Většina lidí využívá služeb firem, které předtím sledují na sociálních sítích. Je to pochopitelné, prostřednictvím sociálních sítích se zákazník může dozvědět spoustu informací o kvalitě firmy, společně se zkušenostmi ostatních zákazníků. Navíc většina současných mladších lidí je na sociálních sítích přítomna častěji, než kdekoli jinde. Firmy tedy musí vykročit vstříc novým generacím a oslovit je tam, kde žijí své životy – ve virtuálním metaverzu sociálních sítí. Pokud hledáte nové klienty pro svou zubařskou praxi, sociální sítě mají velký potenciál vám s tímto úkolem pomoci.
Jak zvládnout propagaci pomocí sociálních sítí?
Jak si při svých každodenních povinnostech, které obzvláště v začátcích podnikání zaberou téměř veškerý čas, najít místo na zkoumání marketingových možností na sociálních sítích? Neházejte flintu do žita – s využitím následujících strategií proniknete do tajů marketingu na sociálních sítí rychleji, než si dokážete představit. Vybudujete si loajalitu svých klientů, získáte kladná doporučení a rozšíříte svou klientskou základnu.
Výhody sociálních médií
Způsob, jakým získáváte nové pacienty, se může po použití sociálních médií zásadně změnit. Marketing na sociálních sítích, pokud jej provedete dobře, může seznámit spoustu potenciálních pacientů s vaší nabídkou a navíc je přesvědčit, že se o jejich chrup postaráte kvalitně a bezbolestně. Většina lidí se totiž zubařů bojí a nechtějí se svěřit do rukou kdejakému řezníkovi – důvěryhodnost a pozitivní recenze jsou tudíž v tomto oboru velice důležité.
Sociální sítě pomohou zvýšit váš dosah
Pomocí hashtagů, trendů a dokonce i značek místa můžete výrazně zvýšit dosah svých příspěvků, čímž se váš obsah dostane k většímu počtu lidí.
Získejte data, která využijete pro chytřejší marketing
Sociální sítě, jako jsou Facebook, YouTube či Instagram vám poskytují cenné informace o vašem publiku. Díky dostupným a snadno pochopitelným statistikám se můžete dozvědět, kdy je nejlepší zveřejňovat příspěvky, jaký typ obsahu má nejlepší výsledky a jaké jsou základní charakteristiky vašich potenciálních pacientů. Díky těmto informacím budete moci svému ideálnímu publiku připravit nabídku, která vám pomůže je lépe oslovit.
Prezentujte své odborné znalosti
Využívání sociálních médií může být pro zubaře účinnou marketingovou strategií pro budování reputace a odborné autority. Když budete na sociálních sítích sdílet své zkušenosti a znalosti, potenciální pacienti vás budou vnímat jako uznávaného odborníka, kterého stojí za to navštívit.
Osvědčené postupy v oblasti sociálních médií
Porozumění sociálním médiím začíná poznáním, že každá platforma je jiná. Některé sítě jsou více zaměřené na obrázky, jiné zase na text. Znalost správného obsahu pro jednotlivé sociální platformy, které chcete používat vám pomůže zaměřit své úsilí správným směrem.
Používejte vhodná sociální média pro své cíle
Jaká sociální média jsou pro vás nejlepší bude záviset na tom, čeho se snažíte dosáhnout. Facebook je skvělý pro reklamu nebo pro spojení s lidmi prostřednictvím skupin, Instagram a TikTok jsou zaměřeny na videa, kde můžete sdílet působivé fotografie před a po nebo dokonce vyprávět příběhy a sdílet tipy, abyste ukázali své odborné znalosti. YouTube je naopak skvělý pro delší videa, která můžete použít ke vzdělávání potenciálních pacientů, kdežto Twitter je místem pro sdílení rychlých postřehů a myšlenek, které mohou vyvolat diskusi, sdílení odborných znalostí a rozšíření vašeho dosahu. Umožňuje vám také vstupovat do konverzací ostatních.
►Zvolte si své cíle a podle toho definujte, které platformy budete používat.
Založte si firemní účet
Abyste dokázali využít svou přítomnost na sociálních sítích co nejlépe, využijte výhod firemních profilů, jako je Facebook for Business a firemní účty na Instagramu a TikToku. Odlišením svého účtu od osobního nejenže získáte větší autoritu, ale také budete mít k dispozici více nástrojů. Patří mezi ně například analytické nástroje, které ukazují, jak si vaše příspěvky vedou a jakou demografickou skupinu lidí oslovujete.
Plánování příspěvků
Sedět u počítače nebo telefonu a čekat na zveřejnění příspěvku není jen nudné - je to nereálné. Proto sociální média obsahují nástroje, které umožňují plánovat příspěvky dopředu. Díky těmto nástrojům si můžete vyhradit jednou týdně nebo měsíčně čas na naplánování všech příspěvků, které chcete v daném časovém období publikovat. V předem naplánovaný čas se poté automaticky publikují. Nemusíte tak na zveřejňování příspěvků stále myslet.
Získejte zpětnou vazbu od svých pacientů
Pokud již máte na sociálních sítích komunitu, která vaši ordinaci dobře zná, požádejte je o zpětnou vazbu k připravovaným změnám. Změny mohou znamenat uvedení nového produktu, představení nového zaměstnance, oznámení nové otevírací doby, rozšíření na více míst a další.
Zůstaňte v kontaktu se svými příznivci a dejte jim najevo, že na jejich názoru záleží. Rádi se také dozvědí, co je ve vaší praxi nového, jak se mohou zapojit a zda mají očekávat nějaké změny nebo novinky, které by si mohli sami vyzkoušet. Tím, že se jim prostřednictvím sociálních médií připomenete, jim budete i nadále na očích, až budou příště potřebovat zubaře.
►Zpětná vazba od vašich stávajících pacientů pomůže také novým zájemcům se rozhodnout, jestli vám mají svěřit do péče své zuby.
Ukažte příběh úspěchu
Ačkoli je návštěva zubaře nezbytná, mnozí se jí vyhýbají kvůli strachu z bolesti a nepohodlí. Jak se tedy můžete pacienty těchto obav zbavit? Podělte se o úspěšné příběhy pacientů, kteří měli dobrou zkušenost. Ať už se jedná o estetickou proměnu nebo svědectví o tom, proč vám pacienti důvěřují, tyto příspěvky vzbuzují u potenciálních pacientů důvěru. Pokud nevíte, jak takový příběh vytvořit, zde je scénář:
"Tento pacient přišel s [vložte stav nebo problém]. Po konzultaci jsme mu dokázali pomoci zásahem do [vložte postup]. Celkově proces trval [doba trvání] a rekonvalescence by měla trvat další [doba trvání]. Poté může pacient očekávat návrat k bezbolestnému a bezstarostnému životu.
Pokud máte podobný problém nebo se chcete poradit o stavu, který vás trápí, objednejte se na konzultaci!"
Do příběhu doplňte potřebné detaily a vložte fotografii spokojeného pacienta (s jeho souhlasem, samozřejmě).
Zveřejnujte na svém profilu videa či živé přenosy s otázkami a odpověďmi
Ptají se vás často lidé na některé zákroky? Vytvořte video nebo spusťte živé vysílání s otázkami a odpověďmi, během kterého budete odpovídat na dotazy diváků týkající se těchto témat.
Živé video je obzvláště užitečné pro příspěvky na Instagramu týkající se zubního lékařství. Živé relace na této platformě vygenerují více upozornění pro sledující a připomenou jim, aby se podívali na váš profil. Pokud do živého videa pozvete hosty, dostanou upozornění i jejich sledující, což jim napoví, že vás mají také sledovat.
►Facebook, Instagram a YouTube jsou pro živá videa velmi vhodné. Experimentujte s živými přenosy a dejte divákům možnost navázat kontakt v reálném čase.
Vysvětlete pacientům, co je u jednotlivých zákroků čeká
Každá diagnóza může v pacientovi vyvolat úzkost. Sdílejte proto informace, které pacientům vysvětlí, jak zákrok probíhá a co je během něj čeká. Tímto způsobem pomůžete vašim pacientům zvládnout strach z návštěvy zubaře – vysvětlete jim například, jak funguje čištění kořenových kanálků, které části zákroku jsou nepříjemné a jak mohou zubaři pacientům tento proces usnadnit.
Sociální sítě pomohou zvýšit reputaci vaší ordinace
Používání sociálních médií neznamená používat pouze jednu platformu nebo vytvářet jeden typ obsahu. V závislosti na svých cílech, cílovém trhu a způsobu, jakým chcete rozvíjet svou komunitu, používejte platformy sociálních médií, které nejlépe podporují vaši praxi - ať už vizuální, nebo textové. Ve své marketingové strategii budete moci použít výše zmíněné osvědčené postupy v závislosti na vašich cílech a obsahu, který plánujete vytvářet.
Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Vlastimil Malík
Foto zdroj: pixabay.com