Trend segmentace trhu a specializace e-shopů bude pokračovat

Trend segmentace trhu a specializace e-shopů bude pokračovat
Tržby českých e-shopů letos vzrostou o 5–8 %, specializované obchody mohou růst až o 15 %. Rostoucí mzdy podporují útraty, ale e-shopy čekají i nové legislativní změny.

Podle článku na investicniweb.cz, ve kterém jsou použity předpovědi Tomáše Čupra z PPC Profits, český e-commerce trh čeká i letos růst, byť mírnější než v předchozím roce. Podle predikcí společnosti PPC Profits by měly tržby českých e-shopů meziročně vzrůst o 5–8 %. Tento vývoj je podpořen rostoucími reálnými mzdami, kdy se průměrná mzda v Česku postupně blíží hranici 50 tisíc korun měsíčně. S vyšší kupní silou domácností roste ochota utrácet, nicméně tempo růstu bude pomalejší než v roce 2024, kdy se e-commerce sektor zvýšil o více než 10 %.

Podle Tomáše Čupra, ředitele PPC Profits, bude pokračovat trend segmentace trhu a specializace e-shopů. „Trhu nadále povládnou velká agregovaná tržiště, ať už česká, nebo zahraniční. Nicméně specializované e-shopy by mohly růst rychleji, až o 15 %. Užší zaměření na konkrétní segmenty zákazníky oslovuje stále více, což vede nejen k vyšší konkurenci, ale i k lepší nabídce služeb,“ uvádí Čupr.

Kromě ekonomických faktorů se letos e-shopy budou muset vypořádat i s dalšími legislativními změnami, především v oblasti ochrany osobních údajů v rámci GDPR. To s sebou přinese vyšší tlak na transparentnost reklamních kampaní a podle odhadů PPC Profits může znamenat zvýšení provozních nákladů e-shopů o zhruba 5 %.

Rok 2025 tak bude pro české e-shopy výzvou, ale i příležitostí. Kdo se dokáže přizpůsobit novým trendům, nabídne personalizované služby a transparentní marketing, bude mít šanci uspět i v konkurenčním prostředí. 

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp