Pokud se snažíte získat více návštěvníků na stránky vaší realitní firmy, jedním z prvních výrazů, které pravděpodobně uslyšíte, je „SEO“. Možná jste tuto zkratku již někdy slyšeli nebo dokonce víte, že to znamená „optimalizace pro vyhledávače“, ale o co ve skutečnosti jde? A co je nejdůležitější - může vám to pomoci získat více klientů?
Co je to SEO
Optimalizace pro vyhledávače neboli SEO pomáhá robotům Googlu, Seznamu a dalších vyhledávačů vidět váš web jako vysoce kvalitní, autoritativní a relevantní pro dotazy hledajících uživatelů. Správně optimalizovaný web se umisťuje výše ve výsledcích vyhledávání, a získává tak mnohem více návštěvníků, a pochopitelně také klientů.
Proč je SEO zásadní pro vaši marketingovou strategii
Jakožto obchodník s realitami musíte být online. Drtivá většina zájemců o prodej, koupi či pronájem nemovitosti hledá realitní makléře online. Tento trend ještě zesílil v současné době koronavirových restrikcí a sociálního distancování. Pokud vaše realitní firma není dostatečně vidět na internetu, přicházíte o obrovské množství potenciálních klientů, které získají vaši konkurenti.
SEO pomáhá lidem najít vaši firmu při hledání vhodné nemovitosti nebo realitních služeb ve vaší oblasti. Je to kritická součást vaší strategie digitálního marketingu, protože dokáže představit vaši firmu lidem, kteří o vás možná nikdy dříve neslyšeli - lidem, kteří nedostávají vaše e-maily a nemusí vidět vaše příspěvky na sociálních sítích.
SEO je komplexní proces, který není jednoduchý, a pokud se chcete dostat na nejvyšší vrchol, je lepší jej svěřit profesionální marketingové agentuře, která má s optimalizací pro vyhledávače zkušenosti. Přesto však i jako amatéři můžete udělat na vašem webu některé změny, které pomohou zlepšit umístění vaší stránky ve výsledcích vyhledávání.
Jak implementovat SEO na vašem realitním webu
Prvním krokem v realitním SEO je zjištění, jak dobře je vaše stránka optimalizovaná nyní. Představte si, že jste potenciálním klientem, a procházejte svůj web. Když se rozhlížíte kolem sebe, položte si otázky jako:
• Načítá se stránka okamžitě nebo musím čekat, než se konečně objeví obsah?
• Fungují všechny odkazy nebo vedou k chybovým zprávám?
• Má každá stránka unikátní, jasný, výstižný a relevantní název?
►Zajistěte, aby váš web vypadal dobře nejen na počítači, ale hlavně na mobilu. Na smartphonech vyhledává v současnosti více lidí než na stolních počítačích, takže Google upřednostňuje weby, které vypadají dobře na mobilních obrazovkách.
• Je vaše stránka na mobilním telefonu čitelná i bez zvětšování?
• Načítá se opravdu rychle?
• Jsou všechny ovládací prvky webu a důležité informace vidět na displeji i bez scrollování?
Nejlepší klíčová slova v oblasti nemovitostí
Pro úspěšné SEO budete také muset určit klíčová slova, na která chcete, aby vás našli. To znamená, že musíte zjistit, jaké vyhledávací dotazy lidé používají k vyhledání realitních profesionálů, jako jste vy.
Při výběru správných klíčových slov pro váš web se zamyslete nad tím, co nabízíte. Specializujete se na určitý typ nemovitostí? Zaměřujete se na určitou lokalitu? Sestavte si seznam frází, o kterých si myslíte, že je používají lidé, když chtějí najít služby, jako je ta vaše. Například:
• Realitní makléř Praha 4
• Realitní kancelář Plzeň
• Realitní kanceláře v mém okolí
• Byt na prodej Praha Černý Most
• 3+1 Praha
• Pronájem bytu přes realitku
Při hledání klíčových slov je třeba mít na paměti jednu věc - čím obecnější výraz, tím jej hledá víc lidí, ale zase dramaticky roste konkurence. Vybírejte proto taková slova, která popisují vaši nabídku co nejpřesněji.
►Většina z klíčových slov v realitním byznyse je geograficky specifická. Lidé obvykle hledají bydlení v konkrétní lokalitě - proto se musíte kromě tradičního SEO zaměřit i na místní SEO.
Síla místního SEO
Místní SEO je vlastně klasické SEO, pouze zaměřené na výrazy a faktory zdůrazňující vaši polohu. Zde je několik důležitých tipů pro místní neboli lokální SEO, které je třeba mít na paměti:
• V zápatí svého webu uveďte své jméno, adresu firmy a telefonní číslo. Jedná se o jeden z nejdůležitějších hodnotících faktorů, pokud jde o místní SEO.
• Získejte zápis ve službě Moje firma na Googlu a firemní profil v Google mapách.
• Přidejte na váš web klíčová slova související s umístěním vaší firmy. Zahrňte je do hlavního nadpisu na domovské stránce a do textu vašeho webu.
• Uveďte své hlavní klíčové slovo související s polohou do tagů "title" a "description" ve zdrojovém kódu vašeho webu.
►Pokud budou vaši potenciální zákazníci hledat realitní kancelář v konkrétní lokalitě, zobrazí se jim vaše výsledky přednostně.
Vašemu realitnímu webu pomůže k úspěchu i obsahový marketing
Lidé, kteří chtějí koupit či prodat nemovitost, nehledají vždy jen klíčová slova typu "realitní kancelář v Kolíně". Budou hledat i spoustu dalších klíčových slov, například:
• Jak připravit svůj byt na prodej
• Na co si dát pozor při koupi bytu
• Jak zjistit cenu v místě obvyklou
A spoustu dalších. Lidé totiž většinou nekupují či neprodávají nemovitost příliš často, proto není divu, že se snaží zjistit si předem co nejvíce informací. Pokud budete schopni tyto otázky na svém webu fundovaně zodpovědět, etablujete se jako odborník v dané problematice a jakmile lidé budou na realitní obchod dostatečně připraveni, obrátí se s největší pravděpodobností na vás.
Funkcí obsahového marketingu je poskytovat užitečné informace lidem, kteří se mohou stát vašimi klienty. Stojí to o více než polovinu méně než tradiční formy marketingu a přináší třikrát více potenciálních zákazníků. Obsahový marketing posiluje také vaše SEO, jelikož dodává indexovacím robotům vyhledávačů nový materiál, takže budou váš web pravidelně navštěvovat a indexovat.
Nejlepším způsobem, jak začít s obsahovým marketingem, je blog, který bude součástí vaší realitní stránky. Zde můžete pravidelně publikovat články, které budou obsahovat důležité informace pro kupující a prodávající, a samozřejmě také strategicky umístěné zmínky o tom, jak jim může vaše firma pomoci.
Jaký obsah zveřejnovat na realitním blogu
Obsah blogu by měl být především zajímavý a užitečný. Udělejte si proto průzkum a zjistěte, na jaké otázky se vás vaši klienti nejčastěji ptají. Poté na základě těchto otázek sepište články, které na otázku podrobně odpoví. Měli byste také zveřejnovat články na téma aktualit a změn v příslušných zákonech a předpisech, upozorňovat potenciální klienty na jejich povinnosti ohledně vlastnictví nemovitosti, například placení daní a podobně. Spousta věcí, které vám jako profesionálovi připadají samozřejmé, mohou běžnému člověku připadat jako problém, se kterým potřebuje poradit. Z článků na vašem blogu také odkazujte na další relevantní stránky vašeho webu.
►Díky optimalizaci bude váš web mnohem přitažlivější nejen pro vyhledávače, ale také pro návštěvníky. Díky SEO tak získáte mnohem více potenciálních klientů.
Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Vlastimil Malík
Foto zdroj: pixabay.com