Typy marketingových materiálů pro váš business

digitální marketing 2023
Moderní online marketing přivede na stránky vaší firmy spousty nových zákazníků, pokud použijete správné marketingové materiály. Jak na to?

Když vypracováváte marketingovou strategii pro malý podnik, začátky mohou být těžké. V dnešním článku se podrobněji zaměříme na marketingové materiály, které by bylo dobré mít. Tedy v případě, že na ně máte čas a peníze.

Nejprve si však ujasněme, co jsou to tzv. marketingové materiály. Marketingové materiály jsou jakékoli značkové aktivum, které propaguje společnost, produkt nebo službu. Tato aktiva se také používají k vytvoření a budování vztahu mezi vaší značkou a vaším publikem. To znamená, že marketingové materiály zahrnují vše od loga, které publiku představuje vaši značku a zvyšuje povědomí a uznání, až po případovou studii, která potenciálního zákazníka vzdělává o produktu, jež u vás zákazník zvažuje koupit.

Tato široká paleta aktivit je jedním z důvodů, proč jsou marketingové materiály tak důležité. Pomáhají vám prodávat v jakémkoli médiu, pro jakékoli publikum a ve všech fázích cesty.

Nyní pojďme k marketingovým materiálům, které potřebujete, abyste mohli začít – a k aktivům, která je skvělé mít.

Absolutně nezbytný marketingový materiál

V této první části zmiňujeme marketingové materiály, které jsou naprostou nutností. Toto jsou aktiva, která musíte mít pro své podnikání bez ohledu na velikost vaší společnosti nebo váš marketingový rozpočet.

Logo

Logo je jedním z nejdůležitějších marketingových materiálů, které každé podnikání potřebuje. Je to základní prvek pro branding vaší firmy, který se objeví na většině vašich marketingových materiálů, takže je důležité věnovat nějaký čas jeho správnému provedení. Chcete-li vytvořit dokonalé logo, vyberte si něco, co odpovídá účelu vaší značky, a ujistěte se, že obsahuje název vaší společnosti.

Prohlášení o poslání vaší firmy

U svého poslání se zaměřte na dopad vaší práce pro společnost a celkovou hodnotu, kterou přinášíte vašemu publiku. Zaměřte se také na tento větší záběr v rámci svého vlastního poslání.

Webová stránka

Bez ohledu na to, co vaše firma dělá nebo prodává, potřebujete online prezentaci. Proto nutně potřebujete web. Z hlediska marketingového zajištění postačí základní web, který poskytuje základní informace, ale z hlediska marketingové strategie budete chtít, aby byl váš web optimalizován pro vyhledávače a potenciální zákazníky.

Stránka O nás

To, co na svém webu potřebujete, bude do značné míry záviset na vašem obchodním modelu. Pokud generujete potenciální zákazníky online, budete chtít věnovat pozornost blogovým příspěvkům a SEO stránkám (o kterých budeme hovořit níže). Pokud provozujete e-shop, potřebujete systém pro online prodej. Pokud jste designová agentura o jedné osobě, možná budete potřebovat pouze jednoduchý web s portfoliem.

Jednou z věcí, které musí mít všechny firmy na svých webech, je stránka, která vašemu publiku přesně řekne, kdo jste a co děláte.

Profily na sociálních sítích

Je třeba zřídit profily na nejpopulárnějších platformách sociálních médií pro vaše publikum. Může to být Facebook, Instagram a YouTube, ale mohou to být i méně běžné sociální sítě jako Reddit nebo Quora. Určitě si udělejte průzkum.

U každého sociálního profilu vyplňte všechna možná pole. Čím více informací poskytnete, tím větší online viditelnost získáte.

Online zápisy

Vaši potenciální zákazníci uvidí vaše online zápisy, když hledají vaši firmu – nebo řešení, které poskytujete – na Googlu, Facebooku atd. Úplný, optimalizovaný firemní profil v rámci Moje firma na Googlu je nutností.

E-mailový podpis

Jednoduché, ale přesto velmi důležité. Je třeba mít nastavený obrandovaný e-mailový podpis pro vaši firmu. Vaše komunikace tak bude mnohem profesionálnější.

Mít či nemít obrázek v podpisu může znamenat velký rozdíl. V některých případech budete chtít mít v podpisu svou fotografii, zatímco v jiných případech se vám bude hodit použít pouze logo. Zvažte proto vytvoření obou variant, abyste je mohli odpovídajícím způsobem používat.

Firemní vizitky

Pokud máte možnost setkávat se s klienty, zákazníky, potenciálními zákazníky nebo dokonce přáteli potenciálních zákazníků, doporučujeme mít připravených několik vizitek, které můžete poskytnout daným kontaktům, pokud se naskytne příležitost. Vizitky mohou být jednoduché papírové, nebo můžete zvolit kreativnější varianty (dle oboru podnikání). Na vizitkách je třeba uvést název, logo a kontaktní informace vaší společnosti.

One-Pager

One-pager je jednostránková prezentace která popisuje vaše produkty nebo služby, obsahuje doporučení a podrobnosti o tom, jak začít. Nejlepší je mít tento soubor ve formátu .pdf, který můžete digitálně sdílet nebo vytisknout a předat jej osobně na veletrhu nebo jiné akci potenciálním zákazníkům.

Firemní barvy

Firemní barvy se mohou zdát být příjemným marketingovým doplňkem. Je ale třeba zmínit, že jsou nezbytné pro budování uznání a následně i pro budování základny loajálních zákazníků. Ve skutečnosti, pokud se budete držet typické barevné palety, můžete zvýšit povědomí o vaší značce až o 80 %.

„Nice to have“ marketingové materiály

Položky v této sekci nejsou absolutně nezbytné, pokud nemáte prostředky, ale jsou důležité a relativně nízkorozpočtové. Když se tedy naskytnou příležitosti, upřednostněte jejich realizaci. Níže uvádíme typy marketingových materiálů, se kterými budete chtít začít, jakmile si budete moci najmout nebo outsourcovat pomoc.

Šablony e-mailů

Pokaždé, když odešlete e-mail – cokoli od newsletteru po potvrzení objednávky – vytváříte interakci mezi vaším publikem a vaší značkou. Nejlepší způsob, jak si usnadnit práci a využít potenciálu, je vytvořit poutavé, efektivní a značkové e-mailové šablony.

Příspěvky na blogu

Blogové příspěvky jsou základem jakékoli obsahové marketingové strategie. Je to proto, že tyto části obsahu vám umožňují oslovit vaše publikum, rozvíjet identitu vaší značky i svou online přítomnost, tedy pokud cílíte na klíčová slova efektivně. Blogové příspěvky jsou také hlavním SEO obsahem.

E-kniha nebo průvodce

Ať už tyto texty nazýváte e-knihami nebo průvodci, dlouhý delší obsah, který se zaměřuje na vzdělávání vašeho publika, jakmile se seznámí s vaší značkou, je nezbytný pro marketing v rámci celého vašeho trychtýře. E-knihy jsou také základem jakékoli obsahové strategie generující potenciální zákazníky.

Online reklamy

Mezi online reklamy patří PPC reklamy ve vyhledávání Google, obsahové reklamy Google, reklamy na Facebooku a Instagramu, reklamy na Skliku a další. Chcete-li rozšířit své podnikání, online reklamy jsou účinné při oslovení vysoce cíleného publika a při hledání nových potenciálních zákazníků.

S tím jsou však spojeny náklady na vytváření reklam, nabízení cen, umístění a správu účtů.

Vstupní stránky

Když zobrazujete reklamy a nabízíte průvodce ke stažení, potřebujete vstupní stránky.

Případové studie

Když se snažíte získat nové zákazníky, je úžasné mít příklady, které hovoří o vaší schopnosti pomoci – a ještě lepší je, když stávající zákazníci mluví o hodnotě, kterou díky vám získali. Případové studie by se měly podrobně ponořit do příkladů úspěchů s vašimi produktovými službami.

Prezentační balíček

Pokud váš prodejní tým prezentuje některému z vašich potenciálních zákazníků, chcete jako marketingový materiál kvalitní prezentační balíček. Nechcete riskovat, že budete mít různé informace v různých sadách, nesprávné barvy značky nebo zprávy, které nebudou v souladu s vaší firemní identitou.

Letáky

Letáky jsou skvělé zejména pro podniky, které spoléhají na místní marketing, jako je myčka aut nebo restaurace. Pokud patříte mezi tento typ firem, potřebujete šablonu pro leták, kterou můžete používat opakovaně s tím, že trochu změníte grafiku a informace o dané akci.

Bonusové marketingové materiály

Níže uvedené typy marketingovývh materiálů jsou skvělé, pokud hledáte další aktiva pro zlepšení marketingu a prodejního procesu.

Vysvětlující videa

Vysvětlující videa jsou krátká videa, která vysvětlují, co váš produkt nebo služba dělá. Obvykle začínají postavou, která čelí problému, a poté ukazují, jak váš produkt nebo služba tento problém řeší. Jsou skvělé pro zvýraznění funkcí a výhod vašich nabídek a můžete je umístit na vstupní stránky, domovské stránky, YouTube, sociální média a další.

Uvítací sady pro zákazníky

Dárková krabička jako poděkování novému zákazníkovi za registraci, přihlášení atd. je skvělým způsobem, jak od začátku budovat pozitivní vztah zákazníka k vaší firmě.

Originální grafika

Jakmile si vytvoříte branding v rámci svého marketingu, budete chtít přidat různé grafiky do vašich blogových příspěvků, hlavních stránek, příspěvků na sociálních sítích a dalších.

Vyšší úroveň marketingových materiálů

V této poslední části máme několik typů marketingových materiálů, které je skvělé mít, pokud máte k dispozici dostatečný marketingový tým a rozpočet.

Podcast

Podcast je neuvěřitelně populárním formátem, který umožňuje kreativitu a flexibilitu, stejně jako neuvěřitelně specifická témata. Vyžaduje ale také spoustu práce.

Zprávy a výzkumné projekty

Pokud jste schopni vytvářet originální výzkumné zprávy a datové projekty, měli byste tak učinit. Jedná se o vynikající typ marketingového zajištění, protože je informativní, poutavý a hodnotný pro vaše ideální publikum.

Začněte vytvářet svůj marketingový materiál ještě dnes

Pokud vám chybí některý z nezbytných typů marketingových materiálů, je čas začít hned teď. Pokud jste připraveni na nový projekt, zkuste se pustit do jedné z položek tohoto seznamu. Ať tak či onak, tato aktiva vám pomohou při propagování vaší značky a růstu vašeho podnikání. Hodně štěstí!

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp