Zobrazování reklam ve výsledcích vyhledávání na Googlu jsou v tomto roce velice častým tématem diskuzí marketingových specialistů. Již začátkem roku 2016 například Google zrušil pravý sloupec, ve kterém byly zobrazovány PPC reklamy. A nyní nám přinesl další změnu. Placené reklamy v SERP je nyní možné posouvat a vidět tak více nabídek.
Společnost Google neustále přichází s dalšími a dalšími změnami, co se týče PPC reklam. V únoru například Google oznámil změny v zobrazování textových PPC reklam. Zrušil jejich zobrazování v pravém sloupci a míst 3 reklam nad organickými výsledky vyhledávání, nyní zobrazuje 4 textové reklamy.
Současné zobrazování placených reklam
I nyní jsou na řadě aktualizace v Google SERP. Když uživatelé vyhledávají produkty nebo služby, velmi často jim jsou na prvních místech ve výsledcích vyhledávání, nabízeny právě placené reklamy. Co se ale vlastně v současné době v zobrazování placených reklam konkrétně mění?
Dříve se zobrazovalo v Nákupech Google jen několik obrázků. Nabídka konkrétních produktů je ale široká, a proto se Google rozhodl, že bude možné reklamou posouvat doprava i zpět doleva a bude tak možné prohlédnout si více nabídek v Nákupech Google. Zkrátka, uživatelé si nyní mohou prohlédnout více výsledků k jejich vyhledávání v Nákupech Google pomocí posuvníku.
Díky této změně tak bude Google moci zobrazit místo 6-8 produktů více než 15 jednotlivých reklam.
Koho tato změna ovlivní?
Tato změna v SERP ovlivní zejména inzerenty, tedy maloobchodníky a velkoobchodníky, kteří se rozhodli propagovat své zboží pomocí Nákupů Google. Prudký nárůst zobrazovaných reklam znamená, že budou viditelné reklamy více obchodníků.
Vzhledem ke změnám, které nastaly z kraje roku, mnoho menších obchodníků zhodnotilo situaci tak, že zkrátka velkým podnikům nemohou v PPC konkurovat. Tento krok proto dává těmto obchodníkům šanci být vidět i v prostředí, kde je příliš velká konkurence na to, aby se mohli umístit na prvních pozicích.
Co tato změna přináší zákazníkům?
Nejen inzerenti, ale zákazníci tento počin uvítají. Budou si totiž moci prohlédnout mnohem více produktů během několika sekund.
Když Google nabídne uživatelům více výsledků a nabídne jim je v tomto jednoduchém formátu, maximálně tím zvýší uživatelský komfort, což je jeho hlavním cílem. Společnost Google chce uživatelům nabídnout co nejrelevantnější výsledky vyhledávání.
Jaké další změny můžeme v budoucnu očekávat?
Jak jistě víte, pod klasickou obrázkovou reklamou se často zobrazuje ještě reklama textová.
Textové PPC reklamy však mohou naopak očekávat pokles. Zejména v případě produktů uživatelé kliknou spíše na reklamu, která jim nabídne obrázek toho, co hledají, než na pouhý text. Lidé zkrátka nakupují očima. A když se jim produkt vizuálně líbí, má prodávající téměř vyhráno.
autor: Petr Hádek, Martina Rosenkrancová a kolektiv
zdroj: google.com, ppchero.com, cpcstrategy.com, searchengineland.com