Říká se, že obrázek vydá za 1 000 slov. To je pochopitelně pravda, ale pouze v případě, že jde o dobrý obrázek. Zatímco dobrý obrázek posílí celkové vyznění vaší vstupní stránky a zlepší její konverzní poměr, nekvalitní obrázek ji může naopak poškodit. V nejhorším případě dokonce vytvoří špatný dojem o vaší značce. Výběr správného obrázku pro vaši vstupní stránku je proto velice důležitý. Musí návštěvníka na první pohled zaujmout a dát mu najevo, že se dostal přesně na místo, které hledal, a které mu pomůže zodpovědět jeho otázky a vyřešit jeho problémy. Jak tedy získat ty nejlepší obrázky pro vaši vstupní stránku, které vyrazí návštěvníkům dech?
Na velikosti záleží
Různé prvky vstupní stránky vyžadují různé velikosti obrázků. Například obrázek o velikosti 600 × 600 pixelů nebude dobře fungovat jako hlavní obrázek. Je příliš malý na to, aby fungoval jako záhlaví na obrazovkách stolních počítačů, a jeho čtvercový poměr stran nenechá prostor pro text záhlaví.
►Před použitím obrázku zkontrolujte jeho velikost v pixelech a porovnejte ho s nejlepším poměrem stran a velikostí pro zamýšlený účel. (Chcete-li zkontrolovat velikost obrázku v prohlížeči Chrome, otevřete jej na nové kartě a v záhlaví karty zjistěte jeho rozměry v pixelech.)
Existuje spousta doporučených velikostí obrázků, ale můžete začít šířkou stránky a vycházet z ní. Hlavní obrázek na vstupní stránce by měl být široký alespoň 960 pixelů, aby pokryl celou šířku vstupní stránky. Pokud má obrázek pokrývat celou obrazovku, měli byste zvolit poměr stran 16:9. Vložte tato čísla do kalkulačky poměru stran a zjistíte, že potřebujete obrázek široký alespoň 960 pixelů a vysoký 540 pixelů.
Měli byste také mít na paměti, že obrázky se mohou na různých platformách zobrazovat v různých poměrech a velikostech. Vždy dvakrát zkontrolujte obrázky na počítači a na mobilním zařízení, abyste se ujistili, že máte vstupní stránku přizpůsobenou pro mobilní zařízení. Tento úkol vám usnadní některý z nástrojů pro tvorbu responzivních vstupních stránek, které se automaticky přizpůsobují velikosti obrazovky mobilních zařízení.
Používejte jasné a snadno pochopitelné obrázky
Vaši návštěvníci při prohlížení obrázků nechtějí přemýšlet o detailech, které se v obrázku mohou skrývat. Držte se proto obrázků s jedním nebo dvěma hlavními ústředními body. Obrázky přeplněné různými motivy budou odvádět pozornost návštěvníků od hlavního sdělení vaší vstupní stránky, místo aby jej podpořily.
Stejně tak jako vaše vstupní stránka, i její obrázky by měly dodržovat osvědčené postupy pro „bílý prostor“. Pokud kolem prvku ponecháte dostatek volného místa, demonstrujete tím jeho důležitost. Toto pravidlo platí jak pro předměty na obrázku, tak pro prostor kolem obrázků.
Využijte rozmanitosti
Použijte různé obrázky s vhodnou kombinací objektů a úhlů, abyste vytvořili dynamičtější vstupní stránku. Vaše vstupní stránka může působit ploše, pokud na všech obrázcích zobrazuje stejný předmět nebo kompozici. Nedržte se proto pouze obrázků stejného produktu nebo osoby.
►Zdravá rozmanitost obrázků na vstupní stránce udrží pozornost návštěvníků při jejím prozkoumávání a navíc díky tomu budou jednotlivé části vaší vstupní stránky působit odlišněji.
Při výběru sortimentu obrázků vstupní stránky se snažte zařadit alespoň jeden obrázek, na kterém je člověk. Četné studie ukazují, že obrázky lidí zdůrazňují lidský prvek a budí u návštěvníků webových stránek větší důvěru.
Zachovejte reálný a přirozený vzhled obrázků
Na internetu je k dispozici spousta fotobank s obrázky, které můžete použít pro svou vstupní stránku. Ne všechny jsou ale stejně vhodné. Pokud se rozhodnete použít obrázky z fotobanky, ujistěte se, že vybíráte ty, které vypadají přirozeně. Některé obrázky z fotobanky působí chladně, falešně nebo nuceně. Měli byste používat fotografie s kompozicí, emocemi a pózami, které působí opravdově.
Nejlepší sázkou na realistické snímky jsou fotografie skutečných produktů, firemních prostor, zaměstnanců a zákazníků. Pokud máte v rozpočtu místo, najměte si profesionálního fotografa, aby vyfotil to, co je pro vaši značku důležité. V závislosti na kvalitě vašeho fotoaparátu či telefonu a složitosti snímků možná zvládnete pořídit jednu nebo dvě fotografie sami.
Přidejte barvy své značky
Tento tip může vaši vstupní stránku opravdu posunout vzhůru. Když vytvoříte vstupní stránku, která obsahuje barvy vaší značky, zkuste přidat obrázky, které také obsahují tyto barvy. Budete mít mnohem soudržnější vstupní stránku.
Lepší obrázky znamenají více konverzí
Proč byste měli být vybíraví, pokud jde o obrázky na vstupní stránce? Z hlediska lidské psychologie totiž ovlivňují obrázky její konverzní potenciál. Výzkumy ukazují, že obrázky ovlivňují naše rozhodnutí. Část mozku, která zpracovává obrázky, má také rozhodovací schopnost. Pokud tedy pečlivě vybíráte obrázky, pomáháte svým návštěvníkům rozhodnout se pro nákup vašeho produktu či služby. A to je přece hlavním účelem vaší vstupní stránky, nebo ne?
Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Vlastimil Malík
Foto zdroj: pixabay.com