Díky nim přilákáte nové zákazníky a zvýšíte povědomí o vaší značce v místním prostředí.
Kdy využívat místní PPC kampaně?
Google Ads vám za pomocí geografického cílení umožňují spouštět efektivní PPC reklamní kampaně, které vám mohou přinést spoustu nových lokálních zákazníků.
Tyto PPC kampaně jsou nejvhodnější v případech, kdy máte lokální kamennou pobočku, ve které nabízíte své služby či prodáváte zboží. Dalším možným využitím místních reklamních kampaní je shánění nových pracovníků do vaší firmy,díky čemuž můžete získat životopisy od lidí z okolí místa vašeho působení, jejichž zájmy jsou spojeny s vašim produktem nebo službou.
Taktiky se kterými dosáhnete nejlepších výsledků
Přinášíme vám přehled osvědčených taktik, díky kterým můžete až trojnásobně zvýšit počet místních potencionálních zákazníků z Google Ads.
Využívejte vlastní data
Pravidelně analyzujte data z předešlých i běžících reklamních kampaní. Sledujte výkyvy a pokuste se zjistit, odkud pocházejí. Nejprve vždy analyzujte vlastní data a využívejte strategie, které vám fungují. Až poté se pusťte do testování nových myšlenek.
Zefektivněte strukturu reklamních kampaní
Základem je mít zároveň spuštěné tři kampaně. První z nich je jednoduchá neznačková kampaň, jejímž cílem je maximalizovat konverze. Druhou je značková kampaň s cílem maximalizovat kliknutí a třetí tvoří neznačková Performance Max kampaň opět s cílem maximalizace konverzí.
Vytvářejte působivé reklamy
Vaše reklamy by měly podněcovat k provedení místní akce. Jak na to?
- Využívejte jednoduché nabídky,
- mluvte o tom, co uživatele trápí,
- uveďte svou polohu,
- pokud je to možné, použijte vkládání umístění,
- používejte čísla,
- používejte klíčová slova,
- přidejte své oblíbené fotografie,
- sledujte reklamy vaší místní konkurence.
Vytvořte jednoduchou působivou landing page
Vaše lokální reklama by měla odkazovat na jednoduchou landing page. Tato stránka musí působit důvěryhodně. Měla by tedy zahrnovat recenze od zákazníků včetně fotografií nebo videí, seznam nabízených služeb či produktů a seznam záruk. Zároveň přidejte hodnocení hvězdičkami. Pokud jste držiteli certifikátů a školení, nebojte se o ně podělit.
Usnadněte uživatelům cestu k požadované konverzi. Viditelně zdůrazněte tlačítko pro objednání, telefonní číslo nebo rezervační formulář.
Přidejte fotografie s usmívajícími se lidmi. Výraz v tváři dělá mnohé. Úsměv působí dojmem, že se na vás dá spolehnout a zákazníci dostávají službu či zboží přesně tak, jak bylo dohodnuto.
Zkontrolujte, že je vše správně nastaveno
Správné nastavení je klíčové pro úspěch.
- Ujistěte se, že jsou konverze správně nastaveny.
- Uveďte správné telefonní číslo a adresu.
- Raději třikrát zkontrolujte, že jste zadali správné geografické cílení.
- Zkontrolujte landing page z více zařízení, zda se vše zobrazuje tak, jak má.
- Ověřte si funkčnost veškerých odkazů.
- Dejte si pozor na pravopisné chyby.
- Zkontrolujte vylučující klíčová slova.
Nespoléhejte se na chytré nabídky. V případě lokálních PPC kampaní mohou působit ve váš neprospěch.
Nastavení rozpočtu
Nastavte denní rozpočet o něco vyšší, než je požadovaný. Kampaň pravděpodobně najde nové uživatele rychleji.
Sledujte doporučení Google Ads
Reklamní platforma Google Ads vám čas od času nabídne doporučení, které mohou zlepšit vaše reklamy. Všechna tato doporučení si prohlédněte a zvažte, zda se vám vyplatí navrhované změny aplikovat.
Odemkněte svůj skrytý potenciál
Mějte přehled o tom, kdo jsou vaši stávající zákazníci. Využijte k tomu některý z CRM systémů. Na tyto zákazníky bude snazší opakovaně cílit a přimět je tak k provedení dalších konverzí. Zisk nových zákazníků je obvykle nejdražší, vyplatí se proto pracovat s tím, co již máte.
Pečujte o svůj firemní profil
Základem pro funkční marketing lokální firmy není jen kvalitně vytvořená a průběžně spravovaná PPC reklama, ještě větší roli hraje váš optimalizovaný firemní profil Google. Jedná se totiž často o to první, co uživatelé uvidí ještě před tím, než provedou konverzi. Propojte optimalizovaný firemní profil s Google Ads (skrze kartu Rozšíření v Google Ads).
Budujte povědomí o značce
Značky, které se snaží o budování povědomí o značce získávají často lepší výsledky v lokálních PPC kampaních.
Používejte více komunikačních kanálů
Snažte se být stávajícím i potencionálním zákazníkům blíže a pravidelně se jim připomínat. Využít k tomu kromě Google Ads můžete i další reklamní platformy, jako je například Sklik nebo Meta Ads. Zároveň si vytvořte firemní stránky na sociálních sítích. Konkrétní sociální platformy volte podle vašeho oboru podnikání.
Uspějte na lokálním trhu
Úspěch v místních kampaních Google Ads vyžaduje nejen dobře promyšlenou strategii, ale také neustálé sledování a optimalizaci. Klíčem je analyzovat data, správně nastavit a spravovat kampaně, vytvořit poutavou landing page a udržovat aktuální firemní profil. Nezapomeňte na důležitost budování povědomí o značce a používání více komunikačních kanálů, kde s vámi mohou zákazníky přicházet častěji do styku.
Dodržujte výše zmíněné rady a očekávejte úspěch v podobě navýšení počtu místních zákazníků, maximalizace konverzí a dosažení větších tržeb.
Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Gabriela Soukupová
Foto zdroj: pixabay.com
窗体底端