Responzivní reklamy pro reklamní síť Google

Responzivní reklamy pro reklamní síť Google
Od 31. ledna 2017 inzerenti již nebudou moci vytvořit nebo upravit klasické textové reklamy v reklamní síti Google. Namísto nich budou muset přijmout formát responzivních reklam

Od 31. ledna 2017 inzerenti již nebudou moci vytvořit nebo upravit klasické textové reklamy v reklamní síti Google. Namísto nich budou muset přijmout formát responzivních reklam.

V květnu minulého roku Facebook představil novinku. V AdWords bylo možné nastavit responzivní reklamy. Nyní již bude tento formát PPC reklamy nutností. Po šesti měsících testování byly vypozorovány jisté výhody a nevýhody responzivních reklam. Pojďme se na ně tedy podívat blíže.

Co si představit pod responzivní reklamou?

Responzivní PPC reklama je specifická tím, že se přizpůsobí jakémukoliv reklamnímu prostoru. Na jednom webu se tedy může zobrazovat bannerová reklama, na jiném pak může být zobrazena jako dynamická textová reklama. Velikost a formát reklamy zkrátka budou nastaveny tak, aby odpovídaly požadavkům cílové skupiny i nastaveným cílům kampaně. Teoreticky by responzivní reklama měla být přirozenější a vizuálně příjemnější alternativou pro uživatele. Slibuje také mnohem vyšší výkon kampaně.

Klíčové benefity nového formátu reklamy

Přizpůsobené zobrazení

Responzivní reklamy, které se formátem přizpůsobují jednotlivým zařízením, na kterých jsou zobrazovány, by měly inzerentům ušetřit čas i peníze. Nastavení responzivních PPC reklam je jednoduché. Níže uvádíme podrobný postup:

Pro responzivní reklamy je navíc nutné nahrát do systému obrázky. Buď zvolíte jeden z těch, který vám vygeneruje systém na základě vašeho webu, nebo jej zkopírujete z webu, či vyberete úplně jiný, který bude pro danou reklamu vhodný.

  • Po přihlášení do systému AdWords klikněte na tlačítko +Nová reklama
  • Zvolte možnost Responzivní reklama
  • Vytvořte reklamu s tím, že zadáte všechny požadované informace

Pro responzivní reklamy je navíc nutné nahrát do systému obrázky. Buď zvolíte jeden z těch, který vám vygeneruje systém na základě vašeho webu, nebo jej zkopírujete z webu či vyberete úplně jiný, který bude pro danou reklamu vhodný.

Nutné je také zadat dlouhý i krátký popis s tím, že dlouhý popis může mít délku až 90 znaků, krátký pak maximálně 25 znaků. Zadat je nutné také název firmy, cílovou URL adresu, volitelně je možné nahrát logo.

Zobrazení na základě předchozí výkonnosti

Další výhodou je, že Google optimalizuje zobrazování reklam na základě jejich předchozí výkonnosti, a tak do jisté míry bude automaticky docházet ke zlepšování výkonnosti.

Díky přizpůsobení různým zařízením se reklamy jednotlivých inzerentů budou moci zobrazovat na více zařízeních než dosud.

Jaké jsou nevýhody responzivních reklam?

Pokud jste fanouškem testování různých formátů reklam, pravděpodobně vás tato změna nepotěší. Dosud bylo možné rozdělit sledování výstupů textových a grafických reklam zvlášť a optimalizovat je na základě jejich výkonu. Od února už tento pohled nebude umožněn.

Již nebudete moci rozhodovat o tom, které formáty reklam se budou zobrazovat. Google toto rozhodnutí provede za vás. Technicky vzato stále budete moci testovat, která kampaň funguje lépe, na základě rozdílných obrázků u jednotlivých kampaní. Jak jsme ale zmínili výše, nebudete s jistotou vědět, jaký formát nebo velikost reklamy se bude v daný okamžik uživatelům zobrazovat.

Co by vám měla přinést responzivní reklama?

Společnost Google se rozhodla pro zavedení responzivních PPC reklam proto, aby tyto reklamy mohly být zobrazovány více uživatelům na více zařízeních. Zobrazování jednotlivých reklam se bude odvíjet od jejich výkonu. Výsledkem by měly být nižší částky za proklik, zvýšení počtu konverzí a snížení nákladů za akvizici.

Buďte připraveni

Od 31. ledna 2017 už nebude možné vytvořit v Google AdWords standardní textové reklamy nebo upravit ty stávající. Buďte proto připraveni a vytvořte své responzivní reklamy včas. V roce 2017 prý inzerenti mohou očekávat také responzivní reklamy v Gmailu. Finálně budou mít tyto reklamy spíše pozitivní dopad.

autor: Petr Hádek, Martina Rosenkrancová a kolektiv

zdroj: marketingland.com, google.com, wordstream.com, searchengineland.com, foto: pixabay.com, adwords.google.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp