Reklamy ve vyhledávání na Google Play a nové související nástroje
Nedávno společnost Google oznámila, že svým uživatelům pomůže s objevováním nových aplikací v rámci reklamy ve vyhledávání na Google Play. Tato novinka bude velmi příjemným doplňkem reklam pro inzerenty, kteří již využívají PPC kampaně v AdWords vyzývající uživatele k instalaci aplikací.
Google představil novinku týkající se reklam ve vyhledávání v rámci AdWords. Inzerenti, kteří chtějí nabízet ve svých reklamách instalaci aplikací, takto budou moci učinit v Google Play. Uživatelé tak budou moci objevovat aplikace, které by možná jinak přehlédli. Google Play navštěvuje více než miliarda lidí se systémem Android ze 160 zemí celého světa. Reklamy zobrazující se na Google Play pomohou vývojářům zvýšit povědomí o jejich aplikacích.
Lepší měření konverzí
Google také vylepšil měření konverzí u aplikací určených pro systém Android. Funkce s názvem „První spuštění aplikace na Androidu“ v rámci AdWords měří v okamžiku, kdy zákazníci poprvé otevřou aplikaci poté, co klikli na reklamu a danou aplikaci si nainstalovali. Google zároveň spolupracuje s klíčovými partnery jako Tune, AppsFlyer nebo Kochava, aby mohl vývojářům poskytnout svobodu ve využívání funkcí v systému AdWords, které budou propojeny se systémy třetích stran.
Lepší škálování reklam
Díky univerzálním kampaním propagujícím aplikace bude také mnohem snadnější propagovat aplikace nejen na Google Play, ale i ve vyhledávací síti, na YouTube, v obsahové síti atd. V rámci svého účtu bude nutné nastavit pouze cílovou skupinu, obsah reklamy, denní rozpočet a cenu za instalaci.
Cenové nabídky a rozpočet
Stanovení ceny za instalaci aplikace je pouze na inzerentovi. Je třeba uvědomit si, že rozpočet bude využíván tak, aby bylo v rámci maximální stanovené částky získáno co nejvíce instalací. Bude-li jedna instalace stát 50 CZK a denní rozpočet bude 500 CZK, denním cílem je tedy 10 instalací.
Propagace aplikací je tedy dnes mnohem jednodušší. Byla doplněna možnost propagace aplikací v Google Play, lepší měření konverzí v rámci systému Android a celkově byla zjednodušena správa kampaní díky „univerzálním kampaním propagujícím aplikace“.
Autor: Petr Hádek, Martina Rosenkrancová a kolektiv
Zdroj: ppchero, android-developers, google, searchengineland, clickz