Dříve, než Facebook Ads představil svou reklamní platformu, musely se značky spoléhat pouze na organický růst své sociální sledovanosti. Dnes už můžete prostřednictvím Facebooku i Instagramu oslovit relevantní zákazníky prostřednictvím placené inzerce.
Nyní už vůbec nezáleží na tom, zda svůj byznys právě zakládáte, nebo už na trhu nějaký ten pátek působíte. Jestliže chcete prodávat i na Facebooku, bez oslovení širšího publika se vaše podnikání dále vyvíjet nebude. Proto stojí za zvážení, zda zaplatit za PPC reklamu na Facebooku a zaangažovat se na poli sociálních platforem tak, jak to dělá vaše konkurence.
Jak poznáte, že se vyplatí investovat do placené reklamy na Facebooku?
Každý, kdo chce svou firmu prezentovat na sociálních sítích, musí někde začít. Pokud jste nová značka, můžete být pod tlakem růstu. Určitě chcete, aby váš byznys vynášel a vy měli zaručené zisky každý měsíc.
Jak to ale udělat bez sledujících?
Můžete oslovit své přátele, kteří budou mezi svými přáteli sdílet vaše příspěvky. Jenže ruku na srdce, kdo z přátel vašich přátel bude dál sdílet vaše příspěvky u dalších lidí? Statistiky podle We Are Social říkají, že organické zapojení příspěvků na stránce se může pohybovat od 0,05 % do 0,29 %. Dost malé procento na to, abyste trefili zrovna na relevantní zákazníky, co říkáte?
Kdy se vyplatí investovat do inzerce?
- Když chcete rychle vybudovat nové publikum a sledovat ho.
- Chcete mít možnost vytvářet remarketingové strategie ze služby Engagement.
- Potřebujete rozšířit obsah mezi vaše stávající publikum (pokud vůbec nějaké existuje).
Jestliže máte k dispozici nějaké finance, určitě doporučuji investovat do facebookové reklamy. Díky efektivně připravené reklamě můžete jednoduchým způsobem získat potřebné publikum a získat si nové zákazníky během chvíle.
Pokud je váš finanční rozpočet nízký, potažmo vůbec žádný, máte k dispozici bezplatné možnosti. Facebook má pro stránky funkci "Pozvat ke sledování." Tato varianta je jednoduchou a bezplatnou verzí, jak získat další lidi na svou stránku. Samozřejmě je v tom háček v podobě různých omezení. Jednou z nevýhod je, že můžete pozvat pouze 200 přátel denně. To znamená, že musíte vybrat osobní přátele, kterým se stránka líbí – a nemusí jít zrovna o vaši cílovou skupinu. Jak jistě tušíte, tato taktika není relevantní pro ty, kteří chtějí dosáhnout zisků v krátkém čase a získat publikum, které opětovně nakupuje.
Má placená inzerce význam i u zavedených značek?
Jste majiteli prosperující firmy, která má na svém facebookovém profilu široké publikum i vysokou sledovanost? Pak si možná říkáte, zda má placená reklama na Facebooku vůbec nějaký smysl.
Jestliže ale chcete svůj obchod i nadále rozvíjet, určitě se placená reklama vyplatí i vám. Jak už bylo zmíněno dříve v tomto článku, vaši fanoušci, které jste takovým úsilím dříve získali, váš obsah pravděpodobně ani neuvidí.
Proto doporučujeme:
- rozšířit vaše sledující o nové fanoušky, které získáte placenou reklamou.
- pravidelně na své facebookové stránky vkládat příspěvky, které budou vaše fanoušky bavit (může jít o tipy, rady, inspirace).
- vkládat dotazy, na které bude vaše publikum aktivně reagovat.
Jak nastavit interaktivní kampaně na Facebooku?
Když už nyní víte, proč je placená reklama na Facebooku pro váš byznys tak důležitá, podívejte se, jak nastavit interaktivní kampaň.
U placené inzerce je důležité, jaký obsah připravíte. Podle mých zkušeností má například videoobsah nižší náklady na interakci ve srovnání se statickými obrázky nebo klikacími odkazy. Proč? Oslovení uživatelé jsou na platformě sociálních médií. Jsou tam, aby se zapojili do obsahu svých přátel, rodiny i oblíbených značek.
Facebook není rád, když uživatelé opouštějí svou platformu. Standardní statický obsah s klikacími odkazy lidi nudí a nemá takovou úspěšnost jako právě videa. Proto si logicky za statický obsah připlatíte více.
Zaměřte se proto na to, co je pro vaše uživatele opravdu důležité, a naservírujte jim k tomu něco navíc. Může jít o užitečný tip, návody, představení produktu či služby. Už víte, že videa jsou levnější. Natočte obsah ve formě videa. Nemusíte zvát profesionálního kameramana ani moderátora. Stačí obyčejné video v přijatelné kvalitě! Lidé jej rádi zhlédnou a je větší šance, že jej budou sdílet dál se svými přáteli. A vy ušetříte nemalé finanční výdaje.
Získejte co nejširší publikum za co nejméně peněz
Nyní už víte, jaký typ obsahu je na Facebooku nejlevnější. Pojďme se tedy podívat na několik způsobů, jak získat co nejvíce sledovanosti za váš omezený rozpočet:
1. Začněte s širokým publikem
Možná si říkáte, proč inzerovat svou placenou reklamu širšímu publiku, když vám stačí malé publikum, které je relevantní. Důvod je ten, že menší publikum vyžaduje vyšší náklady. Začnete-li se širokým publikem, můžete své publikum později zúžit pomocí metrik zapojení vašich reklam.
2. Vytvořte segmenty publika pro remarketing
Krása interaktivních reklam spočívá v tom, že můžete uživatele dále segmentovat podle toho, jak s vámi interagují. Sledovat můžete:
- procento zhlédnutí videí,
- lajky, komentáře, sdílení, ukládání.
Díky této taktice můžete oslovit široké publikum a poté už jen ty uživatele, kteří jsou pro vás relevantní.
3. Nepoužívejte pouze propagační příspěvky
Pokud oslovujete široké publikum, může se stát, že jde o lidi, kteří toho o vaší značce, nabízených produktech či službách moc nevědí. A proto na vaši reklamu nekliknou. A samozřejmě neprovedou ani nákup.
Uložte si propagační příspěvky pro své věrné zákazníky nebo aktivní remarketingové publikum. Mimo to omezte propagační kampaně na minimum. Pokud je vaším jediným konkurenčním bodem cena, můžete neúmyslně devalvovat svou značku.
Taktika neplacené aktivity
- Odpovídejte uživatelům v komentářích nebo přímých zprávách.
- Pokládejte otázky ve svých příspěvcích, abyste podpořili zapojení vašich fanoušků.
- Pravidelně přispívejte krátkými příspěvky, které budou vaše sledující bavit.
- Sem tam přihoďte užitečné rady, tipy a triky, které budou pro fanoušky přínosné.
Nebojte se kombinovat placenou i organickou strategii sociálních sítí
Už víte, že oslovit potenciální zákazníky ve větším množství jde nejlépe skrze placenou reklamu. Ušetřit lze ale pomocí jednoduchých příspěvků, které udrží vaše sledující aktivní. Nebojte se s vašimi sledujícími mluvit a servírujte jim obsah, který je bude bavit. Jedině tak se k vám budou rádi vracet a stanou se z nich vaši věrní zákazníci!
Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Vlastimil Malík
Foto zdroj: pixabay.com