Remarketingová kampaň je velmi silný marketingový nástroj. Zákazník si často nekoupí zboží napoprvé, takže pozdější drobné připomenutí není určitě na škodu. Pokud však bombardujete potenciálního zákazníka příliš, může to vést k tomu, že se naštve.
Nástroj k odstranění nechtěné reklamy
Google nyní dává uživatelům do ruky nástroj, pomocí kterého mohou kontrolovat, které reklamy se jim budou zobrazovat a které ne. V Google účtu se totiž objevila nová záložka Nastavení reklam, která umožňuje uživatelům měnit nastavení reklam, které se jim budou zobrazovat. V sekci Personalizace reklam mohou uživatelé jednoduchým způsobem zjistit, které reklamní sítě na ně právě cílí, a prostým kliknutím vypnout jejich zobrazování. Uživatel má také možnost zvolit si témata reklamy, která jej zajímají a která nikoli.
Výhody a nevýhody pro zadavatele reklamy
Na jednu stranu je takový nástroj výhodný nejen pro uživatele, kteří se mohou bránit proti obtěžující reklamě, ale také pro zadavatele reklamy. Tím, že lidé vypnou reklamy, které je nezajímají, nebo které je dokonce obtěžují, zlepší se reklamní cílení. Zvýší se CTR, konverzní poměr a obě strany mohou být spokojeny.
Na druhou stranu, pokud uživatel vypne vaši reklamní síť, nebudou se mu od vás zobrazovat žádné remarketingové reklamy, nejen ty které se mu nelíbí. Google tím zabije dvě mouchy jednou ranou. Zlepší se uživatelská přívětivost, lidé budou méně obtěžováni příliš vlezlými reklamami. Na druhou stranu, Google získá velmi silný signál, který hodně napoví o relevantnosti vašich reklam.
Vypínání nežádoucí reklamy není novinkou
Funkce vypnutí nežádoucí reklamy zde byla již dříve, přesněji od roku 2012. Každá Adsense reklama má v pravém horním rohu symbol „X“, pomocí kterého můžeme říci Googlu, že tuto reklamu už nechceme vidět. Nyní, díky zařazení do Google účtu můžete vypnout zobrazení konkrétních reklam na všech zařízeních, které máte připojené na váš Google účet. Tato funkce se naštěstí vztahuje pouze na reklamy Adwords/Adsense. Pokud používáte remarketing od jiné společnosti, například Facebook, nebude vaše reklamní kampaň nijak ovlivněna.
Jak se bránit „umlčení“ vaší reklamy
Pokud některý z uživatelů vypnul zobrazování vaší reklamy, zatím se to nedozvíte. Google se však dal ústy svého mluvčího slyšet, že zvažuje možnost nějakého reportu pro webmastery, pravděpodobně prostřednictvím SearchConsole, v případě že by větší množství webmasterů mělo o tyto informace zájem. Nejlepším způsobem, jak se vypnutí svých reklam bránit, je hrát se svými návštěvníky férovou hru a neobtěžovat je reklamou příliš.