PPC vs. SEO pro začínající firmy

SEO vs PPC
Jistě víte, že marketingové disciplíny, jako je SEO a PPC, jsou důležitým aspektem pro prosperitu v jakémkoli online podnikatelském prostředí. Jak na to?

Zatímco velké a známé značky investují do SEO a PPC obrovské sumy, pokud je vaše podnikání teprve v plenkách, možná přemýšlíte, zda je investice do těchto marketingových taktik z finančního hlediska rozumným krokem.

Pokud zatím vaše firma příliš nevydělává, bude zřejmě prioritou rozumné využívání vašich zdrojů. V dnešním příspěvku se blíže podíváme na klíčové výhody a nevýhody SEO a PPC pro začínající firmy a na to, co by mohly znamenat pro vaše podnikání.

Výhody PPC pro začínající firmy

PRO: Nabízí rychlé výsledky (když se provádí správně!).

Jednou z nejlákavějších věcí na PPC je, že slibuje rychlé výsledky pro každého, kdo má k dispozici rozpočet. PPC reklama vám umožňuje okamžitě se objevit na první stránce Googlu, pokud za to zaplatíte. Je to úžasný a efektivní způsob, jak dosáhnout skvělé návratnosti investic. Není to však žádná magie. Když máte nabídky nastavené tak, aby předstihly konkurenci, bude se vaše firma objevovat na prvních místech v SERP, kde váš cílový trh hledá firmy, jako je ta vaše, což vám zajistí okamžité zvýšení návštěvnosti vašich webových stránek a snad i nárůst konverzí.

Jednou z největších překážek při provozování začínajícího podniku je skutečnost, že nikdo pořádně neví, kdo jste, a generování kvalitní organické návštěvnosti bude nějakou dobu trvat. Spuštěním PPC kampaně budete moci tento problém efektivně obejít hned od prvního dne.

PRO: PPC přinese kvalifikovanou návštěvnost, zatímco se vaše organická návštěvnost bude teprve budovat.

Dalším velkým plusem pro PPC je to, že skvěle plní to, k čemu je určena SEO: dostává vaši značku do povědomí těch správných lidí. Díky správně vedené PPC kampani se vaše webové stránky budou těšit okamžitému nárůstu návštěvnosti od kvalifikovaných zájemců - lidí, kteří již udělali první krok a vyhledali vaši firmu na Googlu.

Jak jsme již uvedli, přivést slušný tok organické návštěvnosti v počátcích podnikání je těžké, a zatímco se pověst vaší značky vyvíjí, dobrá PPC kampaň vám může pomoci přetrvat, než se vaše úsilí o SEO začne projevovat.

PRO: Umožní vám konkurovat zavedenějším značkám

Vědomí obrovského rozdílu mezi vašimi zdroji a tím, co mají k dispozici giganti ve vašem oboru může být pro začínajícího podnikatele skličující. Je zřejmé, že pokud jste právě založili společnost zabývající se spotřebními technologiemi, čeká vás ještě dlouhá cesta, než budete mít zdroje, které vám umožní konkurovat marketingovým kampaním společnosti Apple.

S dobře zvoleným přístupem k PPC však budete schopni získat některé podíly na trhu, které velkým firmám unikají. Pokud je například vaše firma značkou obuvi, může mít nějaká obrovská mezinárodní značka monopol na základní klíčové slovo "boty", ale long-tailová klíčová slova jako "udržitelná společenská obuv" mohou zůstat volná pro vás.

Dokonce i u konkurenčnějších klíčových slov s velkým objemem vyhledávání může cílení na ně v určitou denní dobu nebo prostřednictvím jiných kvalifikátorů umožnit vaší začínající společnosti vybojovat překvapivě cenný kus trhu vyhledávání!

Nevýhody PPC pro začínající firmy

PROTI: Může být drahá, zejména na konkurenčně náročnějších trzích.

Jedním z nejčastěji uváděných důvodů, proč začínající firmy PPC odkládají, je rozpočet potřebný k dosažení slušných výsledků. Placené vyhledávání tvoří velkou část marketingových rozpočtů většiny firem a neočekává se, že by se to v dohledné době změnilo.

Vzhledem k obrovské vnitřní hodnotě PPC marketingu si bohatší společnosti přirozeně vezmou lví podíl na viditelnosti a kliknutí na nejcennější klíčová slova, což začínajícím podnikům ponechává omezené možnosti expanze.

Jak jsme již zmínili, často existují způsoby, jak tuto překážku obejít. V některých odvětvích a tržních nikách však může samotná velikost zdrojů, kterými disponují velcí firemní konkurenti, znamenat, že PPC není rozumnou investicí, dokud vaše značka nezíská větší pozici.

PROTI: Potenciál pro nízkou návštěvnost

Ačkoli některé startupy budou mít se svými PPC velký úspěch hned na začátku, není to v žádném případě zaručeno, zejména v novějších, rozvíjejících se odvětvích, například v nástrojích umělé inteligence pro specializované aplikace.

