Stručný průvodce různými typy marketingových strategií

Účinné marketingové strategie
S tím jak roste celková složitost okolního světa a objevují se stále nové technologie, se i marketing stává mnohem komplexnějším odvětvím než dříve.

V současné době existuje velké množství různých typů marketingových strategií, které vám umožní zvítězit nad vaší konkurencí v boji o zákazníky. Ať už jste malý podnik, který se snaží prosadit svou značku v okolí, nebo velká společnost která se snaží o proniknutí na celosvětové trhy, musíte držet krok s nejnovějšími marketingovými trendy. V tomto článku se dozvíte o marketingových strategiích, které byste při své snaze rozhodně neměli opomenout.

 

Populární typy marketingových strategií

 

Jste-li dosud malá firma, doporučuje se vynakládat 7–8% příjmů na marketing. Zde jsou některé nápady, kam vložit peníze z marketingového rozpočtu, tak aby přinesly co největší zisk.

 

1. Account based marketing

 

Account based marketing neboli marketing založený na pracovních pozicích, umožňuje cílit na budoucí zákazníky velmi specificky. Pokud chcete obchodovat s někým, kdo momentálně zastává výkonnou funkci v konkrétní firmě, musíte vytvořit specifický obsah, který osloví právě tyto pracovníky na konkrétní pozici v konkrétním oboru.

Můžete být i mnohem adresnější a například zasílat klíčovým zaměstnancům cílové firmy pozvánky na různé vámi pořádané neveřejné akce, které je zaujmou a dají vám šanci projednat s nimi byznys v neformálním prostředí.

 

2. Obsahový marketing

 

Obsahový marketing je v současnosti velmi populární forma propagace. Když použijete obsahový marketing správným způsobem, můžete získat velké množství návštěvnosti a potenciálních zákazníků. Většina lidí si pod pojmem obsahový marketing představí zveřejňování obsahu na blogu, ale to je pouze jeho část. Blogování je sice velmi důležitou součástí obsahového marketingu, ale existují i další možnosti.

Pokud chcete udělat krok kupředu a přesunout se na vyšší úroveň, můžete nabídnout bezplatné webináře, kurzy, e-booky a podobně. Zapojte co nejvíc kreativity, a jistě vymyslíte spoustu dalších možností, jak lidem ve vašem oboru předat kvalitní a informačně bohatý obsah.

Čím více lidí bude konzumovat obsah od vás a vaší společnosti, tím více vás lidé budou považovat za odborníka na dané téma a budou vám důvěřovat.

Reklama na sociálních médiích

 

3. Sociální média

 

Vzhledem k tomu, že se na sociálních médiích pohybuje stále více lidí, jde o skvělý způsob, jak komunikovat s lidmi a prezentovat své produkty a služby. Prodejní stránka není vždy dostačující k tomu, aby vám zajistila vhodnou prezentaci. Lidé chtějí vědět, že víte, o čem mluvíte. Na sociálních sítích si můžete vybrat, zda budete chtít prezentovat svůj obsah zdarma nebo jej podpořit pomocí placené PPC reklamy.

Placené reklamy na sociálních sítích jako je Facebook jsou stále častější a lidé jsou zvyklí na reklamu i na platformách, jako je Instagram, kde jí dříve tolik nebylo.

Optimalizace pro vyhledávače

 

4. SEO

 

SEO je anglická zkratka z Search Engine Optimization, což znamená optimalizaci pro vyhledávače. Spočívá v úpravě vaší stránky takovým způsobem, aby byla snadno nalezitelná pro vyhledávače jako je Seznam, Google, Bing nebo Yahoo a získání co nejvyšší pozice ve výsledcích vyhledávání. Získání návštěvnosti z vyhledávačů může být hlavním faktorem úspěchu, díky tomu že vám zajistí dlouhodobou návštěvnost v případě, že váš obsah přináší návštěvníkům dostatečnou hodnotu.

Články na blogu, které napíšete dnes, vám budou přinášet návštěvnost klidně i za deset let. Návštěvnost z vyhledávačů je navíc velmi kvalitní a cílená, což sebou přináší i hodnotné konverze. Správně udělané SEO dokáže vaši stránku proměnit ve skutečný stroj na peníze.

 

 

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

 

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp