Každý obchodník, který se snaží propagovat své aktivity pomocí organických příspěvků na FB stránce, pravděpodobně dobře ví, že jeho příspěvky na Facebooku nemají takový dosah, jaký měly kdysi.
Jak se algoritmus Facebooku neustále vyvíjí, a navíc vzniká stále víc firemních stránek, organický dosah se neustále zmenšuje. Pokud zveřejníte příspěvek, možná jej uvidí 1 % vašich fanoušků, pokud budete mít štěstí. Firemní stránky navíc musí soutěžit s osobními příspěvky uživatelů, kterých je stále více, přičemž prostor v news feedu je stále stejný. Pokud chcete svůj dosah zvýšit, nezbude vám tedy nic jiného, než zaplatit. Jedním z nejrychlejších a nejdostupnějších způsobů, jak dostat vaše příspěvky k co největšímu množství uživatelů, jsou takzvané propagované příspěvky.
Co jsou to propagované příspěvky na Facebooku?
Stručně řečeno, je to vlastně PPC reklama, vytvořená pomocí příspěvku na vaší firemní stránce. Pokud chcete, aby váš organický příspěvek vidělo co nejvíc vašich fanoušků, můžete jej posílit nebo propagovat. Váš příspěvek tak uvidí více lidí, což přispěje k větší návštěvnosti vaší stránky, zvýší se počet konverzí a pochopitelně také množství peněz, které vyděláte.
Jak vytvořit na Facebooku sponzorovaný příspěvek?
Existují dva způsoby, jak toho dosáhnout. Buď prostřednictvím správce reklam na Facebooku, nebo přímo z inkriminovaného článku.
Vytvořit sponzorovaný článek přes Správce reklam na Facebooku
Pokud již máte zkušenosti s reklamou na Facebooku, přejděte do služby Facebook Ads Manager a vytvořte kampaň s jakýmkoli cílem, který koresponduje s vaším obchodním záměrem. Postupujte jako při tvorbě normální reklamy, ale místo vybrání kreativy zvolte možnost „Použít existující příspěvek“. Otevře se okno, kde budete moci vybrat příspěvek z Facebooku, který chcete propagovat.
Zde si můžete vybrat některé z vašich stávajících publik, nebo si vytvořit publikum nové. Jedním z mnoha způsobů, jak můžete začít oslovovat nové zákazníky, je cílit na lidi, kteří žijí v lokalitách, které jste schopni obsloužit, nebo na věkové rozpětí pokrývající osoby, které by se mohly zajímat o vaše produkty nebo služby.
Efektivní způsob, jak oslovit nové lidi, je následující: pokud máte nějaké seznamy e-mailů stávajících nebo předchozích zákazníků, importujte je do Audiences ve službě Ads Manager a vytvořte z nich podobná (Loookalike) publika.
►K vytvoření podobných publik můžete použít i návštěvníky vašeho webu nebo uživatele, kteří opustili košík. Můžete také cílit na uživatele na základě zájmů nebo chování.
Sponzorovat článek přímo
Kvůli sponzorování příspěvku ale nemusíte chodit do Správce reklam. Můžete to udělat přímo u vašeho příspěvku. U každého z nich totiž najdete modré tlačítko „Boost Post“, které po kliknutí otevře vyskakovací okno, kde se zobrazí možnosti cílení, trvání, rozpočtu a sledování konverzí.
V další oblasti nastavíte dobu trvání a rozpočet. V části „Sledování konverzí“ zkontrolujte, zda je Facebook Pixel zobrazen modře, což znamená, že je nastavený a aktivní. S jeho pomocí budete moci sledovat různé akce, například kliknutí na váš web. Když propagujete příspěvek, můžete si zvolit různá umístění reklamy. Kromě Facebook News Feed (kanálu vybraných příspěvků) na počítačích a mobilních zařízeních je možné jej zobrazovat i na Instagramu. Spouštíte-li reklamu na Facebooku poprvé, budete muset před aktivací vašeho propagovaného příspěvku přidat své platební údaje, jako je debetní nebo kreditní karta. Pokud máte již spuštěné nějaké reklamní kampaně, vaše platební údaje by zde měly být uloženy. Jakmile máte vše nastaveno, klikněte na tlačítko „Boost“ a vypusťte sponzorovaný příspěvek do světa.
Jak používat propagované příspěvky
Jedním z mnoha způsobů, jak využít propagované příspěvky, jsou retargetingové kampaně, při kterých oslovujeme návštěvníky našich stránek, kteří dosud nekonvertovali. Mohou to být lidé, kteří si prohlíželi produktové stránky, vložili zboží do košíku, ale nedokončili nákup. Pomocí propagovaných příspěvků jim můžeme nákup připomenout a přesvědčit je, aby jej dokončili.
