Možnosti současného digitálního marketingu jsou prakticky neomezené. Můžete propagovat své podnikání prostřednictvím mnoha různých reklamních kanálů, díky kterým můžete oslovit to správné publikum a učinit jim nabídku, které nedokážou odolat. Jak si ale v této záplavě možností vybrat marketingový kanál, který by nejlépe plnil naše cíle – zvyšování zisku?
PPC reklama ve vyhledávání
Mnoho obchodníků, kteří mají menší rozpočet na reklamu, začíná PPC reklamou ve vyhledávání jako prvním kanálem, na který se zaměřuje. Je to hlavně kvůli jednoduchosti nastavení PPC kampaně v Google Ads. Pro spuštění kampaně ve výsledcích vyhledávání nejsou vyžadovány žádné grafické bannery, obrázky a není nutné ovládat žádné pokročilé technologie. PPC reklama ve vyhledávání nabízí velmi podrobné možnosti cílení a umožní vám dostat se ve výsledcích vyhledávání před organické výsledky dosažené pomocí SEO. Návštěvníci, kteří přicházejí prostřednictvím vyhledávací sítě Google či Seznamu, navíc obvykle dobře vědí, co chtějí, váš produkt či službu aktivně hledají a jsou připraveni k nákupu, což má za následek vysoký konverzní poměr tohoto typu návštěvnosti.
►Výsledky PPC kampaní ve Vyhledávací síti jsou navíc přesně měřitelné, takže máte neustále přehled o tom, která klíčová slova či reklamní sestavy vám přinášejí největší zisk.
PPC reklama v obsahové síti
Naproti tomu nastavení a efektivní využití PPC reklamy v obsahové síti může být pro některé obchodníky o něco obtížnější. Tento kanál byl tradičně považován za nejvhodnější pro kampaně zaměřené na zvyšování povědomí o značce, protože tento typ reklamy se může zobrazovat prakticky všude, kde se nacházejí vaši potenciální zákazníci. Nikoli tedy ve vyhledávání, ale většinou na webech třetích stran. Je logické, že tito lidé při návštěvě webu, kde uvidí vaši reklamu, váš produkt cíleně nehledají, tak jako je tomu u PPC reklamy ve vyhledávání. Konverzní poměr a míra prokliku proto bývají u reklamy v obsahové síti nižší.
Výběr správného marketingového kanálu ovšem neznamená, že si musíte vybrat jeden nebo druhý. Ve skutečnosti nejlepších výsledků dosáhnete při jejich kombinaci, kdy využijete silné stránky každého z nich a pomocí vzájemné synergie dosáhnete mnohem lepšího výkonu. Pojďme se podívat na různé strategie, které vám umožní efektivně kombinovat reklamu ve vyhledávání a ve vyhledávací síti pro dosažení maximálních výsledků:
Rozhoďte sítě doširoka
Pokud spouštíte nový web nebo začínáte prodávat nový produkt, který zatím lidé z vaší cílové skupiny příliš neznají, prvním krokem je získání více návštěvníků webu a zvýšení povědomí veřejnosti. Zde vám udělá cennou službu PPC reklama v obsahové síti. Nabízí oslovení široké veřejnosti v měřítku, kterého kampaně ve vyhledávání nedosahují, a přitom za lepší cenu. Pokud je to možné, měli byste s reklamou v obsahové síti začít co nejdříve, jelikož tak můžete získat lidi do remarketingových a lookalike publik, se kterými poté můžete dále pracovat.
►Seznamte s vaším produktem širokou veřejnost a poté pokračujte pomocí přesně cílené reklamy ve vyhledávání, která vám umožní získat ty nejlepší zákazníky.
Oslovte váhající pomocí retargetingu
Jakmile na vaše stránky začnou proudit noví návštěvníci, je na čase začít s používáním retargetingu. Pokud používáte PPC reklamu ve vyhledávání pro získávání nových návštěvníků, z nichž si 10 % koupí některý z vašich produktů (což není špatný výsledek), stále zde zůstává dalších 90 % návštěvníků, za které jste PPC platformě zaplatili, ale kteří váš web opustili, aniž by si něco koupili. Návštěvníky, kteří již váš web navštívili, můžete zařadit do retargetingového publika a oslovit je speciální cílenou reklamní kampaní v obsahové síti, která jim připomene výrobek, o který měli zájem. Můžete je tak přivést zpět na váš web a umožnit jim pokračovat v jejich nákupu. Udržíte si tak kontakt s potenciálními zákazníky, kteří jsou možná jen krůček od toho, aby nakoupili.
Kontextové cílení
Pokud jste již ve vyhledávacích kampaních identifikovali nejvýkonnější klíčová slova, můžete je přidat do vaší reklamy v obsahové síti jako kontextové cílení. I když tato strategie nepropojuje tyto dva marketingové kanály přímo, umožňuje vám ještě více upřesnit vaše cílové publikum. Pokud například lidé přicházejí přes PPC reklamu ve vyhledávací síti na klíčové slovo „vtipné tričko“, můžete vytvořit kontextový segment, na který zacílíte reklamy v obsahové síti. Podchytíte tak i lidi, kteří sice zatím vtipné tričko nehledají, ale je pravděpodobné, že by je tento sortiment mohl zaujmout.
PPC reklama ve vyhledávací síti a reklama v obsahové síti cílí každá na odlišný typ publika. Dokážou se však v marketingové strategii skvěle doplňovat a umožní vám pokrýt mnohem širší spektrum potenciálních zákazníků. Pokud používáte PPC reklamu ve vyhledávací síti, zvažte i přidání reklamy v obsahové síti. Společně vám tyto dva marketingové kanály zajistí mnohem vyšší efektivitu kampaní, vyšší návratnost (ROAS) a snížení nákladů na akvizici.
Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Vlastimil Malík
Foto zdroj: pixabay.com