Prodej pojišťovacích produktů je obor, ve kterém panuje poměrně silná konkurence. Pojišťovacích agentů je stále víc, zatímco trh zákazníků je stále stejný. Není proto žádný div, že každý pojišťovací agent se snaží využít všech příležitostí, jak se prosadit oproti své konkurenci a získat víc klientů.
Pokud hledáte nové klienty, měli byste s tím začít na místě, kde je potenciálních zákazníků nejvíce - na internetu. Převážná většina současných lidí v ČR tráví v online prostředí více času než kdekoli jinde. Správně zvolený online marketing vám proto dokáže přivést přesně ty lidi, kteří momentálně hledají vhodné pojištění. Hledání nových klientů pomocí online inzerce je jednodušší, než si možná myslíte - stačí vědět, kde hledat. Dobře fungující reklamní kampaň zvýší vaše příjmy, a přitom nemusí být ani nijak finančně náročná. Pojďme se nyní společně podívat na možnosti placené, bezplatné a nízkonákladové online propagace vhodné pro prodej pojištění.
Možnosti placené reklamy na pojištění
Jedním z nejrychlejších způsobů, jak se spojit s novými klienty, jsou placené PPC reklamy. Tyto reklamy můžete zveřejnit na různých místech, ale všechna fungují stejným způsobem: reklamní platformě platíte peníze za to, že na vaši webovou stránku přivede cílené návštěvníky. Zaplatíte jim určitou částku za každého zákazníka, který klikne na váš odkaz, budete tedy mít dokonalou kontrolu nad tím, kolik zaplatíte a co za své peníze dostanete. Náklady na placenou reklamu se odvíjejí od konkrétního oboru vašeho podnikání, umístění reklamy a úrovně interakce s vaší reklamou.
Google Ads
Google je jedním z nejoblíbenějších míst pro pojišťovací reklamu. To je do značné míry způsobeno jeho platformou Google Ads, která umisťuje placené reklamy nahoru na první stránku s výsledky vyhledávání, kdykoli někdo hledá klíčové slovo související s vaší firmou. Díky tomu, že se reklamy zobrazují až nad přirozenými výsledky vyhledávání, můžete tak získat obrovské množství potenciálních klientů, kteří v Googlu hledají klíčová slova související s pojištěním.
Reklama v Googlu vypadá skoro stejně jako ostatní výsledky vyhledávání, akorát je u ní napsáno tučně "Reklama". Vzhledem k tomu, že čím výše je vaše reklama na stránce s výsledky vyhledávání, tím je pravděpodobnější, že na ni lidé kliknou, a můžete tak získat obrovskou návštěvnost.
Reklamy na Facebooku a Instagramu
Na sociálních sítích tráví volný čas a relaxuje obrovské množství lidí, díky čemuž jsou skvělými místy pro umístění reklam na pojištění. Obě tyto platformy mají každý den miliony online uživatelů. Když se jim vaše reklama zobrazí při procházení jejich novinek, dozvědí se o vás, a možná je vaše reklama natolik zaujme, aby na ni klikli a kontaktovali vás. Facebook a Instagram totiž umožňují nastavit reklamu tak, aby se zobrazovala pouze lidem, kteří mají o pojištění zájem. Sociální sítě totiž o svých uživatelích schraňují obrovské množství informací, které je možno využít na cílení na konkrétní skupiny uživatelů. To znamená, že můžete rozeslat cílenou reklamu lidem určité věkové skupiny, pohlaví a umístění, kteří sledují určité stránky a mají rádi konkrétní obsah.
►Chcete například oslovit vdané ženy ve věku 25 - 30 let, které se během posledního roku přistěhovaly do Pardubic a mají rády seriál Ulice? Pro cílení PPC reklam na Facebooku to není žádný problém.
Možnosti bezplatných a levných reklam na pojištění
I když vám placené reklamy nabízejí mnoho různých příležitostí, jak rychle a efektivně oslovit potenciální nové klienty, existují také levnější nebo bezplatné možnosti reklamy, které můžete využít pro marketing vašeho podnikání. Většinou sice trvá déle, než uvidíte výsledky, a vyžadují více úsilí, ale pokud je použijete, zaručí vám úspěch s minimálními vyloženými prostředky.
Aktivní přítomnost na sociálních médiích
Vrátíme-li se zpět na sociální média, za inzerci nemusíte platit. Informace o vaší nabídce pojišťovacích služeb můžete rozšířit napříč sociálními sítěmi pouze svou aktivní účastí. Vytvořte si stránku například na Facebooku, kde budete pravidelně zveřejňovat obsah související s vaší nabídkou. Pokud máte blog nebo web, zahrňte odkazy na ně do svých příspěvků. Tímto způsobem budete propagovat svou společnost a zároveň komunikovat se svým publikem a seznamovat je s tím, kdo jste a co děláte. Poskytujte zdarma informace, které mohou lidem pomoci činit informovaná rozhodnutí ve světě pojištění. Můžete se také pustit do tvorby obsahu a dát dohromady několik užitečných infografik. Pokud budete publikovat zajímavý a užitečný obsah, lidé jej budou mezi sebou sdílet a dozví se o vás tisíce dalších potenciálních klientů.
Všichni vaši fanoušci na sociálních sítích jsou vaši potenciální zákazníci. Možná dnes ještě o žádné pojištění nemají zájem. Ale pokud se jim bude líbit obsah, který sdílíte, pravděpodobně budete tím, koho kontaktují, když budou cokoli v oblasti pojištění potřebovat.
Vytvořte pro své podnikání profil Google Maps a ve službě Moje firma na Googlu
Pokud má vaše firma profil na Google Maps a ve službě Moje firma na Googlu, budou se informace o vašem podnikání zobrazovat na předních místech vyhledávání Google, pokud zákazník bude hledat pojišťovacího agenta ve svém okolí. V profilu se potenciální zákazník dozví všechny potřebné informace o vaší firmě: adresu, telefonní číslo, otevírací dobu vaší kanceláře, i seznam pojišťovacích produktů, se kterými dokážete zákazníkům pomoci.
Vytvoření vašeho profilu je však jen jednou částí výhod, které vám Google nabízí. Můžete zde totiž získávat i recenze, které mohou přesvědčit potenciální klienty, aby vás kontaktovali. Díky mnoha pozitivním recenzím bude uživatel motivován k tomu, aby navštívil váš web a dozvěděl se více o vašich službách.
E-mailový marketing jako přímá reklama
E-mailový marketing je nízkonákladová možnost přímé reklamy. Umožňuje vám udržovat kontakt se svými zákazníky a současně jim nabízet pojišťovací produkty. Prostřednictvím e-mailového marketingu můžete cílit přímo na své publikum a navrhnout jim například speciální nabídky pojištění, které mohou sdílet se svou rodinou a přáteli - tím se můžete dostat i k případným dalším klientům. Nezapomeňte však, že aby lidé otevírali vaše e-maily a neposílali je automaticky do složky s nevyžádanou poštou, měly by přinášet obsah, který adresáty zajímá a je pro ně vysoce užitečný. Ve skutečnosti by vaše e-mailingová kampaň měla obsahovat minimálně 80 % užitečných informací a pouze 20 % propagace vašich služeb.
Začněte ještě dnes
Nyní, když víte o možnostech online inzerce, můžete začít inzerovat své pojišťovací produkty ještě dnes. Online reklamy pomohou budovat povědomí o vaší značce a dají lidem vědět o skvělých službách, které nabízíte.
Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Vlastimil Malík
Foto zdroj: pixabay.com