E-mailový marketing je jedním z nejlepších marketingových kanálů z hlediska návratnosti investic. Ale ať už chcete zákazníkům oznámit něco nového, děkujete novým uživatelům, nebo chcete nabídnout zajímavou slevu, velmi často se vám možná stane, že nevíte, jak takovou e-mailovou komunikaci začít. Z tohoto důvodu níže uvádíme několik e-mailových šablon, které můžete ihned využít.
Tipy pro používání e-mailových šablon
E-mailové šablony vám pomohou ušetřit čas, minimalizovat překlepy a udržet vaši značku konzistentní. Existuje ale správný a špatný způsob, jak je používat. Při používání e-mailových šablon se proto v ideálním případě řiďte těmito tipy:
Přizpůsobte si je: Šablony by měly sloužit pouze jako základ vašeho e-mailingu. Měly by být přizpůsobeny vašemu příjemci. Nemá smysl šetřit čas pomocí šablon, pokud vaše e-maily nedávají vašim zákazníkům pocit, že si jich vážíte.
Znovu je zkontrolujte: Přestože šablony mohou snížit množství chyb ve vašich e-mailech, musíte je před odesláním zkontrolovat a znovu zkontrolovat. Je důležité, aby vaše e-maily působily profesionálně.
Otestujte je: Šablony mohou snížit vaši pracovní zátěž. Měli byste ale stále zkoušet různé verze stejné šablony, abyste zjistili, která z nich funguje lépe, a dokonce byste měli pravidelně měnit své šablony, aby nezůstaly zastaralé.
Nastavte si je ve své e-mailové platformě: Jakmile budete mít hotovou šablonu, která funguje, neukládejte si ji pouze do poznámkového bloku. Nastavte si šablony ve vašem e-mailovém systému, abyste je měli vždy připravené.
5 e-mailových šablon pro vaše podnikání
Použijte níže uvedené šablony jako výchozí bod pro své e-maily. Nezapomeňte je ale upravit tak, aby se hodily přímo pro vaši organizaci.
Šablona e-mailu na uvítanou / přihlášení zákazníka
Zde je šablona e-mailu, kterou můžete použít k uvedení nových zákazníků do vaší firmy poté, co se zaregistrují, nakoupí nebo si předplatí váš produkt.
Předmět: Vítejte v {business name}!
Dobrý den, {jméno zákazníka},
děkujeme, že jste se připojili k {název vaší společnosti}! Jsme rádi, že se stáváte součástí našeho {týmu, rodině atd.}, a myslíme si, že se vám {produkt, funkce atd.} bude líbit. Pokud jste to ještě neudělali, nezapomeňte se podívat na:
{vlastnost 1}
{vlastnost 2}
{vlastnost 3}
Neváhejte se nám ozvat, pokud máte nějaké dotazy nebo potřebujete pomoci. Máme otevřeno od {hodin} a můžete nás kontaktovat {na} {kontaktní informace}. Pokud potřebujete pomoci mimo naši běžnou pracovní dobu, nezapomeňte se podívat na naši stránku s nejčastějšími dotazy.
Ještě jednou děkujeme a jsme rádi, že jste s námi!
Se srdečnými pozdravy,
{Vaše jméno}
Tipy pro uvítací e-maily
Postupujte podle našich rad, abyste získali více e-mailových registrací, a používejte kreativní výzvy k akci pro přihlášení k odběru newsletteru, abyste mohli odesílat více uvítacích e-mailů.
Nadchněte čtenáře pro jejich rozhodnutí a ujasněte si jejich další kroky…
… ale pozor, nepřetěžujte je.
Šablona prodejního e-mailu
Prodejní kampaně mohou být náročné, ale velmi účinné, pokud na ně půjdete správně. Níže uvádíme šablonu, která vás navede správným směrem:
Předmět: Rychlejší způsob, jak {dosažení cíle}
Dobrý den, {jméno},
všiml jsem si, že pracujete na {dosažení cíle}. Jmenuji se {vaše jméno} a pracuji ve společnosti {název vaší společnosti}, kde pomáháme lidem, jako jste vy, dosáhnout jejich cílů pomocí služby {produkt}.
Vím, že jste zaneprázdněni, takže zde je několik rychlých funkcí, které by se vám podle mě mohly hodit:
{funkce 1}
{funkce2}
{funkce 3}
V případě zájmu rád vše proberu podrobněji. Můžete si se mnou domluvit schůzce prostřednictvím mého {kalendáře}.
Těším se na vaši zprávu!
{Vaše jméno}
E-mailové tipy pro prodejní e-mailing
Nebuďte příliš agresivní. Měli byste vyzvat čtenáře k příležitosti, ne ho nutit k rozhodnutí.
Respektujte čas svého čtenáře. Buďte struční a usnadněte potenciálnímu zákazníkovi nalezení nejdůležitějších informací.
Řekněte něco konkrétního o svém potenciálním zákazníkovi a jeho problému.
Šablona pro děkovací e-mail
Níže uvádíme šablonu e-mailu, kterou můžete použít k poděkování zákazníkům za nákup nebo za registraci. Stačí ji upravit tak, aby odpovídala konkrétní situaci.
Předmět: Děkuji! (kupón uvnitř)
Dobrý den, {jméno},
děkujeme za {akci, kterou zákazník provedl}. Jsme si jisti, že se vám {produkt} bude líbit stejně jako nám.
Jako další poděkování vám nabízíme {propagaci, kupón atd.} pro vaši další {název akce}.
Nezapomeňte se také podívat na {jiný produkt}. Pokud se vám líbí {aktuální produkt}, myslíme si, že se vám bude líbit také {další produkt}.
Ještě jednou děkuji,
{Vaše jméno}
Tipy pro děkovací e-maily
E-maily s poděkováním by měly být laskavé, ale nemusí být nijak zvlášť dlouhé.
Jsou skvělou příležitostí nabídnout slevu na jejich další objednávku nebo dokonce upsell.
Šablony e-mailu s oznámením
U e-mailů s oznámením je o něco těžší použít šablonu, protože struktura závisí na tom, co oznamujete. Níže uvedenou šablonu je tedy nutné více upravit:
Předmět: Je to tady! {produkt, událost, funkce atd.}
Ahoj {jméno},
jsme neuvěřitelně nadšeni, že můžeme oznámit {událost}! Po spoustě práce jsme konečně připraveni uvést {produkt, událost atd..} do světa a doufáme, že se vám bude líbit stejně tak, jako nám.
Zde je několik důvodů, proč nás {produkt, událost atd.} těší:
{důvod 1}
{důvod 2}
{důvod 3}
Ale dost řečí. Proč to nezkusit na vlastní kůži? Můžete {akce} přejít na {webová stránka}. Navíc, protože už jste součástí našeho seznamu e-mailů, dáme vám {sleva, výhoda atd.}.
Pokud máte nějaké dotazy, neváhejte nás kontaktovat na adrese {kontaktní informace}.
Ještě jednou děkujeme, že jste tu na této cestě s námi.
Se srdečnými pozdravy,
{Vaše jméno}
Tipy pro oznamovací e-maily
Nebojte se pochválit tvrdou práci, která byla vynaložena k uvedení nového produktu, služby, eventu…
Ujistěte se, že to, co oznamujete, je hodné e-mailu a relevantní pro vaše zákazníky.
Šablona e-mailu pro věrné zákazníky
Níže uvádíme šablonu e-mailu pro věrné zákazníky.
Předmět: Speciální dárek pro naše věrné zákazníky
Dobrý den, {name},
tento měsíc slavíme n-tý rok podnikání! Jistě, {název vašeho obchodu} milujeme, ale to, co nás skutečně drží v chodu, jsou zákazníci, jako jste vy. Jako způsob poděkování nabízíme celý měsíc {akce}.
Tato nabídka není pro každého – platí pouze pro naše nejvěrnější zákazníky – a bude pryč, než se nadějete!
Zavolejte nám a rezervujte si schůzku ještě dnes a uveďte propagační kód {promo kód}.
Brzy se uvidíme!
-{Vaše jméno}
E-mailové tipy pro věrné zákazníky
Nepoužívejte termín „vážení zákazníci“ – je prázdný a spíše ukazuje, že si jich nevážíte.
E-mailový marketing je jednou z nejlepších marketingových strategií, proto použijte výše uvedené tipy a šablony, abyste svou strategii uvedli do života ještě dnes!
Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Vlastimil Malík
Foto zdroj: pixabay.com