Co se děje?
Roste počet uživatelů, kteří se setkali se situací, kdy jim Google Chrome zobrazuje vyskakovací okno, které je vyzývá k přepnutí výchozího vyhledávače. Řekli byste si, že v Google Chrome půjde jistě o přepnutí vyhledávače na Google, ale není tomu tak. Vyskakovací PPC reklama míří na přepnutí na Bing a používání umělé inteligence Bing AI, obojí z dílny Microsoftu.
Uživatelé mají ale strach, že se jedná o malware. Microsoft je proto ujišťuje, že se není čeho bát. Jde o legitimní výzvy, které by se každému uživateli měli zobrazit jen jednou a opravdu jde pouze o přepnutí výchozího vyhledávače, nic víc. Možnost přepnutí je navíc snadné odmítnout.
Nabídnutí možnosti změnit si výchozí vyhledávač vede ke spravedlivějšímu trhu. Všichni uživatelé Google Chrome totiž mají od instalace prohlížeče automaticky nastaven jako výchozí vyhledávač Google a spousta z nich ani neví, jak výchozí vyhledávač změnit.
Proč teď?
Google je antimonopolním soudem obviněn z nekalých taktik, které používá, aby si udržel první místo mezi nejpoužívanějšími světovými vyhledávači. Microsoft se tak rozhodl učinit vyhledávání konkurenceschopnějším a nabídnout uživatelům další variantu, jak přistupovat k vyhledávání na internetu. Ideální by však bylo, aby Microsoft vymyslel cestu, která nebude působit jako malware, který uživatele okrade o osobní data.
Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Gabriela Soukupová
Foto zdroj: pixabay.com