Nejčastější chybou, se kterou se obvykle setkáváme, je optimalizace PPC reklam Microsoft Advertising (dříve Bing Ads) stejným způsobem, jako u Google Ads. Mezi těmito dvěma reklamními platformami totiž existuje několik rozdílů, které by si inzerenti měli uvědomit, aby mohli své kampaně lépe optimalizovat.
►PPC reklamy ve vyhledávání od Microsoftu vypadají podobně jako PPC reklamy od Google Ads, přesto mezi nimi existuje několik podstatných rozdílů.
Rozdíly mezi PPC reklamami Google Ads a Microsoft Advertising
Pojďme se podívat na 3 hlavní rozdíly mezi Google Ads a PPC reklamami od Microsoftu. Pokud pochopíte jejich odlišnosti, budete schopni mnohem lépe optimalizovat kampaně na jednotlivých platformách a získat tak mnohem lepší výsledky.
Časový rozvrh reklam
Jedním ze způsobů, na základě kterého mohou inzerenti cílit své reklamy, nebo provádět úpravy nabídek, časový rozvrh reklam. Můžete si vybrat libovolný čas, kdy chcete, aby se vaše reklamy zobrazovaly a kdy naopak ne. Můžete také v závislosti na časovém rozvrhu upravovat výši svých nabídek (CPC). Není problém, nastavit rozvrh tak, aby se reklama zobrazovala jen každý pátek a sobotu od 17.00 do půlnoci. Nebo můžete ve všední dny snížit CPC a o víkendu ji zase zvýšit. Pomocí časového rozvrhu můžete vaši reklamu naplánovat tak, aby se zobrazovala tehdy, když je nejvíc lidí z vaší cílové skupiny online a připraveno nakupovat.
►Pokud převádíte nastavení účtu mezi Google Ads a Microsoft Ads, budete muset nastavení vašeho rozvrhu možná upravit, jelikož se na každé z těchto platforem chová podle trochu jiných pravidel.
Pokud plánujete časový rozvrh reklam v Google Ads, bude založen na časovém pásmu, které jste vybrali při vytváření účtu. Pokud máte váš účet nastaven na Středoevropský čas, který platí u nás (GMT+1) a chcete zobrazovat vaši reklamu například v USA, měli byste vzít do úvahy časový posun. Pokud máte nastaveno zobrazování reklam v ČR mezi 9 a 14 hodinou, na východním pobřeží USA se budou zobrazovat mezi půlnocí a pátou hodinou. Pokud tento čas není vhodný, budete muset vytvořit samostatné kampaně pro každé časové pásmo.
U Microsoftu funguje časový rozvrh reklam jinak. Je založeno na poloze osoby, která reklamu sleduje. Můžete tak stejnou reklamu zobrazovat v ČR, v USA i v Austrálii a všude se bude zobrazovat v nastavený čas podle lokálního času. Vše přitom vyřídíte pomocí jediné kampaně.
Zobrazení reklamy u partnerských vyhledávačů
Jak Google, tak Microsoft umožnuje zobrazovat reklamy ve vyhledávání nejen na svých vlastních vyhledávačích, ale také na vyhledávačích svých partnerů, díky čemuž se dosah reklam zvýší.
Síť partnerů ve Vyhledávací síti Google zahrnuje stovky webů (například ask.com) a další weby Google, například YouTube. V Microsoft Advertising můžete vaše reklamy kromě domovského vyhledávače Bing.com zobrazovat i v sítích AOL a Yahoo.
V nastavení těchto dalších vyhledávačů existují mezi Google a Microsoftem rozdíly. Zatímco u Google nastavujete tyto partnerské vyhledávače na úrovni kampaně, u Microsoftu můžete upravit zobrazování vašich reklam na úrovni jednotlivých reklamních sestav.
Při nastavování vyhledávací kampaně pro Google Ads si můžete vybrat buď zobrazení pouze v Google Ads, nebo v Google Ads a partnerských portálech. Nemůžete cílit pouze na partnerské vyhledávače Googlu. Oproti tomu reklamy Microsoftu můžete zobrazovat pouze na Bing.com a současně na AOL a Yahoo.
In-market audiences pro vyhledávání
In-market audiences používá strojové učení k analýze miliard vyhledávacích dotazů k předpovídání záměru nakupovat. Zjednodušeně to znamená, že můžete cílit na lidi nejen na základě jejich současné vyhledávací aktivity, ale také na základě nedávné historie prohlížení. Díky tomu si můžete být jisti, že se vaše PPC reklamy zobrazí pravým lidem ve správný čas.
Pokud chcete předložit svou nabídku různým skupinám uživatelů, u nichž je větší pravděpodobnost, že právě hledají řešení problému, se kterým jim pomůže váš produkt, Google Ads i reklamy Microsoftu vám umožnují přidat tyto segmenty publika do vašich vyhledávacích kampaní. Hlavním rozdílem mezi těmito dvěma platformami jsou různé možnosti nastavení. Například u Microsoftu i Googlu můžete nastavit různé kategorie publik, například Seznamky, Vztahy a podobně. Každá z platforem má však kategorie trochu jinak rozdělené.
Možnost snadno exportovat informace z účtu Google Ads do Microsoft Advertising znamená obrovskou úsporu času. To však neznamená, že můžete údaje kopírovat bez jakýchkoli úprav. Pro každou platformu je třeba optimalizovat PPC kampaně zvlášť, abyste získali výhody multiplatformní strategie a zvýšili váš dosah. Čím více budete vědět o tom, jak jednotlivé PPC platformy fungují, tím efektivnější bude vaše optimalizace a tím lepších výsledků budete moci dosahovat.
Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Vlastimil Malík
Foto zdroj: pixabay.com