Příspěvky propagované Facebookem vs. tradiční reklamy na Facebooku
Propagované příspěvky na Facebooku se velmi snadno používají, vytvářejí a spouštějí, zejména pokud jste vlastníkem malé firmy nebo jednotlivcem, a máte jen omezené nebo žádné zkušenosti se správou PPC reklam na Facebooku. Jejich sílu oceníte zejména v krátkodobých kampaních v rozsahu od jednoho do sedmi dnů, zatímco tradiční reklamy se mohou zobrazovat dlouhodobě.
Výhodou propagovaného příspěvku je jeho poměrně nízká cena a možnost začít propagovat již od malých částek. I za 50 Kč můžete dostat váš příspěvek před oči širšího publika. Čím větší rozpočet samozřejmě máte, tím více uživatelů oslovíte, tím rychleji se vše naučíte a tím lépe můžete své příspěvky a reklamy optimalizovat podle svých poznatků.
►Jednou z dalších výhod propagovaných organických příspěvků je to, že každý uživatel, který na váš příspěvek nějak reagoval, například komentářem nebo sdílením, může být také zařazen do cílového publika.
I když se příspěvky propagované Facebookem snadno nastavují, oproti klasickým Facebook reklamám mají určitá omezení. Tradiční reklamy na Facebooku vám nabízejí možnost vybrat si cíl kampaně, jako je zvyšování povědomí, zapojení, návštěvnost webu, účast na událostech, instalace mobilní aplikace, potenciální zákazníci nebo konverze, zatímco propagované příspěvky nikoli. Účinnost propagovaných příspěvků však primárně tkví ve zvyšování povědomí o značce a zapojení uživatelů, ačkoli pokud ke svému příspěvku přidáte odkaz na web, získáte také návštěvnost a konverze.
►U tradičních reklam můžete také nastavit pokročilejší možnosti cílení, můžete nastavovat zahrnutí a vyloučení různých publik, využívat různé strategie nabídek a optimalizace.
PPC reklamy na Facebooku nabízejí mnohem větší flexibilitu, kterou se vyplatí prozkoumat. Pokud však chcete rychle a snadno získat mnohem větší dosah vašich organických příspěvků, propagované příspěvky jsou to, co právě teď potřebujete.
Využití propagovaných příspěvků v marketingové strategii
Propagované příspěvky se skvěle hodí jako doplněk k vašim tradičním reklamním kampaním na Facebooku.
Kvůli omezením cílení nejsou tak účinné jako běžné PPC reklamy, ale výborně vám poslouží, pokud například uvádíte na trh nový produkt a potřebujete jej představit eventuálním zákazníkům. Propagované příspěvky většinou osloví lidi v horních patrech trychtýře, takže zde nemůžete očekávat žádnou smršť konverzí, ale postupným předáváním informací můžete zájemce přesunout do nižších pater trychtýře až k finální konverzi.
Pokud plánujete používat propagované příspěvky, pamatujte na to, jaký je váš cíl. Pokud je vaším cílem zvyšování povědomí a angažovanosti, jsou propagované příspěvky to pravé. Chcete-li něco navíc, například zvýšit návštěvnost webu, získat zákazníky a konverze, udělejte to pomocí tradičních reklam.
Jak vytvářet propagované příspěvky, které zaujmou správné publikum
Propagované příspěvky nastavíte snadno a rychle, ale aby byly úspěšné, vyžadují tyto příspěvky promyšlenou strategii a plánování. Pojďte se podívat, jak pomocí propagovaných příspěvků zaujmout co nejvíc uživatelů na Facebooku.
Vaše příspěvky by měly být co nejkvalitnější
I přes to, že můžete propagovat téměř jakýkoli váš příspěvek, měli byste vybírat k propagaci ty nejlepší. Přece jen, propagace stojí peníze a nechcete je přece utrácet zbytečně, že?
Kvalitní příspěvek se většinou vyznačuje kvalitním a relevantním obsahem, jenž čtenářům přináší důležité informace, které mu pomohou. Příspěvek by měl být nejen relevantní, ale také čtivý, měl by obsahovat přitažlivý obrázek a výzvu k akci. Nezapomeňte, že přestože je váš příspěvek propagován Facebookem, stále musí v newsfeedu soupeřit o pozornost diváků s fotkami roztomilých koťátek a videi z rodinných oslav. Lidé listují svými kanály na Facebooku, a pokud je váš příspěvek nezaujme, budou jej ignorovat.
Začleňte propagované příspěvky na Facebooku do vaší marketingové strategie
Propagovat organický příspěvek na Facebooku je účinný a relativně levný způsob, jak zvýšit jeho dosah a povědomí uživatelů o vašem podnikání. Propagované příspěvky lze snadno nastavit a spustit, a zajistit tak efektivní doplněk vaší marketingové strategie.
Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Vlastimil Malík
Foto zdroj: pixabay.com