Než se vrhneme na optimalizaci lokální PPC reklamy, měli bychom nejprve definovat, co to lokální PPC reklama vlastně je. Základní definice lokální PPC reklamy spočívá v tom, že se zaměřuje na zákazníky v určitém regionu. K tomu, abychom oslovili lokální zákazníky, se používají zejména místní klíčová slova a geotargeting. Přestože by se mohlo zdát, že lokální PPC kampaně budou provozovat pouze kamenné podniky, jako jsou restaurace, zubařské ordinace, kadeřnictví a další místní služby, není tomu tak vždy. I když máte pobočky po celém světě, můžete potenciálním zákazníkům prodávat své produkty s pomocí lokalizovaného přístupu.
Proč se provozování lokalizovaných PPC reklam vyplatí
Aby byla PPC reklama skutečně efektivní, je nezbytná důkladná optimalizace PPC kampaní. Optimalizace PPC reklamy může zahrnovat mnoho různých taktik. Největšími oblastmi, na které se při optimalizaci zaměříme, bude pravděpodobně zlepšení návratnosti výdajů na reklamu a zlepšení zapojení potenciálních zákazníků prostřednictvím zvýšení míry prokliku. A právě v lokálních kampaních s přesným zaměřením lze neefektivity snáze odhalit a díky tomu se jim vyhnout. Pokud je rozpočet omezený a nemůžete si dovolit utrácet peníze za zbytečné prokliky, musíte optimalizovat to, co funguje.
Jak optimalizovat pro lokální PPC
Pokud jde o lokální PPC, nejlepším způsobem, jak optimalizovat kampaně, je zaměřit se na výkon reklam podle zeměpisné oblasti. Zjistíte možná, že v některých regionech je o vaše zboží větší zájem, než v jiných. Jakmile identifikujete tyto oblasti, které vedou k výsledkům, můžete je podpořit pomocí pozitivních modifikátorů nabídky, abyste zvýšili návštěvnost, nebo je naopak z kampaně zcela vyloučit, pokud plýtvají rozpočtem tím, že nevedou ke konverzím.
Několik důvodů, proč je optimalizace pro lokální PPC tak zásadní:
- Téměř 30 % vyhledávání typu klíčové slovo + lokalita vyústí v nákup.
- Většina potenciálních zákazníků používá web k vyhledávání místních firem.
- Téměř třetina všech vyhledávání na mobilních telefonech je založena na poloze.
Důležitým faktorem, který přispívá k výkonu lokálních kampaní, je záměr, a to prostřednictvím lokálních klíčových slov. Jedná se o fráze, které obsahují nejen slova "blízko mě", "místní" nebo "poblíž", ale také poštovní směrovací čísla, názvy měst a další lokalizované signály, které ukazují záměr hledání lokální firmy. Můžete mít například spoustu důvodů, proč hledáte v Googlu „dámské kadeřnictví“. Pokud však hledáte „dámské kadeřnictví v Praze 6“, je mnohem pravděpodobnější, že se skutečně chcete nechat ostříhat.
Věděli jste, že…
- 82 % uživatelů chytrých telefonů aktivně vyhledává podniky ve své blízkosti?
- 76 % lidí, kteří na chytrém telefonu vyhledávají něco v okolí, navštíví podnik do jednoho dne?
- téměř 70 % uživatelů vyhledávajících na mobilním telefonu zavolá do podniku pomocí odkazu z vyhledávání?
Lokalizované vyhledávání je neustále na vzestupu nejen na mobilních zařízeních, ale záleží na oboru, nabídce, podniku a na tom, jak se daný typ zákazníka chová podle zařízení. Je o váš podnik větší zájem, když jsou zákazníci na cestách? Nebo jsou vaše služby něčím, co vyžaduje rozsáhlý průzkum předem, před odchodem z domova? 59 % spotřebitelů stále dává přednost vyhledávání místních informací na stolním počítači před jinými chytrými zařízeními, přesto byste však optimalizaci pro mobilní telefony neměli podceňovat.
Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Vlastimil Malík
Foto zdroj: pixabay.com