Jak se již na Facebooku stává zvykem, nadešel čas dalších změn. Tentokrát se tato celosvětově oblíbená sociální síť rozhodla pro komplexní změnu uživatelských profilů. Nadchází éra takzvaných profilů Timeline, které mají představovat časovou osu. Díky tomu vytvoří jakýsi chronologický přehled událostí v životě uživatele. Nicméně tato na první pohled uživatelská změna má také reálný dopad pro reklamu na Facebooku. Přechod na Timeline profily se totiž nedotkne pouze uživatelských účtů, ale také nastala nová povinnost pro stránky. Facebook od 29. 2. 2012 dává firmám možnost používat tzv. Timeline for pages. Od 30. 3. 2012 se toto pak stává povinností. Pokud tedy jako součást propagace a Facebook reklamy používáte také stránky na Facebooku, je nezbytné počítat s tím, že nejpozději na konci března dojde k automatické aktivaci tohoto nového vzhledu. A co, že se to vlastně mění? Základní a nejvíce viditelnou změnou s velkým potenciálem je Cover photo a změna rozměrů profilové fotografie. Cover photo je fotografie či obrázek, který bude nově umístěna jako záhlaví daného profilu. Rozměry pro Cover photo jsou 851 x 315 px, což znamená, že se tím pádem jedná o zřejmě nejdůležitější graficky zpracovanou součást stránky. Vyžaduje tedy zcela určitě dostatek pozornosti při grafickém zpracování. Pozor! Velmi důležité je, že dle pravidel Facebooku Cover photo nemá působit jako reklama na Facebooku. To znamená, že obrázek nesmí obsahovat následující: • informace o ceně či objednání („Sleva 20 %“, „K dostání na našem eshopu!“), • jakékoliv kontaktní informace (adresa, www, e-maily) – toto patří do sekce O nás, • jakékoliv uživatelské prvky jako Sdílet, To se mi líbí a další prvky Facebooku, • výzvy k akci, např. Objednejte ihned, Ukažte přátelům a další.
Timeline pro stránky mění reklamu na Facebooku I.
Ve článcích o reklamě na Facebooku se často věnujeme převážně problematice toho, jakým způsobem reklamu nastavit, jak ji lze lokalizovat, vyhledávat cílové skupiny a další technické detaily.
Více článků z blogu
Používáte sdílené rozpočty pro financování kampaní? Vyhněte se jejich kanibalizaci
Vlastimil Malík
| 17. 12. 2024
Výhody a nevýhody používání sdíleného rozpočtu pro financování marketingových PPC kampaní. Kdy jej využít, a kdy vašemu byznysu naopak škodí?
Přečíst článek
Nastavte správně rozpočtovou strategii všech fází PPC kampaně
Vlastimil Malík
| 16. 12. 2024
Jak na rozpočtovou strategii reklamní PPC kampaně? Naučte se efektivně investovat finanční prostředky v každé etapě propagace.
Přečíst článek
Potřebujete vyladit klíčová slova pro PPC kampaň? Pomůže vám AI
Vlastimil Malík
| 13. 12. 2024
Zapojte umělou inteligenci do správy klíčových slov pro vaše PPC kampaně. Získáte více použitelných frází i lepší přehled o chování vašich zákazníků.
Přečíst článek