Únor 2023 – novinky PPC a online marketingu

PPC novinky únor
Které z novinek ve světě PPC a online marketingu by vám během února 2023 neměly v žádném případě uniknout?

Instagram rozšiřuje dárky pro tvůrce Reels

Instagram testoval dárky pro tvůrce Reels loni v listopadu. Nyní oznámil, že další oprávnění tvůrci klipů Reels budou moci přijímat virtuální dárky od svých fanoušků, a tím si vydělávat peníze. Jak novinka funguje? Diváci Reels budou moci nakupovat virtuální dárky přímo ve vysílání, prostřednictvím speciálního tlačítka,  prostřednictvím hvězdiček, které fungují jako měna v aplikacích Mety. Tyto dárky v podobě nálepek v různé hodnotě pak budou moci použít jako nástroj pro darování peněz svým oblíbeným tvůrcům.

Při vstupu do Německa Skinners sází na lokální marketing

Barefoot boty Skinners vstupují do Německa. Do tří let zde chtějí prodávat 200 tisíc párů ročně. Sází přitom na silný lokální marketing. Brněnská značka Skinners, jež se zaměřuje na výrobu ponožkobot a barefoot obuvi, pokračuje v započaté expanzi. Nově se chce výrazně zaměřit na německý trh, kde už oslovila zákazníky předešlými crowdfundingovými kampaněmi. Do tří let zde chce prodávat 200 tisíc párů bot, což znamená zhruba obrat ve výši 150 milionů Kč (6,25 mil. eur). Pomoci k tomu má komplexní omnichannel prodejní strategie, silný lokální marketing a dedikovaný externí country manager.

Zájem o Facebook roste

Nejnovější reporty dokládají, že Facebook zůstává pro mnoho uživatelů klíčovou platformou a jeho používání roste. Údaje ukazují, že čas strávený na Facebooku se v průběhu roku celosvětově zvýšil. To se vzhledem k vzestupu platforem, které se zaměřují na krátká videa, jeví poněkud neobvykle. Facebook se totiž stále primárně zabývá propojováním lidí a informováním o důležitých novinkách od přátel a rodiny. Ve skutečnosti ale i Facebook dokázal tohoto trendu úspěšně využít. Konzumace videí Reels na Facebooku vzrostla o 20 % a stala se stěžejním prvkem oživení této platformy.

Aplikace firmy Meta používá téměř 4 miliardy uživatelů

Meta zveřejnila výsledky za 4. kvartál 2022 i celý loňský rok. Zaznamenala přitom další nárůst aktivních uživatelů i stabilní příjmy. Počet aktivních uživatelů Facebooku, který je stále primární aplikací Mety, se v posledním čtvrtletí loňského roku zvýšil na 2,96 miliard, což je mírný nárůst oproti předchozímu kvartálu. Počet uživatelů, kteří jsou na Facebooku aktivní každý den, je pak podobný jako v předchozím období. Na Facebook se denně přihlásí 2 miliardy lidí.

Instagram přidává dynamické profilové fotky

Instagram zavádí novou funkci, která umožňuje přidat alternativní profilovou fotografii avatara, kterou pak můžete ve streamu „obracet“. Nové dynamické profilové fotografie, jak je Instagram nazývá, obsahují váš běžný obrázek společně s alternativním zobrazením avatara. Tuto novinku Meta zavádí, aby zvýšila zapojení a také pomohla uživatelům lépe si zvyknout na to, že se v aplikaci představují v digitální podobě. Vzhledem k tomu, že se Meta snaží začlenit své uživatele do rostoucího metaverza, lze očekávat, že bude podporovat používání avatarů na více místech. Právě digitální podobizny budou hrát ve virtuálním světě zásadní roli. Proto teď k používání avatarů přistoupil také Instagram.

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp