Spotřebitelská poptávka v Česku zůstává i nadále slabá. Češi šetří kvůli inflaci a nejistotě, což omezuje růst tržeb v maloobchodu a pohostinství. Co to znamená pro českou ekonomiku?
Na Faei.cz vyšel článek, jehož tématem je skutečnost, že spotřebitelská poptávka v Česku zůstává slabá navzdory mírnému oživení ekonomiky. Češi stále šetří kvůli obavám z inflace a ekonomické nejistoty. Lidé preferují nákupy základních potřeb a omezují výdaje na luxusní nebo nepotřebné zboží. Firmy v maloobchodu a pohostinství čelí složitým podmínkám, přičemž růst tržeb brzdí nízká důvěra spotřebitelů. Navzdory očekávaným sezónním výkyvům v závěru roku se předpokládá, že slabá poptávka bude přetrvávat i v následujících měsících. K tématu se zde vyjadřuje i Tomáš Čupr, ředitel společnosti PPC Profits.