Pro mnoho podniků bude získání dobrých výsledků z jejich PPC kampaní postupným procesem, který bude vyžadovat spuštění relativně málo financovaných a nepříliš úspěšných kampaní a jejich následnou analýzu s cílem získat poučení, které můžete použít pro zdokonalení budoucích kampaní.

Pokud jsou vaše zdroje již tak napjaté, možná si nebudete moci dovolit takové pomalé období, které se vyznačuje nízkou intenzitou návštěvnosti. Než se pustíte do kampaně, nezapomeňte prozkoumat specifika placeného vyhledávání ve vašem oboru.

Výhody SEO pro začínající podniky

PRO: Vytváří vysoce kvalifikovanou návštěvnost

Zatímco PPC leady nemusí být vždy nejcennější, SEO je ze své podstaty účinné při přitahování pozornosti od takových lidí, kteří již hledají firmu, jako je ta vaše.

Společnosti Google se podařilo ovládnout trh vyhledávačů díky tomu, že vyvinula algoritmus, který skvěle poskytuje výsledky, které lidé chtějí. Taktika SEO se stále více vyznačuje důrazem na signály zapojení uživatelů, což v podstatě znamená, že čím více přizpůsobíte své stránky požadavkům svého publika, tím výše se umístíte na stránkách s výsledky vyhledávání.

Od obecných, technických kroků, jako je maximalizace rychlosti webu a používání uživatelsky přívětivé navigace, až po publikování vysoce kvalitního a hodnotného obsahu vytvořeného pro konkrétní podskupinu vašeho cílového trhu, SEO skvěle přitahuje na váš web cenné, kvalifikované potenciální zákazníky.

PRO: Zlepšuje navigaci a použitelnost vašich stránek

V návaznosti na tento bod vám SEO nejen pomůže umístit se na vyšší pozici na stránce daných výsledků vyhledávání, ale také zajistí, že když lidé přijdou na váš web, budou mít mnohem pozitivnější zkušenosti, což podpoří word-of-mouth marketing a posílí loajalitu ke značce.

Kdysi se na přední místa v SERPu mohl dostat každý, kdo dokázal vygenerovat několik spamových odkazů a naplnit stránku klíčovými slovy. Google od té doby ušel dlouhou cestu a v roce 2022 musí firmy vytvořit stránky, které nejen obsahují spoustu klíčových slov a kvalitních zpětných odkazů, ale také poskytují veskrze pozitivní zážitek.

PRO: Zajišťuje udržitelný a dlouhodobý růst

Ačkoli v porovnání s PPC může SEO chvíli trvat, než se rozjede, je to udržitelné, dlouhodobé marketingové řešení. Vyhledávání je masivní součástí moderní cesty kupujícího v jakémkoli odvětví, a to bude s vývojem do budoucna platit ještě více.

Péče o veškerý obsah, odkazy a údržbu, která je nutná k tomu, aby se web dostal na ta nejvyšší místa v Googlu, bude asi trvat dlouho, ale jakmile se tam jednou dostanete, bude trvat stejně dlouho, než vás konkurence opět stáhne dolů.

Navíc, i když objem určitých klíčových slov PPC může z týdne na týden velmi kolísat, pokud se budete řídit filozofií Googlu a poskytovat koncovému uživateli skutečnou hodnotu, představuje SEO spolehlivou cestu k udržitelnému a dlouhodobému růstu.

Tři výhody spolupráce PPC a SEO

PPC a SEO se samozřejmě vzájemně nevylučují a přístup k digitálnímu marketingu, který využívá jak PPC, tak SEO, má mnoho výhod...

1. Konzistentnější umístění

Vzhledem k tomu, že se algoritmus společnosti Google v průběhu času mění, může dojít k přehazování výsledků vyhledávání bez jakéhokoli upozornění, což může způsobit pokles organické návštěvnosti. Naproti tomu PPC je mnohem jednodušší: na určité klíčové slovo podáte konkurenční nabídku a pak se na něj umístíte.

Toho lze využít k zajištění konzistentnějšího umístění v průběhu času, protože když se Google rozhodne posunout vaše organické výsledky o několik pozic dolů, budete mít připravené nabídky PPC, abyste mohli kompenzovat ztrátu a efektivně získat zpět své vyšší pozice.

2. Zvýšení počtu vstupních bodů

Další velkou výhodou kombinovaného přístupu je, že se zvýší počet potenciálních vstupních bodů, přes které se zákazníci mohou dostat na váš web z vyhledávače, a získají tak jak placený, tak organický výsledek pro větší viditelnost. To je obzvláště užitečné pro složitá klíčová slova s dlouhým ocasem, u kterých má vaše organická pozice tendenci kolísat.

3. Větší soubor dat k analýze

Další velkou výhodou používání SEO i PPC je, že se rozšíří soubor dat, která máte k dispozici, a získáte tak větší přehled o tom, jak se uživatelé chovají při vyhledávání firem, jako je ta vaše. Analýza PPC může být podkladem pro vaši práci v SEO a naopak, což povede k celkově lepším výsledkům prostřednictvím marketingu ve vyhledávání.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

 

 

 

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp