Účinné strategie k oslovení zákazníků z nejbližšího okolí

Oslovte zákazníky z nejbližšího okolí
Provozujete lokální firmu zaměřenou na zákazníky z nejbližšího okolí? Seznamte se s účinnými metodami, kterými dokážete oslovit lokální zákazníky.

Pokud provozujete lokální firmu zaměřenou na zákazníky z nejbližšího okolí, asi dobře víte, že v konkurenci s nadnárodními řetězci a velkými e-shopy většinou taháte za kratší konec provazu. Asi jen těžko můžete doufat, že se vám podaří tyto giganty překonat. Přesto však máte šanci uspět na trhu, který zatím tyto firmy zcela neobsadily. Strategie oslovení lokálních zákazníků vám může pomoci spojit vaši firmu s lidmi z vašeho okolí, kteří chtějí využít vaše služby.

Seznamte se s jednoduchými, přesto však velice účinnými metodami, kterými dokážete oslovit zákazníky z vašeho okolí.

1. Použijte cílené reklamy na Facebooku.

2. Využijte e-mailing.

3. Využijte k propagaci vaší firmy službu Moje firma na Googlu.

4. Vytvořte lokalizovanou vstupní stránku.

5. Propagujte vaši firmu v reálném světě.

1. Použijte cílené reklamy na Facebooku

Obrovské množství uživatelů Facebooku a jeho bezkonkurenční možnosti cílení poskytují skvělý způsob, jak můžete oslovit potenciální zákazníky v nejbližším okolí. Řekněme například, že chcete propagovat svou restauraci na okraji Prahy. Například na svátek svatého Valentýna, můžete použít PPC reklamu na Facebooku, cílenou na muže z nejbližšího okolí, kteří jsou ve vztahu, a oslovit je s nabídkou speciálního valentýnského menu. Ať už je typ vašeho podnikání jakýkoli, vždy můžete najít způsob, jak oslovit přesně ty zákazníky, které chcete získat.

Pokud provozujete lokální firmu, omezte zobrazování reklam pouze na tak blízké okolí, z jakého můžete reálně očekávat zákazníky. Asi nikdo nepojede do vaší restaurace, kadeřnictví či autoservisu z města vzdáleného 50 či více kilometrů.

2. Využijte e-mailing

Pokud získáte e-mailové adresy potenciálních zákazníků a jejich souhlas se zasíláním informačního newsletteru, můžete tyto uživatele oslovovat přesně cílenými nabídkami, informacemi o slevách ve vašem podniku a podobně. Málokdo se ovšem do vašeho online zpravodaje zaregistruje jen tak. Měli byste mu proto za registraci nabídnout nějaký vhodný dárek, který by však ocenil pouze člověk z nejbližšího okolí. Nepotřebujete asi získávat odběratele z druhého konce republiky, jelikož ti si u vás pravděpodobně nikdy nic nekoupí.

Skvěle fungují například vouchery či slevové kupony na vaše služby. Potenciální zákazník si je tak může ihned vyzkoušet a vy získáte šanci předvést, že se mu nákup u vás vyplatí.

Cílení na lokální zákazníky

3. Využijte k propagaci vaší firmy službu Moje firma na Googlu

Jde o výbornou službu, která vám umožní oslovit lokální zákazníky. Pokud podrobně a pravdivě vyplníte svůj profil, bude se vaše firma zobrazovat na mapách Googlu, spolu s důležitými informacemi o vaší firmě, jako je například otevírací doba. Zákazníka, který právě dostal hlad a hledá „restaurace v nejbližším okolí“, nasměruje Google přímo do vašeho podniku.

Registrace do služby Moje firma na Googlu je zdarma. Umožní vám předvést vaši firmu v co nejlepším světle a dodat zákazníkům informace o tom, kdo jste, co jim můžete nabídnout a jak se k vám co nejrychleji dostanou.

4. Vytvořte lokalizovanou vstupní stránku

Pokud máte více poboček v různých místech, vytvořte vstupní stránky specifické pro tyto konkrétní oblasti a oslovte místní potenciální zákazníky. Pokud používáte PPC reklamu, vytvořte sadu reklam pro každou lokaci a nastavte přesné geografické cílení, aby se reklama zobrazovala pouze potenciálním zákazníkům v této oblasti a směřovala na vstupní stránku určenou pro tuto oblast.

5. Propagujte vaši firmu v reálném světě

Pokud jde o marketing, mnoho obchodníků přehlíží osobní kontakt s lidmi ve prospěch online marketingu, který mohou provozovat z pohodlí jejich kanceláře. Stále však platí, že osobní kontakt je v obchodním styku nenahraditelný. Stánek na veletrhu či v obchodním centru, kde budete potenciálním zákazníkům nabízet zdarma ochutnávky vašich produktů, udělají pro vaši propagaci mnohem více než reklama, jakých lidé vidí denně stovky.

Díky těmto několika strategiím můžete získat spoustu nových zákazníků z místního okolí. Jejich výhodou je, že nejsou nijak finančně nákladné, přesto vám však mohou přinést velice významný zisk. Vaše firma může s jejich pomocí oslovit zákazníky v nejbližším okolí stejně úspěšně jako nadnárodní řetězec.

 

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

 

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp