SEO pro automobilový průmysl

SEO pro automobilový průmysl
Zjistěte, jak posunout stránky vašeho autoservisu či autobazaru na nejvyšší místa vyhledávání. Získáte tak mnohem více návštěvníků i potenciálních zákazníků.

Váš autosalon, autobazar nebo autoservis již pravděpodobně má webové stránky na internetu, stejně tak jako vaši konkurenti. Stačí to však k získání požadovaných zakázek? V dnešní situaci, kdy lidé mají obavy z nadcházející krize a rozmýšlejí se, zda utratit peníze za auto, nebo s touto investicí ještě počkat, nestačí mít jen pouhou internetovou prezentaci. Je třeba využít každé příležitosti, jak vaši firmu posunout ve výsledcích vyhledávání Googlu a Seznamu výše, aby vás našlo ještě více potenciálních zákazníků. Jak ale můžete zajistit, aby vaše firma mezi dotírající konkurencí vynikla?

Dostat se na první místa ve vyhledávání vám pomůže optimalizace pro vyhledávače. Optimalizace pro vyhledávače, známá také jako SEO, je proces, který maximalizuje počet návštěvníků webové stránky tím, že zajistí, aby se zobrazovala blízko vrcholu stránky s výsledky vyhledávání. Lidé totiž při vyhledávání klikají prakticky pouze na výsledky na první stránce vyhledávání - pokud zde vaše firma není, na internetu vás téměř nikdo nenajde. Nejvíc návštěvníků přitom získají stránky na prvních třech místech, na dalších pozicích toto číslo dramaticky klesá a na více než desáté místo lidé kliknou spíše jen náhodou.

Lepší optimalizací stránky pro vyhledávače zvýšíte počet lidí, kteří vás najdou při online vyhledávání, což povede k většímu počtu potenciálních zákazníků a tím pádem také prodejů.

Co znamená SEO pro prodejce automobilů a autoservisy

Jako podnik, který lidé navštěvují osobně, by se vaše SEO strategie měla zaměřit především na vaši místní oblast. Je málo pravděpodobné, že by si ve vašem servisu nechal opravit auto někdo, kdo žije 100 km daleko.

K tomu, aby vás Google zařadil do lokálního vyhledávání je potřeba mít vyplněný a optimalizovaný firemní profil na Googlu a ve službě Moje firma na Googlu (Google My Business). Vytvořit profil vaší firmy může kdokoli. Nejen vy, ale i kdokoli z vašich zákazníků či dokonce vaši konkurenti. Jde však v podstatě pouze o označení vaší firmy v Mapách Google. Aby váš firemní profil plnil svou funkci, to znamená, pomáhal vám se zviditelněním v lokálním vyhledávání, je potřeba do něj doplnit veškeré relevantní informace o vaší firmě a o službách, které můžete nabídnout svým zákazníkům.

Jak SEO zapadá do vašeho marketingového plánu

Vaši konkurenti jistě také mají weby, které jejich potenciální zákazníci mohou nalézt v internetových vyhledávačích. Vaším úkolem je proto je ve výsledcích vyhledávání předběhnout, abyste získali víc návštěvníků a pochopitelně také zákazníků. K tomuto účelu slouží právě SEO.

SEO pro automobilový průmysl je v podstatě kombinací obecného SEO, místního SEO a marketingových technik specifických pro dané odvětví. O svých cílových zákaznících již pravděpodobně víte mnoho informací, například jaké vozy řídí. Aby vás tito jedinci na internetu našli, musíte tyto znalosti zkombinovat s osvědčenými technikami SEO.

SEO pro automobilové weby

Ať už provozujete autobazar, auto či pneu servis nebo prodáváte nové vozy, vaše webové stránky slouží jako domovská základna, kam budete přivádět z internetu své návštěvníky.

Ujistěte se, že je váš firemní web dobře navržen a zákazníci se na něm dokážou snadno orientovat. Text vašeho webu by měl být čtivý, zajímavý a měl by obsahovat správná klíčová slova. Pro snadnější čitelnost a pro snadnou pochopitelnost vyhledávači byste měli text strukturovat pomocí nadpisů úrovně H1, H2 a H3, obsahujícími klíčová slova. Nezapomeňte také správně vyplnit následující důležité meta tagy, které se nacházejí ve zdrojovém kódu stránky:

  • Title
  • Description
  • Alt tagy

Každé z těchto polí je příležitostí k uvedení informací o vašem webu, které osloví vaši cílovou skupinu.

Získejte zpětné odkazy z autoritativních zdrojů

Další účinnou technikou SEO je zvýšení důvěryhodnosti vašich stránek prostřednictvím budování odkazů. Budování odkazů v podstatě znamená zajistit, že na váš web odkazují jiné příbuzné webové stránky. Důležitá je u zpětných odkazů tematická příbuznost a také autorita odkazující stránky u vyhledávačů. Odkaz z článku v respektovaném automagazínu pomůže vašemu autoservisu mnohem více než odkaz ze stránky o chovu králíků.

Jednou z nejdůležitějších součástí úspěšně optimalizovaných webových stránek je přítomnost klíčových slov, takže je budete chtít zahrnout jak do meta tagů, tak do nadpisů a textů vašich webových stránek.

SEO pro automobilovou firmu

Jak provést průzkum klíčových slov a určit ta nejlepší

Klíčová slova jsou vyhledávací výrazy, které zadáváte, když něco hledáte. Často se jedná o fráze složené ze dvou nebo více slov. Při popisu polohy a služeb vaší společnosti na webových stránkách a ve službě Moje firma na Googlu byste proto měli používat fráze, které lidé skutečně používají při hledání firmy, jako je ta vaše. K nalezení těch nejúčinnějších použijte průzkum klíčových slov. Zde je návod, jak začít:

  • Brainstorming - vžijte se do situace svých zákazníků a představte si, jaká slova by mohli zadat do vyhledávače, když hledají služby, které vaše firma poskytuje.
  • Použijte funkci automatického dokončování Google - Google sleduje vyhledávací dotazy a v podstatě předpovídá další slovo vašeho vyhledávání na základě toho, co je populární. Když budete věnovat pozornost tomu, co Google předpovídá, získáte nápady na klíčová slova.
  • Využívejte nástroj pro vyhledávání klíčových slov - naleznete jej například ve službě Google Ads nebo Seznam Sklik. Používání těchto plánovačů klíčových slov zajistí, že vám neuniknou ta nejlepší klíčová slova ve vašem oboru podnikání. U jednotlivých klíčových výrazů naleznete v plánovači i informace o tom, jak často je tento výraz vyhledáván a jak velká je při jeho hledání konkurence.

Ať už hledáte relevantní fráze pomocí brainstormingu, nástroje na hledání klíčových slov, nebo obojího, nezapomeňte myslet jinak než vaši konkurenti. Například nejlepší klíčová slova pro prodejce automobilů se netýkají pouze automobilů. Pokud například vaše firma poskytuje i nějakou formu zprostředkování financování nákupu auta, nezapomeňte přihodit i klíčová slova, která tento fakt zohledňují.

Snažte se na svém webu podrobně popsat odpovědi na veškeré otázky, které by vám potenciální zákazníci mohli položit.

Jak může obsahový marketing posílit SEO pro automobilovou firmu

Možná již děláte vše, co bylo dosud zmíněno, ale stále se neumisťujete na předních místech ve výsledcích vyhledávání. Většinou bývá příčinou nedostatek vhodného obsahu. Jedním ze způsobů, jak dodat vašemu automobilovému SEO šťávu, je používání strategie obsahového marketingu.

Obsahový marketing je způsob propagace vaší firmy, který poskytuje bezplatné informace s cílem prodat produkt nebo službu. Například užitečný příspěvek na blogu o tom, jak si mohou lidé sami vyměnit kabinový filtr, může obsahovat místní klíčová slova a "výzvu k akci" na konci článku, která zákazníky nasměruje ke kontaktování vašeho autoservisu.

Téměř každé vyhledávání v Googlu přinese ve výsledcích blogové příspěvky, což je další důvod, proč byste blog na vašich webových stránkách měli mít. Nabízí vám totiž příležitost vytvořit obsah na jakékoli související klíčové slovo z vašeho oboru. I když možná nezískáte zakázky přímo, jenom díky tomu, že si někdo přečte některý z vašich článků, už jen to, že váš obsah odkazuje na vaši hlavní stránku, jí pomůže zvýšit autoritu ve výsledcích vyhledávání. Na užitečné články na blogu se totiž snadno získávají zpětné odkazy - lidé tyto zdroje odkazují sami od sebe a sdílejí je také na sociálních sítích.

Každé strategicky umístěné klíčové slovo nebo pečlivě vytvořený příspěvek na blogu vás může přiblížit k první pozici v Googlu. Přínosné je také interní propojení mezi příspěvky na blogu, které zvyšuje pravděpodobnost, že se návštěvníci zachytí ve vaší stále se rozšiřující síti obsahu.

Cílem je vybudovat dostatečně rozsáhlou knihovnu informací, takže lidé hledající cokoli okolo aut na vaši stránku ve vyhledávání narazí.

Několik myšlenek na závěr

Nyní, když víte, jak funguje SEO pro automobilové prodejce a servisy, je čas začít jednat. Nezapomeňte: V případě autosalonu, autoservisu či jiné služby sloužící především zákazníkům v nejbližším okolí by měla být vaše SEO taktika zaměřena na lidi v místní oblasti. Prozkoumejte klíčová slova zaměřená na místní vyhledávání a zahrňte na své webové stránky spoustu hodnotného obsahu. Nezapomeňte optimalizovat své obchodní nabídky a zvažte založení blogu.

 

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp