Propagační text ve službě Nákupy Google nahradí automatické rozšíření
Google představil další novinku. Tentokrát se týká rozšíření reklam týkajících se nakupování. Pro toto rozšíření se Google rozhodl poté, co stále více inzerentů začínalo používat propagační text, kterým se snažili zvýraznit speciální nabídku nebo dopravu zdarma v rámci Merchant Center.
Stále více inzerentů na internetu používá volitelné rozšíření u PPC kampaní - propagační texty, kterými se snaží více zviditelnit speciální cenové nabídky nebo například dopravu zdarma. Proto se Google rozhodl rozšířit reklamy, které se týkají služby Nákupy Google. Tato nová automatická rozšíření jsou zobrazována společně s reklamou a jejich cena je účtována podobně jako v AdWords, tedy nabídkou maximální ceny za proklik.
Dle společnosti Google zákazníci preferují tato automatická rozšíření více než klasické propagační texty, a inzerenti tak získávají lepší a kvalitnější prokliky. Po tomto zjištění se mimo jiné společnost Google rozhodla k opuštění propagačních textů, konkrétně na konci září 2015.
zdroj: Google
Používáte nyní propagační texty?
Pokud nyní používáte ve svých reklamách propagační texty, nemusíte se bát. Nebudete totiž muset provádět žádné změny. Vaše reklamy v žádném případě nebudou dotčeny, bude pouze odstraněn zmíněný propagační text. Nová automatická rozšíření reklam zobrazují speciální nabídky typu sleva nebo doprava zdarma automaticky s využitím dat, která již byla zadána inzerentem v rámci účtu Merchant Center. Google tento typ rozšíření rozbrazuje v případech, kdy vyhodnotí, že tímto dojde ke zlepšení výkonu reklamy.
Co je třeba k používání produktových informací?
Abyste mohli začít využívat možností produktových reklam, je nejdříve nutné založit si kromě účtu AdWords i účet Google Merchant Center. V rámci tohoto účtu totiž budete moci spravovat informace o produktech. AdWords se zabývá spíše správou reklam a kampaní.
Jaké výhody přinesou reklamy s produktovými informacemi?
Při používání reklam s produktovými informacemi získáte zejména kvalitnější potenciální zákazníky. Díky informacím o produktu přímo v reklamě totiž nakupující uživatelé na vaši reklamu většinou kliknou v případě, že si produkt opravdu chtějí koupit. Na daný dotaz jednoho zákazníka také může být zobrazeno více reklam. Mnoho obchodníků zaznamenává vyšší CTR (míru prokliku) u těchto reklam oproti textovým reklamám.
Zmíněné automatické rozšíření PPC kampaní bude zobrazováno ve vyhledávací síti a v závislosti na typu rozšíření je možné zobrazení i v síti obsahové. Inzerenti tak budou moci získat relevantnější prokliky a zlepšit tak své prodeje.
Autor: Petr Hádek, Martina Rosenkrancová a kolektiv
Zdroj: clickingsight.co.uk, verticalrail.com, ppchero.com, google.com