PPC reklama je jedním z nejefektivnějších způsobů, jak propagovat svou firmu, produkt či službu na internetu. Vzhledem k vysoké konkurenci a technologickému pokroku, který tuto oblast ovlivňuje, se jedná o poměrně turbulentní prostředí, kde se vyplatí sledovat nejnovější trendy, které vám mohou přinést výrazný náskok před konkurencí. Každá firma, která chce úspěšně prodávat své výrobky či služby online, by proto měla investovat čas a energii do sledování nejnovějších trendů PPC. Jaké PPC trendy, které pomohou vašemu podnikání uspět, byste rozhodně neměli opomenout v roce 2022?
Stále se rozvíjející umělá inteligence
Umělá inteligence neboli AI se postupem času stále vyvíjí a rychle se stává významnou součástí efektivní PPC kampaně. Umělá inteligence nabízí pro PPC marketing nespočet výhod, od optimalizace klíčových slov až po analýzu výkonnosti reklamy.
Umělá inteligence jako taková není novým trendem, ale vzhledem k jejímu neustále se vyvíjejícímu potenciálu se bude umělá inteligence v roce 2022 značně lišit od předchozích verzí z minulých let.
Mít přehled o vývoji umělé inteligence a zajistit, abyste ji využívali v PPC reklamě co nejlépe, je proto zásadní.
►Ať už vám umělá inteligence pomáhá automatizovat nabídky, poskytuje diagnostická data nebo navrhuje aktivní long-tailová klíčová slova, jde o trend v PPC reklamě, který je třeba pečlivě sledovat.
Automatizace PPC reklamy
Mohlo by se zdát, že automatizace PPC reklamy není dnes již nic nového. Podpora automatizace PPC reklamy má však ve srovnání s ostatní marketingovou automatizací co dohánět. Dobrou zprávou je, že v průběhu roku 2022 se to pravděpodobně změní.
S tím, jak roste globální odvětví automatizace, roste i automatizace PPC reklamy na internetu. Využívání automatizace napříč celým marketingem je v současné době nejen moudré, ale také nezbytné rozhodnutí a očekává se, že v roce 2022 bude PPC automatizace jedním z nejvýznamnějších marketingových trendů.
►Jak se v roce 2022 zlepší automatizace PPC reklamy? Pro začátek očekáváme mnohem větší podporu v oblasti testování reklam, analýzy Call-to-Action a diagnostiky dat, která je nejdůležitější pro identifikaci míst, kde váš reklamní rozpočet vynakládá peníze neúčelně.
Zapojení publika na TikToku
Sociální média jsou již dlouhou dobu optimální platformou pro PPC reklamu, přičemž velmocemi v tomto byly donedávna Facebook a Instagram. Na hřišti se však objevil nový hráč, TikTok.
TikTok stále roste a zdá se, že tu zůstane – přinejmenším během roku 2022. Tato poutavá platforma sociálních médií nabízí neuvěřitelné příležitosti pro PPC marketing s možností zapojit stále rostoucí publikum, jehož počet se v roce 2022 může prostřednictvím videoreklamy přehoupnout přes miliardu. A aby TikTok posílil svůj tah na branku, nedávno uzavřel partnerství se společností Shopify, s cílem zefektivnit reklamní proces pro jeho lepší využití v marketingových strategiích firem.
Obsah zaměřený na publikum
Dlouhou dobu se reklamní strategie v PPC zaměřovaly hlavně na algoritmizovaný obsah, s cílem získání pozornosti klienta. V roce 2022 však bude zapotřebí nový přístup.
Algoritmy se vyvíjejí a zavádějí změny, které mají zlepšit zážitek publika tím, že upřednostňují kvalitní obsah zaměřený na klienta. Tyto změny donutí firmy provozující PPC kampaně přehodnotit svůj přístup a vzít do úvahy širší pohled na to, co publikum chce a v jaké formě si přeje informace získat.
►Ačkoli se může zdát, že to přinese firmám a marketérům více práce, pro online obsah a publikum, které jej používá, je to krok správným směrem, který letos pravděpodobně budete muset učinit v PPC kampaních i vy.
Skóre kvality
Přestože skóre kvality každý PPC marketér dobře zná, je dobré mít na paměti, že si vaši pozornost zaslouží i v roce 2022. Bylo a stále zůstává metrikou, podle které Google chápe kvalitu a relevanci vašich PPC reklam. Přestože Google každým dnem více a více využívá automatizaci, s relevancí vaší reklamy toho moc nenadělá. Zaměření se na vytváření relevantních reklam tedy nejen zlepší výkonnost PPC, ale také vám pomůže ušetřit peníze.
Implementujte trendy PPC roku 2022, abyste získali výhodu před konkurencí
Vzhledem k tomu, že se trendy PPC neustále mění a vyvíjejí, je nezbytné je sledovat. Výše zmíněné PPC trendy, kterým byste měli věnovat pozornost v roce 2022, vám v tom pomůžou. Některé z nich představují nové koncepty a jiné jsou známými PPC trendy, které se stále rozvíjejí a budují.
PPC trendy z roku 2021 mohou být relevantní a efektivní i v novém roce, který je před námi, ale nezůstávejte pozadu a implementujte do svých PPC strategií i trendy roku 2022, abyste získali výhodu před vašimi konkurenty.
Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Vlastimil Malík
Foto zdroj: pixabay.com