Každý, kdo používá k propagaci svého byznysu PPC reklamu, dobře ví, jak obtížné je vytvořit skutečně dobrý inzerát, který by měl poutavý nadpis, působivou výzvu k akci a správné umístění klíčového slova. Pokud se nám to povede, vznikne skutečně kvalitní reklama, na kterou uživatelé klikají, a která nám na stránky přivádí spoustu koupěchtivých zákazníků.
Kromě ručního vytváření PPC reklam však máme v Google Ads i jinou možnost. Jedná se o takzvané responzivní reklamy ve vyhledávání, neboli RSA, které jsou vytvářeny úplně jiným způsobem. Pojďme si nyní ukázat, jak responzivní reklamy ve vyhledávání fungují, jaké mají výhody a jak s jejich pomocí maximalizovat návratnost investic.
Jak fungují responzivní reklamy ve vyhledávání?
Místo toho, abyste sami vytvořili „dokonalou“ reklamu, vytváří RSA reklamy samotné Google Ads na základě vámi dodaných komponentů. Inzerent, tedy vy, poskytuje všechny „části“ reklamy (2–15 nadpisů a 2–4 popisy) a Google poté rozhodne, jak se jednotlivé části spojí. K rozhodování používá své strojové učení, které na základě konkrétních vyhledávacích dotazů, historie vyhledávání vašeho publika a dalších proprietárních údajů specifických pro konkrétní uživatele rozhodne, jak reklamu vytvořit, aby maximalizovalo pravděpodobnost kliknutí a konverze.
Jaké jsou výhody responzivních reklam ve vyhledávání?
Síla responzivní reklamy spočívá ve variabilitě. Zatímco „standardní“ reklamy ve vyhledávání cílíte na konkrétní publikum, RSA mohou potenciálně oslovit mnohem větší množství lidí, a to způsobem, který bude maximálně apelovat na jejich potřeby a preference. Díky tomu mohou vaše PPC kampaně vydělat mnohem více. Nejen že lidé na tyto reklamy daleko častěji klikají, ale také se zvyšuje jejich konverzní poměr.
Není to však tak jednoduché. Nestačí pouze vzít vaše původní reklamy a nechat Google, ať s nimi zamíchá. Pokud nebudete věnovat zvláštní pozornost tomu, jak responzivní reklamy fungují, aby vyhovovaly konkrétním potřebám širokého spektra lidí, můžete dojít k tomu, že použijete komponenty reklam, které nedokážou vytvořit společně smysluplný inzerát, který by oslovil ty správné lidi. V takovém případě by byla vaše snaha naopak kontraproduktivní.
Jak používat responzivní reklamy ve vyhledávání k maximalizaci návratnosti investic
Chcete-li ze svých RSA kampaní vytěžit maximum, je důležité věnovat pozornost detailům. I když se snažíte dosáhnout na širší publikum, musíte své reklamní texty pečlivě promyslet, aby byly dostatečně všestranné a schopné vzájemných kombinací, a zároveň zachovat účinnost každé z variant. Inspirujte se proto při tvorbě RSA níže uvedenými strategiemi, které vám umožní využít všechny výhody, které RSA nabízejí.
Oslovte různé typy uživatelů
Bez ohledu na to, jak úzce zaměřený je váš produkt nebo služba, vaše publikum má pravděpodobně širokou škálu zájmů, řeší různé problémy a slyší na jiné argumenty. Někteří lidé hledají nejnižší cenu, jiní myslí primárně na kvalitu, další spěchají a potřebují získat řešení svého problému co nejrychleji, ostatní zase preferují, pokud váš produkt nebyl testován na zvířatech. Žádná reklama nemůže oslovit všechny tyto lidi najednou, ovšem jediná responzivní reklama ve vyhledávání může obsáhnout samostatné nadpisy a popisy, které hovoří o všech těchto zájmech a preferencích. Jejich vzájemnými kombinacemi na základě strojového učení pak může Google Ads vytvořit ideální reklamy, které dokonale osloví každý z výše zmíněných typů lidí.
►Abyste se ujistili, že vaše RSA obsahuje všechny potřebné informace, definujte si 3 různé typy lidí, které se snažíte dostat na svou vstupní stránku, a vymyslete co nejlepší nadpisy, které by odpovídaly na následující otázky:
- Jaký produkt nebo službu propagujete?
- Jaké jsou klíčové výhody vašeho produktu nebo služby?
- Jaké výzvy k akci budou nejatraktivnější?
- Můžete zákazníkům nabídnout něco unikátního?
- Nabízíte výhodné ceny, propagační akce nebo slevy?
Pokud máte tyto otázky zodpovězeny pro každý ze 3 typů zákazníků (zákaznických person), máte pokrytých všech 15 nadpisů, které do RSA můžete zadat.
Přineste do své reklamy rozmanitost
►Při tvorbě RSA reklam si dejte pozor, aby jednotlivé nadpisy a popisy bylo možné spolu kombinovat. I velmi dobrý nadpis může s některými popisy vypadat hloupě.
Vytvoření textu, který může fungovat nezávisle na ostatních součástech reklamy a zároveň s kteroukoli z nich, je snad nejsložitějším aspektem při tvorbě responzivní reklamy ve vyhledávání. Pokud se vám to však podaří, výsledky budou skvělé. Pokud chcete některý nadpis nebo text použít vždy, obsahuje RSA funkci "připnutí", která vám umožní zafixovat určitý nadpis nebo popisný řádek na konkrétní pozici a ponechat ostatní části reklamy otevřené pro úpravu pomocí strojového učení. Pokud tak však učiníte, doporučujeme vám přidat do reklamní sestavy další, plně responzivní verzi reklamy, abyste mohli porovnat jejich výkon.
Využijte při tvorbě RSA reklam průvodce Google Ads
Kromě vlastní invence můžete také během procesu vytváření RSA reklamy využít průvodce Google, který vám ukáže, jak je vaše RSA reklama kvalitní. Pokud na libovolné RSA v Google Ads vyberete možnost „Upravit“, uvidíte hodnocení vaší reklamy od Googlu. Tento nástroj měří sílu reklamy na základě několika faktorů, včetně počtu použitých nadpisů a popisů, rozmanitosti a relevance použitých klíčových slov. I když tento nástroj nemusí nutně nejlépe posoudit, jak přesvědčivý bude konkrétní nadpis nebo popis reklamy, může vám pomoci přemýšlet o nových slovech, kterých můžete při tvorbě reklam využít.
Upravte své KPI
Výsledek je samozřejmě nejlepším měřítkem toho, jak jsou vaše RSA úspěšné. Pokud vaše responzivní reklamy úspěšně vytvářejí kombinace, které odpovídají více dotazům a přivádějí k vám více uživatelů než tradiční PPC reklamy, je pravděpodobné, že jste odvedli dobrou práci. RSA však mohou znamenat změny i v jiných metrikách. Může například dojít k dramatickému zvýšení počtu zobrazení, ale zároveň k poklesu CTR a k zvýšení konverzního poměru. Měli byste si proto znovu nastavit vaše KPI, abyste získali přesné informace o tom, jak se vám vaše reklama vyplácí.
Začněte používat RSA pro lepší návratnost investic
Pokud dosud responzivní reklamy ve vyhledávání nepoužíváte, rozhodně byste je měli alespoň vyzkoušet, pokud jste tak dosud neučinili. Pokud se vám to zdá příliš složité, nebo nemáte dostatek času na dokonalé vyladění všech kombinací responzivní reklamy, obraťte se s důvěrou na nás. V naší marketingové agentuře máme s nastavováním RSA reklam bohaté zkušenosti a rádi vše uděláme za vás.
Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Vlastimil Malík
Foto zdroj: pixabay.com