Vytváříte v AdWords standardní textové reklamy nebo rozšířené reklamy určené pro zobrazování v obsahové síti? Pak vás možná potěší, že tyto reklamy nyní budou automaticky responzivní.
Google již inzerentům nebude umožňovat vytvořit pro obsahovou síť standardní textovou reklamu. Všechny tyto reklamy budou automaticky responzivní.
Proč responzivní reklamy?
Responzivní PPC reklama inzerentům neuškodí, ale právě naopak přinese mnoho benefitů. Placená reklama totiž bude moci být zobrazena vyššímu počtu uživatelů. Zobrazení bude přizpůsobeno jednotlivým zařízením, která uživatelé používají pro vyhledávání informací na internetu. Navíc však systém vyžaduje nahrát obrázky nebo si vybrat některý z těch, který vám bude nabídnut.
Nutné také bude zadat dlouhý i krátký popis. Delší popis může mít až 90 znaků, krátký pak pouze 25. Budete vyzváni také k zadání názvu firmy, cílové URL a případně můžete nahrát firemní logo.
Jak mít tyto změny pod kontrolou?
Bohužel tyto automatizované aktualizace není možné nijak kontrolovat. Už si zkrátka nebudete moci vybrat, zda bude zobrazena textová nebo grafická reklama. Nevýhodou pro inzerenty je také fakt, že již není možné sledovat grafické a textové reklamy zvlášť.
Chcete-li zjistit, zda vaše standardní reklamy byly změněny na responzivní, stačí u každé reklamy použít funkci umožňující její úpravy. Pravděpodobně vám v sytému bude zobrazena reklama včetně obrázků.
Jsou responzivní reklamy pro inzerenty výhodné?
Tyto změny jsou ve skutečnosti pro inzerenty spíše pozitivní. Přizpůsobené reklamy totiž mohou být zobrazeny na jakémkoliv zařízení a s nejvyšší pravděpodobností tedy zasáhnout mnohem více uživatelů. Inzerenti tedy mohou očekávat nárůst zobrazení, potažmo více konverzí.
Závěr
Responzivní reklamy mohou vaší kampani jen pomoci. Dbejte proto na co nejlepší texty reklamy, a to jak kratší, tak delší verze i výběr vhodných obrázků. Získejte z PPC reklamy více…
Autor: Petr Hádek, Martina Rosenkrancová a kolektiv
zdroj: ppchero.com, cpcstrategy.com, google.com