Abyste maximalizovali svůj potenciál pro umístění v organickém vyhledávání, optimalizace stránek v oboru stavebnictví vyžaduje kombinaci místního, on-page, off-page a technického SEO. Správná rovnováha těchto dovedností a taktik pro vaši stavební firmu závisí na vašem:
- Zaměření (regionální vs. celostátní).
- Typu podnikání.
- Dostupnosti zdrojů k provedení práce.
- Růstových cílů.
I když vám výše uvedené faktory pomohou přizpůsobit a přizpůsobit SEO strategii vašim jedinečným potřebám, potřebujete pevný základ, ze kterého budete vycházet .
Co by v obsahu webu stavební firmy rozhodně nemělo chybět
Většina investic vašeho webu by měla směřovat do toho, aby vaše stránky byly plné obrázků, specifikací, lokalizovaných cen/funkcí, uskutečněných projektů, virtuálních prohlídek, nejčastějších dotazů a obsahu založeného na videích, v nichž vystupuje návrhář domu nebo architekt.
Tyto stránky by také měly být optimalizovány pro mobilní zařízení, protože na nich nemusí být možné snadno zobrazit podrobné snímky tak dobře jako na stolním počítači nebo tabletu.
Stránky prodejní kanceláře
Pro stavitele domů jsou stránky s umístěním prodejní kanceláře branou k tomu, aby se zobrazovaly v místním vyhledávání. Tyto stránky by měly obsahovat název obce, adresu a informace o telefonním čísle. U stavitelů domů by navíc stránka měla obsahovat informace o tom, jak se v dané oblasti žije, a galerii vašich domů (s bohatými lokalizovanými textovými popisy).
►Ještě lepší je, pokud můžete připojit mapu s blízkými zajímavostmi, restauracemi, obchody s potravinami a podobně.
Pokud stavíte domy či provádíte stavební práce pro zákazníky, neměly by na vašich stránkách chybět informace o:
- Procesu výstavby.
- Případných potřebných povoleních.
- Video reference od spokojených zákazníků z dané oblasti.
- Galerii domů postavených v dané oblasti.
- Často kladené otázky (se schématem FAQ implementovaným na stránce).
Stránky s doporučenými materiály
Stavitelé v průběhu procesu výstavby spolupracují s řadou dodavatelů. Tito dodavatelé mají vliv na rozhodování kupujícího, protože existuje korelace mezi kvalitou materiálu s vnímáním značky kupujícím.
Stavební firmy, které mají na svých webových stránkách přehledné informace o produktech, toho mohou využít ve svůj prospěch a ujistit kupujícího, že pro jeho stavbu využijete pouze prémiové produkty a materiály.
Tyto stránky pomáhají jak z hlediska SEO, tak z hlediska prodejního procesu.
Proces výstavby
U stavitelů domů na zakázku musí kupující pochopit zdlouhavý, vícefázový proces stavby domu.
Měli byste zvážit vytvoření infografiky s časovou osou, průvodce, videa nebo série článků, které jej popisují. Většina tohoto obsahu je obvykle dokumentována interně, ale stavitelé, kteří jej mohou zveřejnit, pomohou vzdělávat kupující během prodejního procesu a pomoci jim tak s rozhodováním.
Obsah blogu
Stavební firmy by měly určité části svých webových stránek věnovat čerstvému, informativnímu obsahu pro zákazníky. Zpracujte témata, která vaše zákazníky zajímají, například:
- Hledání pozemků.
- Příprava pozemku.
- Financování.
- Spolupráce se stavitelem.
- Kontrola domu před nastěhováním.
a podobně.
Lokální SEO
První kroky stavebních firem při zlepšování jejich lokálního SEO by měly zahrnovat optimalizaci a ověření jejich firemního profilu (profilů) Google. Pokud má firma více poboček, bude třeba vytvořit profil pro každé místo (prodejní kancelář nebo obec).
Po optimalizaci firemního profilu Google byste se nyní měli zaměřit na generování pětihvězdičkových recenzí prostřednictvím programu na budování recenzí, což vám dále pomůže stoupat v místním vyhledávání.
Lidé se také ptají
Existují desítky často kladených otázek ohledně procesu výstavby domu, na které členové vašeho týmu odpovídali potenciálním zákazníkům a zákaznicím. Pokud máte helpdesk, lze mnoho těchto informací vytěžit právě odtud.
V každém případě se vaše webové stránky mohou často zobrazovat v rámci funkce Lidé se také ptají (PAA) na stránkách s výsledky vyhledávání pomocí často kladených otázek na vašich stránkách.
►Implementací schématu FAQ poskytujete signál vyhledávačům a dáváte svému webu nejlepší šanci na umístění v sekci PAA. Schema FAQ lze poměrně snadno implementovat v závislosti na vašem systému CMS.
Možnosti off-page SEO
Stavitelé domů mají obvykle spoustu příležitostí k budování odkazů s nízkými nároky vzhledem k tomu, že jsou dobře propojeni s dodavateli a partnery. Zde jsou dvě příležitosti mimo stránku, do kterých je vhodné investovat.
Budování odkazů
Stavitelé domů mají vztahy s dodavateli, obchodními partnery, prodejci, dodavateli, realitními kancelářemi, zákazníky, médii a lidmi z komunity.
Objem těchto vztahů se ještě více rozšíří, pokud jste větší stavební firma s více pobočkami. Měli byste si ve svém CRM vytvořit seznam potenciálních příležitostí pro budování odkazů a zajistit, abyste získali zpětný odkaz z každé webové stránky, se kterou máte nějaký vztah.
Vytváření recenzí
Vytváření pozitivních recenzí na webech třetích stran nebo na Googlu je pro váš tým jednou z nejefektivnějších příležitostí pro off-page SEO.
Jakmile dokončíte jednotlivé projekty, měli byste mít automatizovaný systém pro oslovování, který bude povzbuzovat spokojené zákazníky, aby zanechali recenze na Googlu a dalších webech, které shromažďují recenze.
Spolu s automatizovaným systémem žádostí o recenze byste měli motivovat i svůj prodejní tým, aby podporoval vytváření recenzí.
►Online recenze mají cenu zlata a vy byste měli svůj prodejní tým odměňovat, pokud to byli právě oni, kdo zákazníka přiměli zanechat online recenzi.
Závěr
Jak vidíte, existuje celá řada dovedností a zdrojů, které stavební firmy, aby vynikly v místním a organickém vyhledávání.
Vzhledem k tomu, že konkurence v této oblasti stále roste, největšího úspěchu v SERPu se dočkají stavitelé, kteří mají silné SEO, systém pro generování pětihvězdičkových recenzí napříč místními kanály - a hlavně nadšenou základnu spokojených zákazníků.
Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Vlastimil Malík
Foto zdroj: pixabay.com