Skóre optimalizace v Google Ads – co to vlastně znamená?

Skóre optimalizace
Skóre optimalizace vám řekne, jak je vše reklama optimalizovaná. Čím vyššího skóre optimalizace dosáhnete, tím lepší výsledky reklamní kampaně můžete očekávat.

Spolu se změnou Adwords na Google Ads se objevila v účtech inzerentů zbrusu nová položka. Jde o položku Skóre optimalizace, kterou najdeme v záložce Doporučení. Co tato nová metrika znamená pro vaše reklamní kampaně? Skóre optimalizace je hodnocení výkonu vaší reklamy na základě doporučení Google. Může dosahovat hodnoty od 0 do 100 procent, v závislosti na tom, jak vaše reklama dodržuje doporučení Google. Pokud váš účet dosahuje hodnoty 100 %, znamená to, že naplno využívá svůj potenciál.

Skóre optimalizace závisí na několika faktorech

Podle informací, které Google k nové metrice zveřejnil, se její hodnota vypočítává v reálném čase z několika faktorů, které zahrnují:

  • Statistiky, nastavení a stav účtu a kampaně
  • Rozpočty a nabídky
  • Relevantní dopad dostupných doporučení
  • Nedávnou historii doporučení
  • Klíčová slova a cílení
  • Trendy v ekosystému reklam

Google sleduje všechny aspekty vašich kampaní a jeho algoritmy zvažují, jak by se daly vylepšit.

Pokud zjistí, že by se dalo na vašich kampaních něco zlepšit, navrhne vám to formou doporučení.

Chcete zvýšit Skóre optimalizace? Držte se doporučení

V záložce „Doporučení“ vedle samotné hodnoty Skóre optimalizace vidíte jednotlivá doporučení, která byste měli provést pro zlepšení výkonu vaší PPC reklamy. U každého doporučení vidíte také jeho důležitost, která zobrazuje, jak se jeho provedení projeví na zvýšení Skóre optimalizace. Skóre je zatím ve zkušebním provozu a je dostupné pouze u aktivních reklam ve vyhledávání.

Google uvádí, že výše skóre optimalizace zatím nijak neovlivňuje Skóre kvality ani výpočet, podle kterého se určuje hodnocení reklamy.

Skóre optimalizace v Google Ads

Po kliknutí na jednotlivá doporučení se dozvíte více informací

Každé doporučení se dá rozkliknout pro zobrazení podrobností. Doporučení se mohou týkat různých aspektů vaší kampaně, například změny strategie nabídek, zařazení specifické reklamní jednotky a podobně. Kurzívou jsou zde popsány také předpokládané důsledky, které bude mít provedení doporučení na vaši PPC kampaň. Zatím se doporučení zobrazuje pouze pro Cílovou CPA, pravděpodobně proto, že většina dat o konverzích, které má Google k dispozici, pochází z generování leadů.

Pravděpodobně však brzy dojde k jejímu rozšíření i pro ostatní strategie nabídek.

Skóre optimalizace

Aplikujte doporučení Google s rozvahou

Jelikož je Skóre optimalizace novým přírůstkem v nabídce funkcí Google Ads a jde o beta verzi, každé doporučení nejdříve zvažte, jelikož pravděpodobně nemusí být všechny zcela nezbytné. Každé doporučení proto posuzujte podle konkrétního případu. Nemusíte také všechna doporučení splnit najednou. Je lepší implementovat je postupně, v rozmezí několika dní, a sledovat, jaký byl dopad na výkon vaší PPC kampaně.

"Pokud mělo provedení změny pozitivní dopad, aplikujte další doporučení, v opačném případě může být lepší vrátit kampaň do původního stavu a vyzkoušet stejným způsobem další doporučení."

Co se stane, pokud se nebudete řídit doporučením?

Implementovat doporučení naštěstí není povinné. U každého z nich je možnost odmítnout. Pokud doporučení odmítnete, započítá se i přesto do vašeho skóre optimalizace, ale zobrazí se zde jako šedivá část. Vidíte tak, jaké skóre optimalizace máte v současnosti, a jaké byste mohli mít, kdybyste uposlechli doporučení.

 

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

 

 

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp