Proč a jak správně propojit SEO s e-mailingem

Proč a jak správně propojit SEO s e-mailingem
Naučte se efektivně kombinovat taktiku optimalizace pro vyhledávače s e-mailovým marketingem a posuňte své online podnikání o level výše. Jak to provést?

Jestliže stále berete optimalizaci pro vyhledávače (SEO) a e-mailing jako dvě zcela samostatné a odlišné strategie, měli byste začít uvažovat trošku jinak. Oba postupy jsou sice samy o sobě účinné, ovšem když je dobře zkombinujete, budou se navzájem posilovat a vykazovat ještě lepší výsledky. Poradíme vám, jak toho dosáhnout, protože moderní marketing už není o využívání jednoho kanálu, ale o vzájemném vícekanálovém propojení.

Co spojuje SEO s e-mail marketingem?

E-mailing sice přímo neovlivňuje vaše pozice ve výsledcích vyhledávání, hraje však důležitou roli v podpoře chování, které se vyhledávačům líbí. To znamená, že lidé tráví více času na vašem webu, klikají na různé stránky a sdílejí váš obsah. Když se toto děje, SEO roste a vzkvétá.

Pomocí e-mailingu:

  • Přivádíte na web cílenou návštěvnost: Když rozešlete marketingové sdělení na adresy ze svého seznamu zákazníků, oslovujete tím spotřebitele, kteří už o vaše zboží nebo služby projevili zájem. Obsahuje-li takový e-mail odkaz na blogový článek, vstupní stránku nebo rovnou na produktovou kartu, vedete na svůj web relevantní a kvalifikovaný provoz, což může vyhledávačům signalizovat, že je návštěvnost opravdu hodnotná.
  • Budujete autoritu značky: Když se vaše e-maily s užitečným obsahem objevují v doručené poště příjemců pravidelně, začínají vás více vnímat jako experta v oboru. Tato důvěryhodnost často přerůstá ve sdílení vašeho obsahu, zpětné odkazování a opakované návštěvy, což je perfektní pro SEO.
  • Pochopíte, co vaši zákazníci chtějí: Budete-li sledovat a vnímat, na co lidé klikají, které předměty otevírají, a které naopak nechávají bez povšimnutí, můžete podle toho ladit svou obsahovou strategii na webových stránkách i v e-mailech. Komunikace pak bude lépe odpovídat zájmům vašeho publika.

Výhody propojení e-mailingu a SEO

Když využijete svou e-mailovou strategii jako doplněk pro SEO, můžete očekávat následující posuny.

  • Větší zájem o váš obsah: SEO přivádí nové lidi a e-maily je udržují v obraze.
  • Lepší zapojení: Takzvaně "teplé" kontakty z e-mailů setrvávají na vašem webu delší dobu, ve větší míře jej prozkoumávají a je u nich vyšší pravděpodobnost provedení konverze.
  • Silnější povědomí o značce: Opakovaná prezentace firmy napříč kanály posiluje přítomnost značky mezi lidmi.
  • Hlubší poznání publika: Nástroje e-mailového marketingu a SEO společně pomáhají získat ucelenější představu o tom, co vaši zákazníci chtějí.

Rychlé výsledky: Jak optimalizovat e-maily pro cíle SEO

Podívejte se na několik praktických kroků ke zefektivnění SEO optimalizace vašich e-mailových zpráv.

Přirozeně používejte klíčová slova

Stejně jako vaše webové stránky mohou i e-maily těžit z kvalitní analýzy klíčových slov. Zaměřte se na dlouhá klíčová slova a fráze (long-taily), specifická pro obor vašeho podnikání a odpovídající tomu, co vaši zákazníci chtějí.

Posuňte se za hranice předmětu

S klíčovými slovy pracujte nejen v předmětech e-mailů, ale smysluplně je zahrňte také do záhlaví a textu sdělení. Držte se přitom střídmosti. Nejde o to, abyste své zprávy klíčovými slovy zahltili, ale abyste zvýšili jejich relevanci.

Všechno dění monitorujte pomocí UTM kódů

Parametry UTM (Urchin Tracking Module) jsou ty malé doplňky na konci URL adres. Pomohou vám se sledováním, odkud pochází návštěvnost vašich webových stránek. Díky přidání UTM kódů k odkazům v e-mailech zjistíte, který obsah generuje nejvíce kliknutí, co vede ke konverzi a na jaké prvky byste se měli více zaměřit. Získaná data využijete nejen při ladění e-mailingové strategie, ale i při tvorbě obsahu a plánu optimalizace.

Podpořte snadné sdílení obsahu

I když vyhledávače neindexují e-mailové zprávy, indexují obsah, na který v nich odkazujete. Povzbuďte odběratele ke sdílení blogových příspěvků nebo vstupních stránek přidáním příslušných tlačítek, výzev k akci nebo možnosti ve stylu sdílet s přáteli.

Při vkládání odkazů do e-mailů dbejte na to, aby byl kotevní text popisný, to znamená vedl na obsah, o kterém "hovoří". Pomůžete tím vyhledávačům pochopit kontext odkazované stránky, čímž pomáháte efektivnější optimalizaci.

Udržování osobního přístupu

Díky rozumné míře personalizace zvyšujete počty otevření zpráv a prokliků a zároveň budujete těsnější spojení se svým publikem. Oslovujte odběratele křestními jmény, přizpůsobujte obsah zpráv různorodým segmentům publika a pokud je to možné, snažte se vycházet z předchozího chování při kontaktu s vaší značkou. A mějte na paměti, že personalizace neznamená pouhé vložení nevyskloňovaného křestního jména do předmětu zprávy.

Používejte dynamické obsahové bloky měnitelné na základě chování zákazníků. Když si někdo prohlédne konkrétní produkt/službu na vašem webu, pošlete mu e-mail s tím nejlepším nebo nejužitečnějším, co mu v dané kategorii můžete nabídnout. A připomeňte, že to, o co se zajímal, máte pro něj pořád připravené.

Zkoumejte e-mailové interakce a získaná data o preferencích zákazníků využijte k přizpůsobení dalšího obsahu svých zpráv. Personalizujte výběr blogových článků podle úrovně dovedností čtenářů (Novic, Středně pokročilý, Expert) a také podle historie nákupů (doplňky, vylepšení, exkluzivní nabídky). Každý člověk reaguje lépe, když se zajímáte o jeho problémy a mluvíte přímo s ním.

Promyšlené cílení e-mailové komunikace přivádí návštěvnost k obsahu, o který mají vaši uživatelé opravdu zájem. Díky tomu zvyšujete pravděpodobnost, že s vámi zůstanou, kliknou i příště a dřív nebo později dospějí až ke konverzi.

Tou ovšem váš e-mailing nekončí. Po dokončení transakce následují zprávy se žádostmi o recenze, zpětnou vazbu a doporučení. Hodnocením jednak své publikum dál zapojujete a navíc získáváte cenný obsah, který využijete ke zvyšování autority webu a jeho viditelnosti ve výsledcích vyhledávání.

Automatizace každodenní rozesílky

Bez automatizovaného procesu škálování personalizovaného obsahu se dnes při optimalizaci e-mailového marketingu prakticky neobejdete. Využívejte automatické sekvence zpráv provádějící zákazníka celým nákupním procesem. Příklad: V uvítací sérií e-mailů po přihlášení k odběru odkazujte na užitečný blogový obsah. V období po nákupu posílejte různé tipy na využití produktu, krátké návody a triky nebo skryté "tajné" možnosti. Díky automatizaci neustále přivádíte návštěvnost, aniž byste museli svá sdělení každý den na spoustu adres odesílat ručně.

Snažte se své publikum co nejvíce segmentovat, protože čím cílenější sdělení pošlete, tím je pro příjemce relevantnější a víc ho zaujme. Nezáleží až tak na tom, jestli dělíte uživatele podle nákupního chování, zájmů nebo lokality. Důležité je, aby v emailu byl obsah, po kterém odběratel touží, čímž v naprosté většině případů dosáhnete výrazně lepší interakce.

Měření podstatného

Nenechte se unést mírou otevření zpráv nebo počtem odběratelů, kteří klikli na výzvu k akci. Na metriky e-mailingu musíte koukat v širších souvislostech celkových výsledků.

  • Tráví lidé po kliknutí na vašem webu více času?
  • Vedou jejich návštěvy k nákupům, registracím nebo jiným konverzím?
  • Získává obsah, který v e-mailech nabízíte, zpětné odkazy? Lepší se jeho pozice ve výsledcích vyhledávání?

Prozkoumejte data z vaší e-mailingové platformy pomocí služby Google Analytics (nebo jakéhokoliv jiného nástroje pro analýzu), abyste viděli dlouhodobý dopad svého úsilí. Na základě tohoto poznání dál neustále zdokonalujte své propojené e-mailové a SEO strategie.

Buďte důslední a nedělejte si to složité

Nemusíte být zkušeným specialistou na SEO ani mimořádným expertem na e-mailový marketing, abyste díky kombinaci těchto dvou strategií brzy zaznamenali hmatatelné výsledky. Podobně jako u dalších marketingových disciplín, i tady se úspěch odvíjí od ochoty testovat, vylepšovat a zas a znova zkoušet.

Jestli teprve začínáte, udržujte si přehled a nepouštějte se hned do velkého množství složitých kroků. Netlačte zbytečně "na pilu", pošlete odkaz na jeden váš nejužitečnější blogový příspěvek, přidejte sledovací UTM kód a pozorujte, jak si vede. Nastavte jednoduchou automatizaci přivádějící lidi na váš web bez toho, že byste museli pořád myslet na odesílání zpráv.

Představte si e-mailing a SEO jako dva spoluhráče. Každý z nich má své silné a slabé stránky, ale nejlépe hrají, když se vzájemně doplňují. Závěrečné shrnutí vám pomůže "koučovat" tuto dvojici k vítězství.

  • Odkazujte v e-mailových zprávách na blogové příspěvky bohaté na relevantní klíčová slova.
  • Používejte UTM parametry ke sledování výkonu odkazů.
  • Přizpůsobujte obsah předchozímu chování uživatelů.
  • Žádejte prostřednictvím e-mailů o recenze a zpětnou vazbu.
  • Segmentujte publikum a posílejte sdělení užitečná pro konkrétní skupiny.
  • Automatizujte procesy pro zajištění plynulého provozu e-mailingu.
  • Tvořte přístupný obsah, který lidé chtějí sdílet a šířit

Zdroj: searchengineland.com, searchenginejournal.com, marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Martin Kulhánek

Foto zdroj: AI, pixabay.com

 

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp