Inzerenti investují čas i peníze do reklamy na Facebooku a Instagramu, a to zejména díky bezkonkurenčním možnostem cílení i vysokému zásahu publika. Tyto dvě platformy také umožňují vytvořit vizuální obsah, který skutečně zaujme.
Reklama na Facebooku je osvědčenou součástí online marketingové strategie. Umožňuje vytvářet a publikovat poutavý vizuální obsah, který snáze osloví široké spektrum cílového publika. Pojďme se společně podívat na několik osvědčených postupů a doporučení pro maximalizaci výkonu, ať už na Facebooku používáte jakýkoliv typ reklamy.
Tipy, které platí pro všechny reklamy
Při vytváření reklam na Facebooku myslete na to, že barevné schéma Facebooku je modrobílé. Vybírejte proto barvy, kterými se od Facebooku odlišíte a kterými reklamy zvýrazníte. Volte například pomerančově oranžovou, červenou nebo žlutou.
Další je tzv. pravidlo 80/20. Vizuální obsah by měl zaujímat zhruba 80 % příspěvku, text pak 20 %. Text by obecně měl být kratší, ideálně do 90 znaků. Uživatelé si na Facebooku neprohlíží text, dávají přednost videím a obrázkům.
Tipy pro obrázky na Facebooku
Facebook je skvělou příležitostí k propagaci brandu. Velmi dobře také funguje, umístíte-li výzvu k akci přímo na obrázek, který na Facebooku publikujete.
Tipy pro carousely
Reklamy v carouselu jsou perfektní možností pro vyprávění vizuálního příběhu a snadno přitáhnou pozornost uživatelů. Jsou také ideální pro zvýraznění různých druhů produktů.
Nemáte žádné produkty? Nevadí. Využijte carousel k vysvětlení vašich služeb, hodnot nebo k odlišení značky.
Tipy pro dynamické reklamy
Dynamické reklamy na Facebooku jsou skvělou možností, jak propagovat produkty, které dané uživatele zajímají. Jsou proto hojně využívány pro remarketingové účely. Tyto reklamy oslovují správné lidi ve správný okamžik. Jedná se v podstatě o automatickou propagaci produktů u lidí, kteří na vašem webu nebo jinde na internetu projevili zájem o vaše produkty nebo služby.
Tipy pro videoreklamy
Video na Facebooku je skvělým nástrojem pro propagaci jakékoliv značky. U tvorby videa je třeba myslet na dodržení délky maximálně kolem 30 sekund. Delší video již většina uživatelů nezhlédne celé. Náhledový obrázek videa se pak snažte vytvořit tak, aby vypadala jako reklama s jedním obrázkem. Vytvářejte si pak také seznamy publika, které reagovalo na vaše videa. Sledujte například publikum, které si přehrálo více než 75 % videa.
Závěr
Reklama na Facebooku je nyní v online světě téměř nezbytností, chcete-li být konkurenceschopní. Využijte výše zmíněných tipů a vylepšete své reklamy tak, aby publikum na Facebooku zaujaly ještě více. autor: Martina Rosenkrancová a kolektiv zdroj: ppchero.com, facebook.com, marketingland.com, searchengineland.com