Inzerenti využívající placenou reklamu na sociální síti TikTok mají možnost vybrat si delší okna, která lépe odpovídají jejich cílům v oblasti konverze. Patříte mezi uživatele TikTok, nebo zatím využíváte spíše reklamu na jiných sociálních sítích? Obliba mobilní aplikace a sítě TikTok stoupá a inzertní systém TikTok se stále zdokonaluje. Možná i pro vás nastal čas naskočit do vlaku!
Počátky mobilní aplikace a sociální sítě TikTok se datují do roku 2017, kdy společnost ByteDance, významná firma s miliardovými tržbami, která nabízí různé služby a aplikace na čínském, japonském a indickém trhu, koupila firmu musical.ly se sídlem v Šanghaji. Firma musical.ly v té době provozovala podobnou aplikaci zaměřenou na trh v USA. Následně došlo k integraci uživatelské základny do aplikace Douyin, která patřila k nejvýznamnějším aplikacím společnosti ByteDance. Sloučená aplikace pak expandovala na západní trhy pod názvem TikTok.
Reklama na TikTok
Od roku 2020 nabízí TikTok vlastní inzertní systém, který je postupem času stále zdokonalován. Sociální síť TikTok, která byla určena původně pro nejmladší cílovou skupinu, začala v roce 2020 monetizovat i český trh pomocí placených reklam.
V době koronavirové pandemie se však mobilní aplikace a síť TikTok rozšířila i mezi starší publikum a postupně se stala vysoce oblíbenou platformou influencerů a kreativců, kteří již tehdy disponovali vybudovaným publikem na jiných sociálních sítích, jako jsou Instagram, YouTube nebo Facebook.
TikTok nabízí podobné možnosti reklamy jako ostatní sociální sítě, má však samozřejmě svá specifika. Nejpoužívanějším reklamním formátem v síti TikTok je In-Feed-Video-Ad. Mezi další formáty patří Brand Takeover, který se zobrazuje všem vždy po otevření aplikace na mobilním zařízení, formát TopView určený firmám, které chtějí zvýšit povědomí o své značce, Instant Page pro zefektivnění nákupní cesty zákazníků a Hashtag Challenge podporující společnou tvorbu obsahu.
Postupné zlepšování inzertního systému: funkce Attribution Manager
S cílem nabídnout inzerentům větší flexibilitu v oblasti cílů, strategie a konverzí, byla v roce 2022 zavedena funkce Attribution Manager, která uživatelům umožňuje nastavit si v rámci správy reklamy vlastní atribuční okna prostřednictvím nástroje TikTok Ads Manager. Díky tomu si inzerenti mohou zvolit delší okna, která lépe odpovídají jejich konverzním cílům.
Důvod změny
TikTok si uvědomuje, že každý inzerent je jiný, pokud jde o akce, které cíloví uživatelé provádějí po kliknutí na reklamu. Pokud je cílem zvýšit povědomí o značce, bude dostatečným výsledkem kliknutí nebo lajknutí. Jestliže však inzerent prodává drahou službu nebo zboží, bude cesta konverze vypadat jinak a často může trvat déle.
►Funkce Attribution Manager představuje nezbytnou aktualizaci ze strany TikToku. Většina jiných reklamních platforem totiž již flexibilní atribuční okna má.
Nové možnosti.
Původní a výchozí atribuční okna jsou nastavena na sedmidenní kliknutí a jednodenní zobrazení. To znamená, že potenciální zákazníci mají 1 den na konverzi po zobrazení reklamy nebo 7 dní po kliknutí na reklamu.
Inzerenti mají k dispozici následující nové možnosti:
- Click-through (CTA): 1 den, 7 dní, 14 dní a 28 dní
- View-through (VTA): vypnuto, 1 den a 7 dní
Osvědčené postupy
Pokud chcete z nových atribučních oken vytěžit maximum, musíte se zamyslet nad tím, kdo jsou vaši zákazníci, jaký je váš cíl konverze a jak dlouho trvá, než zákazník provede primární akci. V případě maloobchodních značek, které realizují sezónní kampaň nebo bleskový výprodej, bude dostačující sedmidenní kliknutí nebo jednodenní zobrazení. Jinou strategii musí zvolit firma, která nabízí drahé zboží nebo výrobek, při jehož pořizování je nezbytná rozvaha, promýšlení a porovnávání, například při nákupu pojištění, nákupu automobilu nebo porovnávání modelů počítačů či laptopů. V tomto případě bude určitě potřeba delší atribuční model.
Kdo může novou funkci Attribution Manager využívat?
Funkce TikTok Attribution Manager je k dispozici inzerentům, kteří realizují reklamní kampaně pomocí TikTok Pixel nebo Events API.
Velký potenciál
TikTok je výborná platforma, která má vysoký potenciál a neustále rozrůstá se. Proto by bylo velkou chybou nevyužít tuto síť v komplexním marketingovém mixu firmy.
Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Vlastimil Malík
Foto zdroj: pixabay.com