Reklama ve vyhledávání na Facebooku

Reklama ve vyhledávání na Facebooku
Reklamní inzeráty se na Facebooku nově zobrazují nejen v pravé postranní liště, ale také ve výsledcích vyhledávání.

Reklama ve vyhledávání na Facebooku

Facebook reklama

Reklama na Facebook je v poslední době velmi žádanou oblastí sociální propagace a internetového marketingu obecně. Díky odlišným možnostem cílení, které nevychází z podstaty vyhledávání, ale spíš z demografických, geografických a sociálních metrik, je možné na Facebooku zaměřit inzerci na školáky, cestovatele, zájemce o teraristiku nebo třeba diplomované inženýri z okolí Prahy. To jsou diametrálně odlišné způsoby cílení oproti tradičním formám známým z Google AdWords nebo Skliku. Poskytují jiný pohled na zákaznický segment - někdy lepší a někdy s menší šancí na relevantní zacílení.

Reklama na sociální síti

Facebook jakožto sociální síť profituje na interakci. Vyplatí se především inzerce spojená s Facebook stránkou, událostí na Facebooku, soutěží o hodnotné ceny nebo reklama pro podporu značky a branding. Jedním z často využívaných principů je přiváděné relevantních a aktivních fanoušků pro firemní stránky na Facebooku. Za rozumné peníze investované do kreditu můžete získat často velmi zajímavé počty fanoušků, kteří navíc nejsou pasivní a mají o Vaše produkty či služby skutečný zájem. To je oproti nákupu tzv. noname fanoušků velká deviza, do které se rozhodně vyplatí investovat a nástroj Facebook Ads je pro tyto účely jako stvořený.

Takto cílená Reklama na Facebook je umístěna v pravé postranní liště, vždy několik inzerátů pod sebou dle relevance a výše uvedeného cílení na skupinu uživatelů, jejichž profil odpovídá potřebám inzerenta. Inzerát obsahuje tučně zvýrazněný titulek, odkaz na URL cílové stránky, krátký text pro sdělení inzerátu a malý ilustrativní obrázek. Dá se tedy říci, že i strukturou inzerátu a možností přidání obrázku, který výrazně ovlivňuje míru prokliku, je forma reklamy na Facebooku blíž inzerce v eTargetu či Billboardu - tedy na obsahových reklamních sítích. Oproti inzerci ve vyhledávání je však dosahováno mnohonásobně menších hodnot CTR (míry prokliku), což je dáno sociálním rozměrem reklamy a hlavně cílením na segmenty uživatelů, nikoliv na vyhledávání podle relevantních klíčových slov.

Inzerce ve vyhledávání na Facebooku

Reklamu ve výsledcích vyhledávání Facebook v průběhu letních prázdnin testoval a nyní se nasazuje do ostrého provozu. Bloky reklamy nazvané výmluvně Sponsored result mohou specialisté internetového marketingu nakupovat přes rozhraní Power Editoru či přes standardní Facebook Ads API a to už od konce srpna.

Reklama ve vyhledávání v rámci sociální sítě by měla posloužit k navýšení návštěvnosti obsahu, který je umístěn také na Facebooku. To jest, jak už jsem zmínil výše - Facebook aplikace, firemní a jiné stránky na Facebooku, místa v rámci Facebooku či události. Vybrat si můžete objekty, pro které se zobrazí sponzorovaný odkaz v seznamu automatického dokončování tehdy, když uživatel vyhledává cokoliv v boxu "Hledat osoby, místa a obsah". Reklama tedy není vázána na klíčová slova, tak jak jsme tomu zvyklí u vyhledávačů, ale na facebookový obsah. Při výběru objektu cílení není potřeba, abyste měli k danému objektu administrátorská práva.

Konečně platby na Facebooku v korunách

Reklamní inzerce na Facebook v podobě PPC kampaní lze nově platit v naší domácí měně. To je naprosto zásadní průlom, který usnadní práci správcům i účetním. Přepočty EUR a USD byly vždy nemalou zátěží a ten kdo tuto zátěž neřešil, tak buď na přepočtu prodělával nebo byl naopak pro klienty dražší než šikovná konkurence. U nás v PPC Profits jsme byli vždy féroví, ale nyní už to nebude potřeba řešit. Facebook Ads je možné platit českou korunou.

Drobná komplikace tam je u stávajících kampaní a klientů, jelikož tyto účty vedené v dolarech nebo euro měně nelze dodatečně na české koruny změnit. Jedinou možností pro oproštění se od takových komplikací je tak pozastavení dolarového/euro účtu a založení nového v CZK. Pravidla Facebooku jsou přísná, ale dva reklamní účty pro jeden subjekt jsou povolené - proto není problém mít třeba dolarový a korunový účet.

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp