kampaně se stejným cílem.
Svět digitálního marketingu rapidně roste a ten, kdo neustále nesleduje nové trendy, již před konkurencí mnohdy neobstojí. PPC strategie ve většině případů prochází napříč různými médii. Google nyní zareagoval na další požadavky inzerentů a umožnil vytvářet skupiny kampaní v AdWords.
Podobně jako u správy platforem pro správu nabídek, i zde je inzerentům umožněno agregovat data ze specifické sady kampaní na společné téma.. nebo se společným cílem.
Ve skupinách kampaní tedy můžete nastavit i cíle oblasti výkonu, což jsou číselně vyjádřené cíle společné kampaním, které patří do vámi stanovené skupiny kampaní. Díky nastavení těchto cílů budou inzerenti moci sledovat, ale i předpovídat výkon dané skupiny kampaní.
Jak to funguje?
U skupin kampaní nastavíte celkový výkon několika kampaní a pak můžete jednoduše sledovat, jak si stojíte s plněním cílů. Služba AdWords navíc dokáže již po krátké době odhadnout, zda jste na dobré cestě ke splnění cílů, které jste si stanovili.
Skupiny kampaní můžete vytvářet ve vyhledávací síti, v obsahové síti, v Nákupech Google i ve videokampaních. Cíle skupin kampaní můžete bez problémů upravovat.
Jak nastavit cíle oblasti výkonu?
V rámci skupin kampaní je možné nastavit časové období, které však není povinné. V takovém případě je kampaň pozastavena, když jsou vyčerpány stanovené náklady. Jak jsme již zmínili výše, je možné jednoduše stanovit společné cíle, které se budou týkat kliknutí nebo konverze.
V souvislosti s tímto rozšířením AdWords je ještě nutno podotknout, že v případě, že využíváte cílové CPA v AdWords, zakládání skupin nebude mít dopad na optimalizační algoritmy Google pro tyto kampaně a nastavení cílů neovlivňuje nastavení kampaně. Jedná se spíše o vizualizační nástroj, který možná některým nástrojům třetích stran nemůže konkurovat, ale Google rozhodně udělal další skvělý krok, který může inzerentům pomoci s optimalizací PPC kampaní.
autor: Petr Hádek, Martina Rosenkrancová a kolektiv
zdroj/foto: google.com, ppchero.com, searchengineland.com, cpcstrategy.com