Proč se při optimalizaci stránky často neobejdete bez celkového redesignu

Optimalizace a redesign webu
Každý, kdo se pokouší optimalizovat své webové stránky, by chtěl co nejlepší výsledky s minimálním úsilím. Z tohoto důvodu může být obtížné takového člověka přesvědčit, že redesign webových stránek dokáže SEO výrazně zlepšit.

SEO však není jen o získávání zpětných odkazů. Jde o komplexní úpravu celého webu, tak aby byl pro vyhledávače snadno pochopitelný a poskytoval návštěvníkům informace, které hledají. V některých případech to bez kompletního redesignu stránky nejde. Proč tomu tak je?

Váš původní obsah není „SEO friendly“

Pokud tvoříte obsah, aniž byste přitom přemýšleli o SEO, budete možná muset začít znova od začátku a vytvořit nový obsah, který by respektoval pravidla SEO a obsahoval správná klíčová slova. Pokud totiž píšete obsah, který neobsahuje příslušná klíčová slova, bylo by obtížné je jen tak připsat do stávajícího textu, aby to vypadalo přirozeně. Možná také při SEO analýze zjistíte, že jste cílili na špatné publikum. 

Obsah, který píšete pro špatné publikum, je k ničemu a bude třeba jej vyměnit.

Váš web potřebuje technické opravy

Součástí optimalizace stránky je také technické SEO. Pokud má totiž vaše stránka technické problémy, je potřeba je nejdříve vyřešit, aby optimalizace měla vůbec smysl. K čemu optimalizovat stránku, která pořádně nefunguje? Technické SEO může zahrnovat:

  • Převedení stránek na rychlejší server
  • Přechod stránek z HTTP na HTTPS
  • Nastavení kanonických verzí adres URL (aby se zabránilo duplicitnímu obsahu)
  • Vytvoření oddělených domén pro různé země nebo jazyky

Vytváření nového obsahu zrychluje indexaci webu

Stránky, které pravidelně přidávají nový obsah, navštěvují roboti vyhledávačů častěji, což vede k rychlejší indexaci a lepšímu hodnocení. Proč tomu tak je?

Uživatelé hledají nové poznatky, nápady a data. Nechtějí najít obsah, který by jen opakoval to, co už předtím viděli, nebo informace, které by mohli najít na stránkách vašeho konkurenta. Vyhledávače také dávají přednost novému obsahu, protože bývá nejrelevantnější. Vyhledávače navíc berou údaj, jak často stránky zveřejňují nový obsah, jako indikátor kvality.

Přidávání obsahu vám umožní cílit nová klíčová slova. Zákazníci neustále používají nové vyhledávané výrazy. Čerstvý obsah vám umožní zaměřit se na tyto fráze a zvýšit tak návštěvnost.

redesign webu

Redesign webové stránky zlepšuje SEO

Přestože se redesign stránky může zdát náročný, existují i další důvody, proč se bez něj neobejdete.

Využití nejnovějších trendů v SEO

V závislosti na tom, kdy jste naposledy redesignovali váš web, mohou vaše webové stránky používat mnoho SEO taktik, které jsou zastaralé, neúčinné, nebo dokonce škodlivé. I když je možné průběžně ladit SEO strategie tak, aby odrážely aktualizace vyhledávacích algoritmů, čas od času je lepší, rychlejší a levnější začít znovu od nuly.

Vylepšení UX

Před mnoha lety SEO znamenalo jen optimalizaci pro vyhledávače. To už ale neplatí. Dnes je stejně důležité myslet i na uživatele, a to je právě úkolem UX. Proto byste při SEO redesignu měli pokrýt i prvky UX jako:

  • Zvýšení rychlosti načítání – Upravte stránky tak, aby se co nejrychleji načítaly, zejména na mobilních zařízeních. Rychlost načítání je navíc důležitým SEO faktorem, který ovlivňuje umístění stránky ve vyhledávání.
  • Odstranění přesměrování – Čím více přesměrování na stránce máte, tím déle se stránka načítá. Proto se snažte vyhnout přesměrování, kdykoli je to možné. Možná však budete přesměrování potřebovat pro udržení některých stávajících stránek, které mají vysokou návštěvnost. V případě, že je přesměrování nezbytné, je nutné jej správně implementovat, abyste se vyhnuli chybovým stránkám.
  • Zvýšení přístupnosti – Stránky musí mít responzivní design, aby bylo zajištěno, že se zobrazí správně na všech zařízeních a ve všech verzích prohlížečů. Je lepší, když je obsah čitelný pro všechny uživatele. To zahrnuje přístupnost obsahu pro čtečky obrazovky a možnost zvětšení velikost textu pro slabozraké uživatele.
  • Vizuální přitažlivost – Přestože zajímavé a užitečné informace jsou základ, vizuální stránka vašich webových stránek musí být také atraktivní, aby zaujala pozornost uživatelů.
  • Vylepšení navigace – Pro návštěvníky je důležité, aby vaše webové stránky byly snadno použitelné. Kromě toho, aby se na stránce dalo snadno orientovat, UX zahrnuje i umístění nejdůležitějšího obsahu na místa snadno dostupná z hlavní stránky.

Redesign stránky vám umožní využít nejnovějších trendů v optimalizaci pro vyhledávače, pomůže vám s odstraněním všech chyb, které se na webu za ta léta nashromáždily, a vytvořením intuitivní navigace, která umožní vašim návštěvníkům si web co nejvíce užít.

AEO a UX

Je ovšem jasné, že kompletní SEO redesign není něco, co byste si zvládli udělat sami za odpoledne. Vyžaduje to spoustu práce a odborných znalostí, aby vše bylo provedeno správně. Pokud to však s vaším webem myslíte vážně, obraťte se na SEO agenturu, která vše zařídí za vás. Investované prostředky se vám v takovém případě nejen vrátí, ale přinesou vám i dlouhodobé zvýšení návštěvnosti, zlepšení konverzního poměru a mnohem vyšší zisk.

 

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

 

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp